Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trailmig sa:Denna fick jag igår. Inväntar pedaler, nya skor och lite annat smått och gott. Hjul t.ex.
marr sa:trailmig sa:Denna fick jag igår. Inväntar pedaler, nya skor och lite annat smått och gott. Hjul t.ex.
Snajdig, den är rätt liten va?
trailmig sa:marr sa:trailmig sa:Denna fick jag igår. Inväntar pedaler, nya skor och lite annat smått och gott. Hjul t.ex.
47cm passande för en dvärg på 165cm med 74cm innerbenslängd.
NickPick sa:trailmig sa:marr sa:trailmig sa:Denna fick jag igår. Inväntar pedaler, nya skor och lite annat smått och gott. Hjul t.ex.
47cm passande för en dvärg på 165cm med 74cm innerbenslängd.
Perfekt. Du kan ju slamma stammen utan att sitta som en ostkrok :D
NickPick sa:Jag har en riktigt dålig mobilkamera, men här är den, min Agonist.
K sa:NickPick sa:Jag har en riktigt dålig mobilkamera, men här är den, min Agonist.
En första review på den vore intressant! Verkar väldigt fin...
JohanWik sa:Min flång nyinköpta sf03-2016!
Ska sjösättas imorgon eller på torsdag. Sjukt pepp, och räknar med en annan typ av resa än min gamla Scale40 26" med rasad framväxel.
trailmig sa:Berätta gärna hur den går. Vad är ditt primära område för den? XC eller trail?
trailmig sa:Då var det dags att testa bromsskivor.
Allt bytt till Ultegra förutom bromsarna. Ska byta däcken till 28mm Grand Prix 4 Season också och slänga på stänkskärmar vid behov. Kommer från en Teammachine så det ska bli spännande att testa något nytt.
Johanssontranemo sa:Hade varit kul att höra dina tankar efter att du kört den ett tag. Har själv funderingar på att skaffa nåt skivbromsat med lite mer plats för bredare däck. Kör också en Teammachine för närvarande.
magnusottosson sa:Jag har kört Roadmachine 03 i ett år nu. Superkul cykel. Min tanke när jag köpte den var att jag skulle ha den som vinter/pendlingscykel men jag har kört den hela året. Sålde min gamla racer.
Jag ångrar lite att jag inte köpte en 02 eller 01. Då hade man verkligen kunnat ha den som enda cykel men då hade den blivit lite för fin för att ha som vinter/pendlingshoj.
Så det blir nog ändå att jag kanske köper en sommarhoj :)
R.Linus sa:BMC Teammachine SLR01 2017 med Dura ace Di2, Stages mätare och Edco 58 fälgar.
Håller med. Omotiverat tung, tyvärr. Nu är ju cykelns vikt sjukt överskattad men betalar man mycket för cyklar så vill man hellre ha en lätt, särskilt med tanke på vad det kostar att lätta efteråt.Trident21 sa:Tyvärr är Agonist:en ganska tung. Som den står där 11,6kg.
Förstår inte vad det är som gör den så tung kontra en 900 RC (som verkar extremt lätt). Men jag har inte gjort något för att få ner vikten, snarare tvärt om.
trailmig sa:R.Linus sa:BMC Teammachine SLR01 2017 med Dura ace Di2, Stages mätare och Edco 58 fälgar.
Snyggt! Har du bytt till Dura Ace själv för detta är väl Ultegra-varianten?
R.Linus sa:trailmig sa:R.Linus sa:BMC Teammachine SLR01 2017 med Dura ace Di2, Stages mätare och Edco 58 fälgar.
Finns väl annars ingen "Ultegra" eller "Dura Ace" version förutom att just det är gruppset med Dura Ace eller Ultegra?
Jag köpte ett ram-kitt och har sedan monterat på Dura Ace 9070 di2 växelgrupp.
Broms-klämmorna köpte jag ultegra för det fanns inte Dura Ace hemma i lager när jag köpte ram-kittet, men bromsgrepp osv är dura ace.
Det duger fint!
trailmig sa:R.Linus sa:trailmig sa:R.Linus sa:BMC Teammachine SLR01 2017 med Dura ace Di2, Stages mätare och Edco 58 fälgar.
Finns väl annars ingen "Ultegra" eller "Dura Ace" version förutom att just det är gruppset med Dura Ace eller Ultegra?
Broms-klämmorna köpte jag ultegra för det fanns inte Dura Ace hemma i lager när jag köpte ram-kittet, men bromsgrepp osv är dura ace.
Det duger fint!
De kallas SLR 01 [insert gruppsetnamn]
https://www.bmc-switzerland.com/int-en/support/bike-archive/2017/road/teammachine-slr01/ultegra/
Men grym lösning. Vad väger den fullt kittad?
R.Linus sa:trailmig sa:R.Linus sa:trailmig sa:R.Linus sa:BMC Teammachine SLR01 2017 med Dura ace Di2, Stages mätare och Edco 58 fälgar.
Det duger fint!
De kallas SLR 01 [insert gruppsetnamn]
https://www.bmc-switzerland.com/int-en/support/bike-archive/2017/road/teammachine-slr01/ultegra/
Men grym lösning. Vad väger den fullt kittad?
Okej-
Jag valde den färgen jag tyckte vad snygg på ramkittet..
Jag kör med ett 3T kolfiberstyre, Bontrager xxx stam i kolfiber osv.
Min våg visade 6,3 kg utan flaskhållare och lågprofils-hjulen, dock vet jag inte hur pålitlig vågen är.
Har du en likadan?
//Linus
NLC sa:Ett par bromsar på det så