Slog till lite sådär halvplanerat på en Fatboy -15 som handlaren inte blivit av med. Hade provcyklat den lite tidigare. Bara haft deore-bromsar på mina tidigare cyklar. Denna kom med tektro, vilket jag vet att en del gnäller på. Avskrev det hela som pryl-faschism.
Hade nog lite lite luft i bakdäcket blev lite jo-jo då jag cyklade på väg. Annorlunda känsla i geometrin mot min fs. Snabb mellan tanke och handling som man är beslöt jag mig för att testa utför ett stenigt och lite småtrixigt berg, då det fann en myr nedan som jag var sugen på.
Den hoppade lite med framhjulet och kändes lite ovant. Så fort det blev lite stabilt beslöt jag mig för att bromsa rejält. Det jag tyvärr misstagit som ett frambromshandtag visade sig vara en volymkontroll som gav ifrån sig ett jävla liv då man tog i, farten marginellt minskad. I nästa parti: För hög ingångsfart och en OTB som slog av lampan från hjälmen.
Myren som jag svurit mig hes i med min fs, ny mycket blötare, var hur kul som helst. Det är komplicerat att flåsa och skratta samtidigt.
Summa summarum känns det som om detta blir polaren på skoterlederna i vinter, dock med andra bromsar. Färgen sådär, men man syns i alla fall.