Visa din Bianchi...

Visa din Bianchi...
Frans Jäger skrev:
-------------------------------------------------------
> Min nya Oltre ram med Ultegra-grupp. Blir
> förhoppningsvis elektroniskt nästa år :-P
Snygg!

Visa din Bianchi...
Frans Jäger skrev:
> Min nya Oltre ram med Ultegra-grupp. Blir
> förhoppningsvis elektroniskt nästa år :-P

Snügg.

Visa din Bianchi...
Bianchi 130 år.... Det är rätt coolt!

Idag fick min Bianchi följa med in i min fotostudio.

DSC04450.jpg

Visa din Bianchi...
MTBiker skrev:
> grautr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Snyggt! Jag blir väldigt avundsjuk.
>
>
> På cykeln eller fotostudion? ;)

Båda för min del.....!

Visa din Bianchi...
Mitt nya åk kom idag med DHL... Tänkte gå in på Bianchi cafe i Milano och ta en Espresso med familjen när vi var där på höstlovet, det blev en dyr kaffe... Hojen är en Infinito CV 2015 som tillhört Johnny Hoogerland när han körde för Androni Giocattoli stallet. Verkar som han hamnade i någon slags konflikt med stallchefen om utebliven lön och fick sparken. Hojen är i fint skick men har lite spår av användning. Campagnolo Super Record, FSA SLK Bromsar, styre, styrstam. FSA K Force light vevparti. Vision tubhjul. Körde en runda på 10 km innan det blev mörkt och började regna idag. Vart tog sommaren vägen?

Visa din Bianchi...
Jäkla fina hojar ni har :)

Här är min nyinköpta bianci jab 29 ramset uppbyggd med delar från min förra hoj.

Bilagor

• 20151114_201116~2.jpg
    20151114_201116~2.jpg
    71.1 KB · Besök: 159
Visa din Bianchi...
Hoogerlands hoj är inte fel. Dock så är historien något om utebliven lön endast något från Hoogerland själv (Twitter) , Androni betalade ut allt men sedan verkar Hoogerland vilja ha lite mer av kakan. Nåja det där kommer att (tyvärr) lösas i rätten, då GIanni Savio har stämt Hoogerland.

Var ju själv spekulant på den där hojen, men tyvärr så var Hoogerland en av de korta i laget så jag har fått nöja mig med mina två tidigare hojar från Androni, i år blev det istället Svenska mästaren Alexander Gingsjös hoj som hamnade i mitt stall. Mkt nice var det att även en tröja hängde med hem =)

Spec
Bianchi Oltre XR2 Stlk 59
Grupp - Shimano DuraAce 9000
Styre och styrmstam TEC, Alex hade satt något annat hiskeligt där, men återställt nu.
Sadel Selle Italia.
Flaskställ TEC
Hjul (träningshjul) Shimano WHRS81

//Fritz

Bilagor

• OltreXR2.PNG
    OltreXR2.PNG
    63.1 KB · Besök: 149
  • Gingsjö.PNG
    Gingsjö.PNG
    114.2 KB · Besök: 171
Visa din Bianchi...
Skoj! Jag är 179 cm precis som Hoogerland så infiniton passar mig bra, dock är styrstammen lite väl aggressiv... Skall testa en kortare med mindre vinkel. Körde en kort runda idag, kändes bra. Upptäckte ett litet jack i kedjestaget men Bianchi café lovade garanti om något skulle hända. Ser att du har en stor samling Bianchis hemma, häftigt. Blir ju sugen på en till...

Visa din Bianchi...
Bianchi har en förmåga att väcka habegäret i en =) Du kommer att få fina mil på din hoj, nu finns det 4 Androni hojar i Svedala så vi får väl sammanstråla och köra ett lopp ihop =)

//Fritz

Visa din Bianchi...
Snygg cykel, men varför svart sadel o vit styrlinda?
Borde vara samma färg tycker jag. Varför vet jag inte eftersom när man cyklar så
sitter man ju på sadeln för det mesta och då syns den ju inte ändå.

Visa din Bianchi...
Köpte mig en till hoj, fast denna gång till frugan. Tyckte hon skulle sälja sin gamla Battaglin och få en finhoj istället. Vad händer, hon vill inte ha den, då hon tycker sin vit, röd, svarta C12:a är så fin. Nu står jag med en Bianchi i stlk 50 som bara kommer att samla damm.

Spec.
Bianchi Sempre Pro
Växlar och reglage - Campagnolo Super Record
Broms FSA -S-LK
Vevparti, styre, stam, sadelstolpe - FSA K-Force Light
Hjul - Vision T-32
Användes av Emanuele Sella i Androni Giocattoli 2014

Hans tröja är även från 2014 och sista etappen på Giro d´Italia.

//Fritz

Bilagor

• Sella.jpg
    Sella.jpg
    111 KB · Besök: 165
  • 10610938_820172384672379_4378855073835931865_n.jpg
    10610938_820172384672379_4378855073835931865_n.jpg
    140 KB · Besök: 157
Visa din Bianchi...
molleben sa:
Det kallar jag kärlek! Då finns det snart en hel klunga Giocattoli till sommaren.

Ja jag har ju två sedan tidigare (2011+2013), en polare från dalarna har en (Oltre 2012) plus att jag hjälpte en till kompis att köpa Andrea Zordans hoj bara för ett par veckor sedan. Sjukt snygg den med =)

/Fritz

Bilagor

• 12401017_1041217239234558_6924117897151007591_n.jpg
    12401017_1041217239234558_6924117897151007591_n.jpg
    102.9 KB · Besök: 174
Visa din Bianchi...
fritz68x sa:
Köpte mig en till hoj, fast denna gång till frugan. Tyckte hon skulle sälja sin gamla Battaglin och få en finhoj istället. Vad händer, hon vill inte ha den, då hon tycker sin vit, röd, svarta C12:a är så fin. Nu står jag med en Bianchi i stlk 50 som bara kommer att samla damm.

Spec.
Bianchi Sempre Pro
Broms FSA -S-LK
Hjul - Vision T-32

//Fritz

Vad skulle den kosta om du mot all förmodan skulle sälja den vidare?

Visa din Bianchi...
Jag hade inte tänkt sälja den... Jag gav 3900 euro inkl transport. Finns på bild tidigare i tråden, med super record och fsa kforce. Det fanns ytterligare en till salu i november på Bianchi café i Milano. Om jag inte trivs med den i vår så kan jag höra av mig :-)

Visa din Bianchi...
1888 sa:
fritz68x sa:

Spec.
Bianchi Sempre Pro
Broms FSA -S-LK
Hjul - Vision T-32

//Fritz

Vad skulle den kosta om du mot all förmodan skulle sälja den vidare?

Det jag betalade d.v.s. strax över 26k =)

Med vänlig hälsning
Fritz

Visa din Bianchi...
JT sa:
Får man rabatt på dopingtorskarnas hojar?

=) Ja Emanuele Sella väcker helt åsikter, dock är Sella en av dem som verkligen gått ut och bett om ursäkt typ Miller för vad han gjorde, och efter det så tror jag ingen har misstänkt honom. Sjukt trevlig och generös kille. Att hans karriär skulle sluta med ett otrevligt lårbensbrott som han ådrogs sig strax innan sitt 10:e Giro d´Italia var ju inte vad jag önskat honom. Nu sitter han istället i skolbänken för att bli pro tränare och rådgivare. Så tröjan jag fick av honom var den sista han körde med på någon Giro etapp.

Med vänlig hälsning
Fritz

Visa din Bianchi...
Här är min hoj som jag mest kör landsväg på, men det är ju en cyclocross. Nytt för i år är nya hjul, sadel och styrlinda, och jag är rätt nöjd. :)

Bilagor

• 2016-02-27 12.18.25.jpg
    2016-02-27 12.18.25.jpg
    310.6 KB · Besök: 145
Tillbaka
Topp