Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Äntligen en fatbike igen! Hade en likadan Dan för några år sedan men som tyvärr var en eller två storlekar för liten. Men plötsligt händer det och garaget känns komplett, välkommen Fettan II. Ska bara få sig en rejäl genomgång och lättning (bara för att du är det behöver du inte vara tung!)

Visa bilaga 713928
Fettan II!!

1721933602835.jpeg

Visa din Fatbike
Ser ut som den notoriskt fula mk 1 Fattygaffeln. Tvekade innan jag tryckte gilla, men resten av cykeln vägde upp.
haha det är den gaffeln! jag tyckte den va väldigt ful först, men sen när den va så kul att cykla på och när jag kom på att cykeln bara är en stor leksak i en halvt brinnande värld så blev den helt plötsligt både snygg och bra på alla sätt! Men kanske ska måla den i nån snygg färg tror jag.

Visa din Fatbike
haha det är den gaffeln! jag tyckte den va väldigt ful först, men sen när den va så kul att cykla på och när jag kom på att cykeln bara är en stor leksak i en halvt brinnande värld så blev den helt plötsligt både snygg och bra på alla sätt! Men kanske ska måla den i nån snygg färg tror jag.
Jag har en Fatty med den gaffeln... Och när jag cyklar stör jag mig inte alls på utseendet. Cykeln ÄR en cykel och inte ett vackert smycke. Men den där gaffeln, alltså... Inte färgen som är felet! Kanske kan din synas mindre i en annan färg (som matcher cykeln bättre)? Do it! Eller eltejp!

Visa din Fatbike
Jag har en Fatty med den gaffeln... Och när jag cyklar stör jag mig inte alls på utseendet. Cykeln ÄR en cykel och inte ett vackert smycke. Men den där gaffeln, alltså... Inte färgen som är felet! Kanske kan din synas mindre i en annan färg (som matcher cykeln bättre)? Do it! Eller eltejp!
ja det är skönt när cyklingen är så flowig så jag glömmer vilken cykel som är under mig, sån rörelseglädje! då spelar fula gafflar ingen roll. men det är ju också kul med det estetiska, ibland är det nästan lika kul som cyklingen, njuta och fundera kring former och vinklar och strunt. tex så fattar jag inte varför snabba moderna räsercyklar ska ha bakåtsluttande överrör! så fult. jag vill ha totalt horisontellt rör. drömmen är ju en 29tummare med tunnt horisontalt överrör, har planer för att få in 29x2.0 i min crescent världmästarcykel, fyyyfan va snyggt det vore. eller nästan framåtlutande överrör som en dragracingbil! koolt. bara att akta salta biten lite.

gamla surly pugsley i största storlekarna va ju väldigt snygga, ganska osluttande överrör.

Visa din Fatbike
ja det är skönt när cyklingen är så flowig så jag glömmer vilken cykel som är under mig, sån rörelseglädje! då spelar fula gafflar ingen roll. men det är ju också kul med det estetiska, ibland är det nästan lika kul som cyklingen, njuta och fundera kring former och vinklar och strunt. tex så fattar jag inte varför snabba moderna räsercyklar ska ha bakåtsluttande överrör! så fult. jag vill ha totalt horisontellt rör. drömmen är ju en 29tummare med tunna horisontalt överrör, har planer för att få in 29x2.0 i min crescent världmästarcykel, fyyyfan va snyggt det vore. eller nästan framåtlutande överrör som en dragracingbil! koolt. bara att akta salta biten lite.

gamla surly pugsley i största storlekarna va ju väldigt snygga, ganska osluttande överrör.
Jag tycker din cykel har fina proportioner (det som stör lite tycker jag är det där lilla stödet för sadelstolpsröret). Jag har gärna lite slopad ram. Bra för skrevet (speciellt på vintern när cykeln bär men inte en stödfot)!

Gör en reversed mullet! Haha!

Tillbaka
Topp