Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Naka.H skrev:
-------------------------------------------------------
> Skamgränsen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jockey skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Verkar som Canyon börjar få ordning på
> sitt
> > > ordersystem. Beställde en DUDE 9.0 måndag
> > kväll
> > > förra veckan och fick den levererad fredag
> > samma
> > > vecka.
> >
> > Jo deras SAP har nog kommit igång. Jag fick
> mail
> > idag från Canyon att min Dude var skickad
> från
> > Tyskland. Det är bara det att jag har cyklat
> på
> > den sen mitten på december :-).
>
> Du kanske får en till...

Nej det verkar tyvärr inte så. Länken till UPS-leveransen säger att den är levererad i december så jag får nog nöja mig med den jag har.

Visa din Fatbike
Min lite känsliga nacke har klarat sig ganska bra på Duden fram till att sänkstolpen monterades och rumpan kom upp dit där den borde vara, istället för i något kompromissläge. Den här inte allt för snygga lösningen kommer att hjälpa till att avlasta nacken på sträckor där man inte har så bråttom.

IMG_2057.JPG

Visa din Fatbike
BuTTuS skrev:
-------------------------------------------------------
> Min lite känsliga nacke har klarat sig ganska bra
> på Duden fram till att sänkstolpen monterades
> och rumpan kom upp dit där den borde vara,
> istället för i något kompromissläge. Den här
> inte allt för snygga lösningen kommer att
> hjälpa till att avlasta nacken på sträckor där
> man inte har så bråttom.
>
>

Det var mycket prytlar på det styret.

Visa din Fatbike
Köpte en White igår, bytte till ett bredare sixpackstyre och bontragerhandtag jag hade liggandes :)

PS: vårväder i gbg

Bilagor

• DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    432.1 KB · Besök: 110
Visa din Fatbike
Ey!
Min namne!
Heter också Patrik och har en likadan hoj!
På riktigt! Hör av dig om du ska ut på nån stig nån dag! Har takräcke och är rörlig. Bor i Lerum.
Ride on!

Visa din Fatbike
Äntligen kan man vara aktiv i denna tråd igen. Tyvärr rätt kass fotoväder idag.

Bilagor

• DSCF7422.JPG
    DSCF7422.JPG
    262.4 KB · Besök: 108
  • DSCF7426.JPG
    DSCF7426.JPG
    314.1 KB · Besök: 125
  • DSCF7427.JPG
    DSCF7427.JPG
    246.1 KB · Besök: 112
  • DSCF7432.JPG
    DSCF7432.JPG
    165.3 KB · Besök: 107
Visa din Fatbike
Vi har snö i Haninge med! Eller ja, vitt är det i alla fall. Och det täcker _nästan_ marken... Bjuder på SPD vurpan vid 2:10 med.
Kameravinkel och inställningar behöver jag fippla med - youtube förstör bildkvaliten rejält :(

Visa din Fatbike
Eveningstar sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Crossmax sa:
Äntligen kan man vara aktiv i denna tråd igen. Tyvärr rätt kass fotoväder idag.

Har du vägt den/Kan du väga den?
15,26kg med blypedaler. Ingen lättviktare med andra ord. Vet inte var all vikt sitter.

Du skulle behållt din White. ;)

Har du tappat hjulen? På min våg vägde whiten 15.05kg utan blypedaler.

Visa din Fatbike
ni som köpt o kört era white fat ett tag nu är ni fortfarande nöjda ?

väljer mellan o en lite o en pro växlarna kan nästan kvitta då jag har en hel del liggandes men gaffel o axelstorleken på framhjulet är de som gör mig lite velig.

ni som kör med qr känner ni av att axlen e klenare ?

Visa din Fatbike
Otroligt nöjd med min Pro. Vet inte vad det skulle vara för skillnad jag skulle känna i QR axeln?

Har bytt styre, styrstam, sadelstolpe och skall snart byta framklinga. Den är alldeles för tungt drevad för mig. Det andra visste jag redan innan köp att jag skulle byta

Visa din Fatbike
Nöjd med min Lite. Bytte styre till bredare jag hade liggandes, samt en prostatavänligare sadel jag också hade på vinden.
Huvudcykeln är min FS som jag lägger alla pengar på.
Men om jag byter något på Whiten så är det nog däcken till sommaren. Resten av delarna får gå sönder innan uppdatering.

Visa din Fatbike
LinusE sa:

väljer mellan o en lite o en pro växlarna kan nästan kvitta då jag har en hel del liggandes men gaffel o axelstorleken på framhjulet är de som gör mig lite velig.

Jag var inte nöjd med min pro. Sadeln var halkig, Sadeln satt för långt bak i förhållande till vevpartiet, vevpartiet var onödigt brett, geometrin var knas, man fick bryta för att den skulle svänga i högre farter och ställde man sej upp förvandlades den till en hal ål.
Men för dom pengarna är väl frågan om man får något som är bättre.

Visa din Fatbike
LinusE sa:

Jag var inte nöjd med min pro. Sadeln var halkig, Sadeln satt för långt bak i förhållande till vevpartiet, vevpartiet var onödigt brett, geometrin var knas, man fick bryta för att den skulle svänga i högre farter och ställde man sej upp förvandlades den till en hal ål.

Sadel samt stolpe byter man efter eget behag, så det kan ju omöjligt ha som anledning till att inte gilla hojen. Vevpartiet däremot är brett, till och med onödigt brett. Geon tycker jag är som vilken annan XC-hoj. Bryta ner den för att svänga skulle jag vilja skylla på däcken. Ett snabbt däckbyte så tror jag den skulle bli bra mycket trevligare.

Visa din Fatbike
När ni säger att vevpartiet är onödigt brett, hur brett är det? Det skulle ju ha en mindre Q-factor än tidigare. På min 2Fat är det onödigt brett. Där är typ 2cm tillgodo på var sida om kedjestagen. Trodde nya 3Fat var bättre?

Visa din Fatbike
14-17mm på vardera sida om stagen. Hade det gått att få ner måttet till ca 5mm på var sida så hade det ju inte skadat. Dock kanske de medför att man slår i staget onödigt mycket med hälarna.

Visa din Fatbike
Marsan sa:
LinusE sa:

Sadel samt stolpe byter man efter eget behag, så det kan ju omöjligt ha som anledning till att inte gilla hojen. Vevpartiet däremot är brett, till och med onödigt brett. Geon tycker jag är som vilken annan XC-hoj. Bryta ner den för att svänga skulle jag vilja skylla på däcken. Ett snabbt däckbyte så tror jag den skulle bli bra mycket trevligare.

Vist kan man byta sadel och sadelstolpe vilket jag också gjorde på min men hade det suttit något som funkar på från början så hade det ju varit klart bättre. Bäst är ju om man gillar cykeln utan att behöva byta ut någonting.
Om du tittar på vad den cykeln har för trail så ser du att det finns andra fatbikes med andra mått som i mitt tycke funkar mycket bättre. Däcken är såklart en stor bov men jag är rätt så säker på att det inte är det som är problemet i högre farter.

Visa din Fatbike
Marsan sa:
14-17mm på vardera sida om stagen. Hade det gått att få ner måttet till ca 5mm på var sida så hade det ju inte skadat. Dock kanske de medför att man slår i staget onödigt mycket med hälarna.

Har inte direkt tänkt på det. Iofs är jag inte millimeternoga med passformen heller.

Cannondale: Hur snabbt behövde du cykla får att "man fick bryta för att den skulle svänga i högre farter"? Tycker mig känna vissa gyrokrafter ibland men var mest nyfiken.

Tillbaka
Topp