Visa din Cannondale

glitch

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Systemsixen är kvar och jag gillar den bara mer och mer. Har levererat på både längre rando och korta hårda träningspass. På sikt blir det 28 mm även på aerohjulen - gillade det skarpt på mina andra hjul och jag kan inte riktigt släppa tanken på DI2 / elväxelkonvertera på sikt för att få den ytterligare lite mer slick. Dumt att shimano envisas med trådat, och Sram envisas med Dot bromsvätska....
IMG_20210727_193255.jpg

Jensen

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Systemsixen är kvar och jag gillar den bara mer och mer. Har levererat på både längre rando och korta hårda träningspass. På sikt blir det 28 mm även på aerohjulen - gillade det skarpt på mina andra hjul och jag kan inte riktigt släppa tanken på DI2 / elväxelkonvertera på sikt för att få den ytterligare lite mer slick. Dumt att shimano envisas med trådat, och Sram envisas med Dot bromsvätska....Visa bilaga 502982
Vad är all tejp för?

glitch

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Finns ju fin transparent tejp/skyddsfilm, tex på Biltema.
Absolut, men om man inte har tid att åka dit, ska halvspontant ut på en längre tur och har eltejp hemma samt inte är så ängslig funkar det utmärkt :-) sen är transparent skyddstejp inte lika följsam så det går ändå inte att få det perfekt runt t.ex. sadelröret. Bättre då med eltejp som enkelt formar sig och enkelt avlägsnas utan rester.

Putte--

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Absolut, men om man inte har tid att åka dit, ska halvspontant ut på en längre tur och har eltejp hemma samt inte är så ängslig funkar det utmärkt :-) sen är transparent skyddstejp inte lika följsam så det går ändå inte att få det perfekt runt t.ex. sadelröret. Bättre då med eltejp som enkelt formar sig och enkelt avlägsnas utan rester.
Du har ju de ramskydden du använder värmepistol till för att forma tejpen, funkar skitbra.

Lefty

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Biltemas tejp har funkat skitbra på mina cyklar.
Tex folierat hela det krökta överröret på min Scalpel, i ett stycke utan veck, med hjälp av värmepistol.
Ser nästan ut som ett extra tjockt lager klarlack.

Skogling

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Biltemas tejp har funkat skitbra på mina cyklar.
Tex folierat hela det krökta överröret på min Scalpel, i ett stycke utan veck, med hjälp av värmepistol.
Ser nästan ut som ett extra tjockt lager klarlack.

Jo, fast betänk om du bara tillfälligt vill slydda ramen då? Normalt sätt så vill man ju kanske bara skydda undersidan av diagonalröret eller kedjestaget från chain slack. Då är det en annan femma.

hermannjoh

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Någon som vet vilken gängstigning en SuperSix 2020 har?
Ska ställa min på Tacx Neo och behöver köpa S0040 adapter för det (tror jag är rätt adapter)
Den innehåller gängade insatser för genomgående axlar med en 1,0 mm, 1,50 mm eller 1,75 mm gängstigning.

Skogling

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Grattis. Den kulören. 🤗
Antar att du är väldigt förtjust i hojen.

Jag upptäckte att 2an fanns i en annan kulör än orange/grå. Om än mycket mer ovanlig... Den orangea var lite väl orange/gråblå för min smak.
Min är nästan helsvart. Tills man kommer nära

Jag har tagit bort allt vad låsning heter. Precis som jag gjorde på Fuelen. Jag låser aldrig fjädringen ändå.

Jag inväntar nya stolpen innan jag lägger upp bilder. 293 grams pjäsen blir utbytt till en Newmen. Dropper är inget för mig heller.

Peter A

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Grattis. Den kulören. 🤗
Antar att du är väldigt förtjust i hojen.

Jag upptäckte att 2an fanns i en annan kulör än orange/grå. Om än mycket mer ovanlig... Den orangea var lite väl orange/gråblå för min smak.
Min är nästan helsvart. Tills man kommer nära

Jag har tagit bort allt vad låsning heter. Precis som jag gjorde på Fuelen. Jag låser aldrig fjädringen ändå.

Jag inväntar nya stolpen innan jag lägger upp bilder. 293 grams pjäsen blir utbytt till en Newmen. Dropper är inget för mig heller.
Ja, den är riktigt trevlig. Hade nog aldrig valt en hoj med grönt på egentligen, men med den specen var det ju den färgen. Och i verkligheten är den grym, så nu är jag tacksam för det.
Jag har en Jekyll i kulören "graphite", samma som du, och ja - den upplevs svart till du kommer nära. Riktigt fin. Elegant, men kanske inte något som drar ögonen till sig direkt :)
2an för 50.000 är ett riktigt bra köp tycker jag. Inte mycket som skiljer mot min hoj egentligen. Eller jo, det skiljer väl på de flesta punkter men inte lika mycket som prisskillnaden i alla fall. Så ett bättre köp. En riktigt kompetent hoj till bra pris i en tid då hojar är en bristvara.
En gång dropper - alltid dropper :)

Peter A

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Du har ju Hi-Mod och XTR. Hjulen är dock lika.Tyvärr fick jag inte min för 50 men det blev ändå -8 på rean. 👍
Ok, såg att den kostade 50 på Cykloteket.... Ja, hi-mod och lite lyxigare styre/stolpe. Och framförallt carbongaffeln (-300 gram). Och visst, XTR men skivor och kassett är XT. Så inte full XTR. Lite sniket kan tyckas i den prisklassen...

Skogling

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Haha! Konstigt.

Den där ENVE-pinnen är inte så lätt heller. Men dyr.

Beträffande vikten på Ocho så verkar det vara mellan 150-200 grams skillnad irl. 🤪
Min vägde exakt 1700 okapad.

Jag kommer nog byta kassetten till 10-45. XTR...

Senast ändrad:

simson

Aktiv medlem
Visa din Cannondale
Fan ni får sluta lägga upp de här leftysarna , när jag bytte min gamla leftymax mot en pike så blev cykeln bättre, tpc dämparen var nog ingen höjdare men fan igen vad jag gillar leftylooken.!
Snygga cyklar👊😜

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer