Visa din BMC

Visa din BMC
Denna fick jag igår. Inväntar pedaler, nya skor och lite annat smått och gott. Hjul t.ex.

Bilagor

• IMG_0649.JPG
    IMG_0649.JPG
    374.2 KB · Besök: 136
Visa din BMC
Visa din BMC
Jag har en riktigt dålig mobilkamera, men här är den, min Agonist.

Bilagor

• 2017-07-08 11.39.28.jpg
    2017-07-08 11.39.28.jpg
    455.6 KB · Besök: 185
  • 20170811_105614.jpg
    20170811_105614.jpg
    266.7 KB · Besök: 121
Visa din BMC
K sa:
NickPick sa:
Jag har en riktigt dålig mobilkamera, men här är den, min Agonist.

En första review på den vore intressant! Verkar väldigt fin...

Jagr väldigt nöjd. Svårt att säga mer :) måste ha fått en av de tidigare i Sverige? En bra lbs är guld värt.
Den är stabil, styv och snabb.
Den är ju mer åt långlopp än xco men det var ju vad jag sökte också. Ersatte min anthem.
Jag gillar dtswissreglaget.

Visa din BMC
Fourstroke 01 Xtr Di2, trimmad med delar från Ceetec.

Bilagor

• DSC_1400.JPG
    DSC_1400.JPG
    440 KB · Besök: 179
  • DSC_1397.JPG
    DSC_1397.JPG
    526.9 KB · Besök: 101
  • IMG_20170617_073657_208.jpg
    IMG_20170617_073657_208.jpg
    160.5 KB · Besök: 98
Visa din BMC
Min flång nyinköpta sf03-2016!
Ska sjösättas imorgon eller på torsdag. Sjukt pepp, och räknar med en annan typ av resa än min gamla Scale40 26" med rasad framväxel.

Bilagor

• IMG_7491.JPG
    IMG_7491.JPG
    620.4 KB · Besök: 72
Visa din BMC
trailmig sa:
Berätta gärna hur den går. Vad är ditt primära område för den? XC eller trail?

Den går fantastiskt fint må jag säga!
Snabbare och roligare både i skogen och på vägen dit. Kör mest teknisk stig eller vad man kan kalla det, en hel del stök, några små hopp och drops.
Fast jag har inte massor med erfarenheter att jämföra med. Har tidigare skakat sönder på min 26" HT.

Visa din BMC
IMG_2516.jpg

Då var det dags att testa bromsskivor.

Allt bytt till Ultegra förutom bromsarna. Ska byta däcken till 28mm Grand Prix 4 Season också och slänga på stänkskärmar vid behov. Kommer från en Teammachine så det ska bli spännande att testa något nytt.

Visa din BMC
trailmig sa:
Då var det dags att testa bromsskivor.

Allt bytt till Ultegra förutom bromsarna. Ska byta däcken till 28mm Grand Prix 4 Season också och slänga på stänkskärmar vid behov. Kommer från en Teammachine så det ska bli spännande att testa något nytt.

Hade varit kul att höra dina tankar efter att du kört den ett tag. Har själv funderingar på att skaffa nåt skivbromsat med lite mer plats för bredare däck. Kör också en Teammachine för närvarande.

Visa din BMC
Jag har kört Roadmachine 03 i ett år nu. Superkul cykel. Min tanke när jag köpte den var att jag skulle ha den som vinter/pendlingscykel men jag har kört den hela året. Sålde min gamla racer.

Jag ångrar lite att jag inte köpte en 02 eller 01. Då hade man verkligen kunnat ha den som enda cykel men då hade den blivit lite för fin för att ha som vinter/pendlingshoj.

Så det blir nog ändå att jag kanske köper en sommarhoj :)

Visa din BMC
Johanssontranemo sa:
Hade varit kul att höra dina tankar efter att du kört den ett tag. Har själv funderingar på att skaffa nåt skivbromsat med lite mer plats för bredare däck. Kör också en Teammachine för närvarande.

Jag återkommer med synpunkter. Pendlar 60km/dag så den får se ett par mil relativt snabbt.

magnusottosson sa:
Jag har kört Roadmachine 03 i ett år nu. Superkul cykel. Min tanke när jag köpte den var att jag skulle ha den som vinter/pendlingscykel men jag har kört den hela året. Sålde min gamla racer.

Jag ångrar lite att jag inte köpte en 02 eller 01. Då hade man verkligen kunnat ha den som enda cykel men då hade den blivit lite för fin för att ha som vinter/pendlingshoj.

Så det blir nog ändå att jag kanske köper en sommarhoj :)

Jag blev påkörd och fick denna som ersättning och krävde då att vi flyttade över allt Ultegra-relaterat från den gamla cykeln. Hade egentligen siktet inställt på en RoadMachine 01 Ultegra eller en CX01 från Tyskland. Men denna blev en okej kompromiss. Dessutom ogillade jag tanken på att ha en vit cykel som pendlare eller för den delen ha 40T som största drev fram. Jag kör i princip alltid på stora klingan och i mitt fall innebär det 53T.

Visa din BMC
Första turen fick bli på Ale bikeparks halloween dh tävling. Det är rätt så kul att spöa dh hojarna på deras hemma bana.

Bilagor

• Bmc i Ale.jpg
    Bmc i Ale.jpg
    407.3 KB · Besök: 153
Visa din BMC
Tyvärr är Agonist:en ganska tung. Som den står där 11,6kg.

Förstår inte vad det är som gör den så tung kontra en 900 RC (som verkar extremt lätt). Men jag har inte gjort något för att få ner vikten, snarare tvärt om.

Visa din BMC
Trident21 sa:
Tyvärr är Agonist:en ganska tung. Som den står där 11,6kg.

Förstår inte vad det är som gör den så tung kontra en 900 RC (som verkar extremt lätt). Men jag har inte gjort något för att få ner vikten, snarare tvärt om.
Håller med. Omotiverat tung, tyvärr. Nu är ju cykelns vikt sjukt överskattad men betalar man mycket för cyklar så vill man hellre ha en lätt, särskilt med tanke på vad det kostar att lätta efteråt.
Min 02 one väger 1.74kg... Utan dropper men det mesta andra bytt till lättare.

Visa din BMC
trailmig sa:
R.Linus sa:
BMC Teammachine SLR01 2017 med Dura ace Di2, Stages mätare och Edco 58 fälgar.

Snyggt! Har du bytt till Dura Ace själv för detta är väl Ultegra-varianten?

Finns väl annars ingen "Ultegra" eller "Dura Ace" version förutom att just det är gruppset med Dura Ace eller Ultegra?

Jag köpte ett ram-kitt och har sedan monterat på Dura Ace 9070 di2 växelgrupp.
Broms-klämmorna köpte jag ultegra för det fanns inte Dura Ace hemma i lager när jag köpte ram-kittet, men bromsgrepp osv är dura ace.

Det duger fint!

Visa din BMC
R.Linus sa:
trailmig sa:
R.Linus sa:

Finns väl annars ingen "Ultegra" eller "Dura Ace" version förutom att just det är gruppset med Dura Ace eller Ultegra?

Broms-klämmorna köpte jag ultegra för det fanns inte Dura Ace hemma i lager när jag köpte ram-kittet, men bromsgrepp osv är dura ace.

Det duger fint!

De kallas SLR 01 [insert gruppsetnamn]

https://www.bmc-switzerland.com/int-en/support/bike-archive/2017/road/teammachine-slr01/ultegra/

Men grym lösning. Vad väger den fullt kittad?

Visa din BMC
trailmig sa:
R.Linus sa:
trailmig sa:
R.Linus sa:

Det duger fint!

https://www.bmc-switzerland.com/int-en/support/bike-archive/2017/road/teammachine-slr01/ultegra/

Okej-
Jag valde den färgen jag tyckte vad snygg på ramkittet..
Jag kör med ett 3T kolfiberstyre, Bontrager xxx stam i kolfiber osv.
Min våg visade 6,3 kg utan flaskhållare och lågprofils-hjulen, dock vet jag inte hur pålitlig vågen är.
Har du en likadan?

//Linus

Visa din BMC
R.Linus sa:
trailmig sa:
R.Linus sa:
trailmig sa:
R.Linus sa:

Det duger fint!

Okej-
Jag valde den färgen jag tyckte vad snygg på ramkittet..
Jag kör med ett 3T kolfiberstyre, Bontrager xxx stam i kolfiber osv.
Min våg visade 6,3 kg utan flaskhållare och lågprofils-hjulen, dock vet jag inte hur pålitlig vågen är.
Har du en likadan?

//Linus

Nope. Jag har en Roadmachine. Men hade en SLR innan jag blev påkörd och ramen pajade. Grymma hojtar. Sjukt stabila.

Visa din BMC
30 roliga mil på denna Speedfox 02 One sedan premiärturen. Var från början misstänksam mot trailsync-funktionen. Nu saknar jag den på andracykeln...

Bilagor

• 908EF6E7-E9AD-4934-861F-7AB31A6C7479.jpeg
    908EF6E7-E9AD-4934-861F-7AB31A6C7479.jpeg
    541.3 KB · Besök: 115
Tillbaka
Topp