Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ljungvik sa:Härligt!
Storlek på dina Jumbo J. Och fälgbredd?
(Om du orkar kolla)
/Patrik
Cannondale jekyl 1000 sa:Äntligen kan man vara aktiv i denna tråd igen. Tyvärr rätt kass fotoväder idag.
15,26kg med blypedaler. Ingen lättviktare med andra ord. Vet inte var all vikt sitter.Crossmax sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Äntligen kan man vara aktiv i denna tråd igen. Tyvärr rätt kass fotoväder idag.
Har du vägt den/Kan du väga den?
MZ sa:En skön runda idag.
Cannondale jekyl 1000 sa:MZ sa:En skön runda idag.
Vad är det för cykel?
Cannondale jekyl 1000 sa:15,26kg med blypedaler. Ingen lättviktare med andra ord. Vet inte var all vikt sitter.Crossmax sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Äntligen kan man vara aktiv i denna tråd igen. Tyvärr rätt kass fotoväder idag.
Eveningstar sa:Cannondale jekyl 1000 sa:15,26kg med blypedaler. Ingen lättviktare med andra ord. Vet inte var all vikt sitter.Crossmax sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Äntligen kan man vara aktiv i denna tråd igen. Tyvärr rätt kass fotoväder idag.
Du skulle behållt din White. ;)
Tappade lite av hjulen i alla fall. =)Cannondale jekyl 1000 sa:Har du tappat hjulen? På min våg vägde whiten 15.05kg utan blypedaler.
Tack för besväret.Hulken sa:Ljungvik sa:Härligt!
Storlek på dina Jumbo J. Och fälgbredd?
(Om du orkar kolla)
/Patrik
4.40" och fälgbredd 80mm.
Har inte hittat däcksbredden i någon butik och den finns inte ens med på Schwalbes websida.
LinusE sa:ni som köpt o kört era white fat ett tag nu är ni fortfarande nöjda ?
väljer mellan o en lite o en pro växlarna kan nästan kvitta då jag har en hel del liggandes men gaffel o axelstorleken på framhjulet är de som gör mig lite velig.
ni som kör med qr känner ni av att axlen e klenare ?
Cannondale jekyl 1000 sa:LinusE sa:ni som köpt o kört era white fat ett tag nu är ni fortfarande nöjda ?
väljer mellan o en lite o en pro växlarna kan nästan kvitta då jag har en hel del liggandes men gaffel o axelstorleken på framhjulet är de som gör mig lite velig.
Jag var inte nöjd med min pro. Sadeln var halkig, Sadeln satt för långt bak i förhållande till vevpartiet, vevpartiet var onödigt brett, geometrin var knas, man fick bryta för att den skulle svänga i högre farter och ställde man sej upp förvandlades den till en hal ål.
Men för dom pengarna är väl frågan om man får något som är bättre.
Marsan sa:Cannondale jekyl 1000 sa:LinusE sa:ni som köpt o kört era white fat ett tag nu är ni fortfarande nöjda ?
Jag var inte nöjd med min pro. Sadeln var halkig, Sadeln satt för långt bak i förhållande till vevpartiet, vevpartiet var onödigt brett, geometrin var knas, man fick bryta för att den skulle svänga i högre farter och ställde man sej upp förvandlades den till en hal ål.
Men för dom pengarna är väl frågan om man får något som är bättre.
Sadel samt stolpe byter man efter eget behag, så det kan ju omöjligt ha som anledning till att inte gilla hojen. Vevpartiet däremot är brett, till och med onödigt brett. Geon tycker jag är som vilken annan XC-hoj. Bryta ner den för att svänga skulle jag vilja skylla på däcken. Ett snabbt däckbyte så tror jag den skulle bli bra mycket trevligare.
Cannondale jekyl 1000 sa:Däcken är såklart en stor bov men jag är rätt så säker på att det inte är det som är problemet i högre farter.
Marsan sa:14-17mm på vardera sida om stagen. Hade det gått att få ner måttet till ca 5mm på var sida så hade det ju inte skadat. Dock kanske de medför att man slår i staget onödigt mycket med hälarna.
42Hz sa:Nu tycker jag det är mycket snack och lite bilder i tråden! ;)
Jeppe_E sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Däcken är såklart en stor bov men jag är rätt så säker på att det inte är det som är problemet i högre farter.
Jo... Vad är "trail" mått?
Stuvarn sa:42Hz sa:Nu tycker jag det är mycket snack och lite bilder i tråden! ;)
Ok slänger väl in en bild då :)
Fräsig!Ericssonanders sa:Slänger in jag med då..
Har du testat köra bakdäcket åt andra hållet, blir det någon skillnad? Jag satte mitt åt andra hållet och har inte orkat testa att ändra...Ericssonanders sa:Slänger in jag med då..
Ericssonanders sa:Slänger in jag med då..