Zwinto10mm
Aktiv medlem
Visa din Canyon!
MIGHTYnoob sa:Min inflite 9.0 s 2016.
Fick inget svar om hur breda däck man får in i ramen. Kan iaf säga att 42mm går in. Går säkert att gå upp till 50mm.
sccchnyggt! :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MIGHTYnoob sa:Min inflite 9.0 s 2016.
Fick inget svar om hur breda däck man får in i ramen. Kan iaf säga att 42mm går in. Går säkert att gå upp till 50mm.
RockyM sa:Canyon exceed CF SLX. Traverse SL, eagle vev, Fox icd, XTdi2, LeonardiFactory 9/45, crankbrothers/highline, ergon SMR3, XTR bromsar, absolutblack. 9,3kg =)
marr sa:Postar den här, hoppas ingen köper den.
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=34106
Galet fin puts, men dubbelknäckt.
JTF sa:marr sa:Postar den här, hoppas ingen köper den.
Jaså, det var din Canyon.
:-)
Vad är problemet? Säljaren är ärlig och upplyser om felen, han t.o.m. avråder fr extrem användning och rekommenderar isf att flytta över komponenterna till en annan ram. Föredömligt ärlig säljare i mina ögon. Mycket värre med folk som mörkar fel!marr sa:JTF sa:marr sa:Postar den här, hoppas ingen köper den.
Absolut inte, men en presumtiv köpare kanske råkar hamna här, bäst att den är dåligt omnämd då :D
Samt att egentligen var de meningen o posta i den andra, stora canyon tråden. Inte här i visa din... :p men va fan det är måndag, nästan rätt får duga.
ooms sa:Vad är problemet? Säljaren är ärlig och upplyser om felen, han t.o.m. avråder fr extrem användning och rekommenderar isf att flytta över komponenterna till en annan ram. Föredömligt ärlig säljare i mina ögon. Mycket värre med folk som mörkar fel!marr sa:JTF sa:marr sa:Postar den här, hoppas ingen köper den.
Absolut inte, men en presumtiv köpare kanske råkar hamna här, bäst att den är dåligt omnämd då :D
Samt att egentligen var de meningen o posta i den andra, stora canyon tråden. Inte här i visa din... :p men va fan det är måndag, nästan rätt får duga.
Najs! Min Neuron säger hej från premiärturen!RogerAndOut sa:Spectral 6.0 AL EX 2017. Väntar på riktiga pedalerna så sitter ett par skrotpedaler från xxl på just nu.
Görfin och trevlig hoj!
Crossmax sa:Snygg! Men ta en ordentlig bild med kedjan på stora drevet och mitten på kassetten. Och vevarna i linje med kedjestagen.
Oskar sa:Crossmax sa:Snygg! Men ta en ordentlig bild med kedjan på stora drevet och mitten på kassetten. Och vevarna i linje med kedjestagen.
Och slamma styrstammen. Marknadens snyggaste racer kräver detta. :-)
carlf sa:Najs! Min Neuron säger hej från premiärturen!RogerAndOut sa:Spectral 6.0 AL EX 2017. Väntar på riktiga pedalerna så sitter ett par skrotpedaler från xxl på just nu.
Görfin och trevlig hoj!
(Ja, jag ska plocka bort både klistermärken på toppröret och byta den töntiga rövstänkskärmen mot nåt ballare...)
Mathias_83 sa:Canyon Aeroad 6.0 med Fulcrum Quattro Carbon hjul, skodda med Vittoria Corsa Graphene 25 mm
Just ja, glöm inte adapter till 160 mm om du inte tänker köra minstingen 140 mm skiva bak. Originalskruvarna är väl kanske inte strikt nödvändiga dock. Och skulle du få för dig att ersätta även oket fram med riktig flat mount behöver du en adapter oavsett rotorstorlek.Principia sa:Grymt tips med bromsoken. Beställer direkt.
Inga skruvar ingår när man köper löst ok men det är standard M5 så du behöver inte nödvändigtvis punga ut för Srams Torx, funkar lika bra med insex från Clas Oh så länge de är i rätt längd. Vilken längd man skall ha varierar vad jag förstår med hur fästet på kedjestagen ser ut eftersom de skruvas igenom.Principia sa:Jag kör 140 bak och fram. Funkar bra (väger 63 kg typ). Så tänkte då köra oket direkt utan mellanlägg/adapter bak. Ska jag då beställa några skruvar?
Om du slammar styret i botten och vänder på stammen för en rejsig position, ställer in dämparna rätt samt byter däck som ovanstående sa, då borde väl Neuron vara rätt trevlig på Vasan?JLindh sa:Premiärtur på Neuron 7.0 -17 efter att ha kört HT 29" (Radon) tidigare. Stor skillnad. Enorm skillnad. Körde CV på min HT och vill verkligen inte utsätta mig för det loppet på den här cykeln... Den trivs betydligt bättre i stökig singletrack. Precis som jag hoppats, för det är där jag vill ta mig fram.
Forza! sa:Nya gubbracern med dödsskivor.
Ny bild efter provtur. Sitter tyvärr i benen på den här med...
Helenapena sa:Efter mycket velande (tack alla i den officiella Canyontråden!) blev det en Spectral wmn 6.0. Beställde den i måndags och fick den i fredags. Love it!! Bytte däck direkt och körde in den igår då vi var ett gäng som körde CV på egen hand så premiärturen blev på 95 km :-) Märks att en större klinga kan behövas på lopp (CV är ju så lättcyklad så ibland trampade jag ur) men kommande veckan blir det test och turer på tuffare och stökigare underlag så att hon får komma till sin fulla rätt. Upplever cykeln som stabil och pigg, är sjukt nöjd!