Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
F9698EBD-E6EC-4F77-BC45-311EF4EA84BE.jpeg

Visa din Fatbike
Nu är den vägd: 13,6 kg (inkl dubbade däck och slang i bakhjulet.).
Blev nyfiken på hur mycket min ökat med dropper, wattmätare och dubbdäck så slängde den nyss på vågen: 13.29kg vilket var mindre än väntat! Men ser nu att färgen på den nya lite längre stammen inte blev så lyckad ?

IMG_3386.jpeg

Bilagor

• IMG_3386.jpeg
    IMG_3386.jpeg
    1.1 MB · Besök: 86
Visa din Fatbike
Blev nyfiken på hur mycket min ökat med dropper, wattmätare och dubbdäck så slängde den nyss på vågen: 13.29kg vilket var mindre än väntat! Men ser nu att färgen på den nya lite längre stammen inte blev så lyckad ?

Visa bilaga 666708
Snyggt! Men hur kan fin väga 13.29 med det och min 13,6 utan dropper? Är det min bakslag och tunga däck/hjul som ställer till det?

Visa din Fatbike
Snyggt! Men hur kan fin väga 13.29 med det och min 13,6 utan dropper? Är det min bakslag och tunga däck/hjul som ställer till det?
Ja slang är ju inget plus (eller jo det är det ju i vikt räknat?) , sen vet jag inte vad 26 vs 27,5 gör för vikten? Sen kolfibervevar och Garbaruk kassett på min också. Droppern är en BikeYoke Divine SL så ganska lätt, kolfiberstyre, lätta handtag, ganska lätt sadel. Garbaruk klinga tillsammans med Sigeyi wattmätare, där gick det nog ganska jämt ut om jag minns rätt, ökade några gram bara.
Edit: väldigt lätta pedaler också, Xpedo Spry XMX24MC

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Ja slang är ju inget plus (eller jo det är det ju i vikt räknat?) , sen vet jag inte vad 26 vs 27,5 gör för vikten? Sen kolfibervevar och Garbaruk kassett på min också. Droppern är en BikeYoke Divine SL så ganska lätt, kolfiberstyre, lätta handtag, ganska lätt sadel. Garbaruk klinga tillsammans med Sigeyi wattmätare, där gick det nog ganska jämt ut om jag minns rätt, ökade några gram bara.
Edit: väldigt lätta pedaler också, Xpedo Spry XMX24MC
Oj oj jag bara skulle köpa en cykel och låta den vara som den är, och inte hålla på och pimpa den. Men det gick ju åt skogen känner jag nu….??

Visa din Fatbike
Visa bilaga 666764

första turen på nya cykeln, gillar att den är så annorlunda jämfört med epicen.

lockar ju fram barnet i en igen, man bara måste testa ifall det funkar att köra över saker men denna monstertruck.

måste labba lite med däcktrycket nästa runda.
Svart-Grå Dudes trendar så här på senhösten/förvintern :-)
Hur funkade storleken?

Visa din Fatbike
Svart-Grå Dudes trendar så här på senhösten/förvintern :-)
Hur funkade storleken?
storleken kändes ändå inte helt tokig.

tänkte testa flytta bakhjulet till bakre positionen och därmed få lite bättre tryck på framhjulet vid klättring, som normalt kan vara ett problem för mig.

ev. kanske jag ska testa vad som händer med en 70 eller 80mm stam istället för 60mm som sitter på nu.

Visa din Fatbike
storleken kändes ändå inte helt tokig.

tänkte testa flytta bakhjulet till bakre positionen och därmed få lite bättre tryck på framhjulet vid klättring, som normalt kan vara ett problem för mig.

ev. kanske jag ska testa vad som händer med en 70 eller 80mm stam istället för 60mm som sitter på nu.
Jag med mina 188 cm har gått upp till 7cm stam, gissar du vill ha mer ?

Visa din Fatbike
Jepp, en Fatty. Jag köpte min för €1000-ish. Med världens fulaste framgaffel... Jag skulle nog föredra en vanlig ram istf en splittad. Men då jag köpte den fanns det inget större utbud på fatbikes.
Jo, gaffeln är det väl inget speciellt med, men det splittade överröret är tjusigt. Är den ivägen eller något, eller varför skulle du föredra en vanlig?

Visa din Fatbike
Jo, gaffeln är det väl inget speciellt med, men det splittade överröret är tjusigt. Är den ivägen eller något, eller varför skulle du föredra en vanlig?
Nä, det är väl ingen direkt nackdel. Eller fördel för den delen. Har surrat fast nån flaska på överrören nån gång. Praktiskt på det sättet. Men jag tycker inte den lösningen är snyggare. De splittade rören är helt okej, hur de fäster mot sadelstolpsröret inte lika snyggt. Det lilla böjda röret tycker jag ser lite mysko ut. Men, inget som påverkar funktionen (och den är viktigast).

Visa din Fatbike
Tillbaka
Topp