Visa din Commencal, ännu en visa din tråd....
manneblask sa:ErikD sa:Funderar på en Meta Trail 29 Ride (2019) som uppdatering till min nuvarande Canyon Nerve Al+ 8.0. Jag har även kikat på Canyon Neuron 7.0 som ett alternativ. Commencal landar på 24400 (inkl. frakt) medan Canyon landar på ~21800 SEK (inkl. frakt).
Jag cyklar till 95% i de skogar som erbjuds i Göteborg (mest Hisingsparken och Backatorp men även Skatås och Änggårdsbergen). Vikten är cirka 1.5 kg lägre för Neuron men Metan tilltalar mig mer, rent estestiskt. I år körde jag ett lopp (Billingeracet, korta) och kommer nog försöka köra några lopp även nästa år.
Ni som kör Meta Tr 29, hur upplever ni den som stigcykel för ovanstående typ av cykling?
Jag kör Meta Tr 29. Har kört min i princip överallt i Sthlm: hemmastigar i Norrort, Hellas, Flottsbro bikepark och senast nu på SBR-racet. Jag tycker den funkar i princip till allt, känns verkligen som den har mer slag än 130/140. Det som folk brukar klaga på är vikten (min landar runt 14,8ish) och vissa med stora fötter har haft problem med att slå hälen i kedjestagen.
Kolla klippet med. Chris porter från geometron på vital angående vikt på cyklar....lite asgarv när någon lyfter upp ens cykel nästa gång.