Visa din Cannondale

Singular

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Läge för lite nostalgi kanske... Min Bad Boy Ultra har hängt med mig från 1998 och har i vinter fått en (välbehövlig) grundlig översyn. Monterat på en Lefty PBR från 2014, Crossmax SL hjul (dekalstrippade och lackade svarta), ny Shimano XT 1x11 drivlina och Nobby Nics med skinwall. Tro det eller ej, det går fortfarande att cykla 26”.
Vilken stygging!

cerro

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Fick äntligen klart min mtb igår. Ett projekt som från början inte skulle blivit av. Blev stel gaffel för att spara lite pengar. Men riktigt kul med sina 8,15kg :)
DSC_2404.JPG

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
På min Supersix har jag en konformad distans som omfattar lagret något och sedan det tunnare gaffelröret. Då jag vill testa att slamma stammen undrar jag om kåpan/distansen är nödvändig? Det sitter en täckbricka under/innanför.

Lingon

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
På min Supersix har jag en konformad distans som omfattar lagret något och sedan det tunnare gaffelröret. Då jag vill testa att slamma stammen undrar jag om kåpan/distansen är nödvändig? Det sitter en täckbricka under/innanför.
Du behöver en sån:

nagge

Medlem
Visa din Cannondale
På min supersix satt det iaf en låg top cap under den konformade distansen, gick utmärkt att plocka bort konen och enbart köra med top capen.

Gustavl87

Ny medlem
Visa din Cannondale
126C9515-5DA3-430C-8EA9-857546C4DE66.jpeg

Min caad10 får liksom en glipa mellan dustcap och ram, känns inte som att det är riktigt rätt. Lagret sticker upp några mm ovanför ramen, gör det det på era också?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Hej Bullen
Min Super6 (förra ramen) är lite trång där nere...

Nu funderar jag på nya hjul och moderna fälgar är ju bredare. Har tittat på ett par som är 27,5mm. Nuvarande har 21 i bredd och då med ca 6mm marginal i sida. Conti 25orna har 3-4 mm marginal idag. Kan bredare fälgar bli problem?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Slamma ner stammen två cm var intressant.
- Känns mer aero i alla positioner
- Bättre kontakt med cykeln
- Mer bålstöd om jag trycker på
Testat via 11 mil gruppdistans m sprätt i regnet.

Nu efteråt känns det rätt ordentligt i ryggen😉

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Vilka däck är snabbast till en systemsix med hollowgram 64mm hjul?🙂

Handlar också om anpassning till de vägar du kör på. Tex på svenska småvägar med stengrovlig asfalt eller oljegrus kan man nog tänka sig att en större luftkammare ger dig bättre komfort och lägre rullmotstånd. För aeroeffekten har väl fälgarna en angiven maxbredd för däcken?

Franzenracing

Ny medlem
Visa din Cannondale
Handlar också om anpassning till de vägar du kör på. Tex på svenska småvägar med stengrovlig asfalt eller oljegrus kan man nog tänka sig att en större luftkammare ger dig bättre komfort och lägre rullmotstånd. För aeroeffekten har väl fälgarna en angiven maxbredd för däcken?
Absolut, men sen så har ju olika däck bättre och sämre rullmotstånd

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer