Visa din Cannondale

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Har förra modellen av SuperSix. Nu funderar jag på nya hjul då de gamla plåthjulen går bra men sjunger svanesången.

Hur breda fälgar vågar man köpa för den något trånga bakgaffeln? Nuvarande fälgar har 21mm ytterbredd och med 25mm däck är det inte många mm kvar i sida.

Hur breda fälgar har ni efterköpt till era sexor?

Master57

Medlem
Visa din Cannondale
Saeco caad4

Bilagor

• 42845D1D-E50F-4C10-8054-C10978BD58AE.jpeg
    42845D1D-E50F-4C10-8054-C10978BD58AE.jpeg
    853.3 KB · Besök: 214

Singular

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Blev en 16 milare ut till landet.
Ruggigt skön cykel, saknas ett par riktiga högprofilare för en fulländad look🥰
Alltså, det där är ju grejen med moderna aerohojar som fick mig att bestämma mig för en vanlig linjehoj till slut - det är ju genuint fjantigt och ren fåfänga, men jag tycker inte att det lirar med något annat än maffigt höga hjul.

Jag har ju...eh...lite för många hjulpar, där de flesta av dem ju ändå är rätt låga och det känns så sabla synd att behöva pensionera dem bara för att fåfängan ska ha sitt.

Systemsixen på 35or känns ju inte katastrof ändå, men...

Jensen

Aktiv medlem
Visa din Cannondale

glitch

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
35 är ju egentligen den optimala avvägningen mellan vikt och aero. Aero effekten/ökningen är som mest mellan 24 till 35 säger de. Men ja den ramen kräver ju nästan minst 45 för att se helt normalt ut.

Ja du har helt rätt, fåfängan styr alldeles för mycket haha. Sen blir det inte bättre av att den ser så sjukt fet ut med Knøt 64orna, minskar inte suget direkt😀

jooks

Medlem
Visa din Cannondale
Hittade ett 2019 systemsix ramset i snygg färg och slängde på grejer från en annan cykel. Etap, LB 56 hjul, vision metron 4d styre, gammal 3t stam etc. 7.95kg med pedaler, flaskhållare etc. Hunnit prova ca 50 mil innan det blev för snöigt. Riktigt skön och snabb cykel!
Screenshot_20201122_182040_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20201122_182040_com.android.gallery3d.jpg

DarthVidar

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Haha, vill minnas att de gjort någon obskyr cover på The monster mash.
Edit: så var fallet. Den var dock från typ 2003 och bör därför inte räknas. Var en riktig gravplundring av originalet

Inte för att Misfits på något sätt är ett favoritband (jag har inget emot dem, men de har bara inte funnits inom den "sfär" (?) av musik som jag lyssnat på) men det där var inte en bra cover! Originalet är dock svårt att förbättra!

Vad gäller covers och punk rent allmänt är Social Distortion:s cover på Ring of Fire alternativt Ebba Gröns Staten och Kapitalet bra mycket bättre och typ samma genre eller varför inte Siouxie and the Banshees cover på The Passenger (inte alls lika mycket samma genre men ändå)… meeen nu glider vi lite från ämnet på alla sätt... 😁

Bonzo

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Inte för att Misfits på något sätt är ett favoritband (jag har inget emot dem, men de har bara inte funnits inom den "sfär" (?) av musik som jag lyssnat på) men det där var inte en bra cover! Originalet är dock svårt att förbättra!

Vad gäller covers och punk rent allmänt är Social Distortion:s cover på Ring of Fire alternativt Ebba Gröns Staten och Kapitalet bra mycket bättre och typ samma genre eller varför inte Siouxie and the Banshees cover på The Passenger (inte alls lika mycket samma genre men ändå)… meeen nu glider vi lite från ämnet på alla sätt... 😁
En annan väldigt fin cover är Puddle of Mudd's liveversion av "About a Girl"*.

*Observera att inlägget ovan inte är allvarligt menat, och att jag inte tar något ansvar för de emotionella skador som ni drabbas av vid lyssning.

L.and

Aktiv medlem
Visa din Cannondale

Haha, ja jag är med dig på både ebba och siouxie här i alla fall!

L.and

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
En annan väldigt fin cover är Puddle of Mudd's liveversion av "About a Girl"*.

*Observera att inlägget ovan inte är allvarligt menat, och att jag inte tar något ansvar för de emotionella skador som ni drabbas av vid lyssning.
Ja det där justiemordet till cover går ju inte att o-höra om man väl hört (och sett det)

Peter G

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Rolig cykel! Men komiskt när jag blev stoppad av polisen dom undrade vad jag kom rusande på. Tydligen såg det skumt ut när min lefty lyste (det var på kvällen). Deras buss körde upp på cykelvägen... vi snackade och garvade åt situationen.

Supersonic

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Hej

Jag har en Scalpel HM1 av 2021 version. På den sitter ett Cannondale Hollowgram vevparti.
På förra versionen krävdes specialverktyg för att skruva av vevpartiet. På det nya ska man använda 12 mm insex.
De greppande taggarna i låsringen är dock så korta att jag trots sprillans ny 12 mm högkvalitativ insexhylsa har runddragit låsringen på drivsidan. Ska det vara insex eller torx?

Har jag missuppfattat något eller hur gör man för att få av vevpartiet?

andjo024

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Hej

Jag har en Scalpel HM1 av 2021 version. På den sitter ett Cannondale Hollowgram vevparti.
På förra versionen krävdes specialverktyg för att skruva av vevpartiet. På det nya ska man använda 12 mm insex.
De greppande taggarna i låsringen är dock så korta att jag trots sprillans ny 12 mm högkvalitativ insexhylsa har runddragit låsringen på drivsidan. Ska det vara insex eller torx?

Har jag missuppfattat något eller hur gör man för att få av vevpartiet?
Jag har ingen aning egentligen, men på din beskrivning låter det som Torx och inte insex. Insex har inte de greppande tagagrna du beskriver. En bild underlättar för att hälpa.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer