Jormvngandr
Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Någon annan som har/har haft båda hojarna och kan ge en kort jämförelse?
@MagerValp har någon av modellerna, sen är det någon mer som har en, men jag har glömt användarnamnet...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon annan som har/har haft båda hojarna och kan ge en kort jämförelse?
Jag har 8FAT som jag är nöjd med. Har ingen koll på tidigare varianter.@MagerValp har någon av modellerna, sen är det någon mer som har en, men jag har glömt användarnamnet...
En cykel från 2018 är inte sämre än en cykel från 2025Är spekulant på en White 6Fat Lite NX från 2018. Är detta något man vill kasta pengar på 2025 för att testa på om fatbike är något kul? Alltså som förstacykel inom disciplinen. Har även en White 7Fat Interceptor ram på G. Enbart ram (saknas hjul, gaffel, drivlina ja allt egentligen) så det hade blivit till att bygga från scratch. Är den ramen betydligt roligare? Har förstått att 6Fat har QR medan Interceptor har genomgående axlar så där har man väl delvis svaret?
Har man tillräckligt med flis har man råd med dubbade fatbikedäck.Dubbat för att köra på flis? Eller är det resultatet efter att du har sladdat runt över alla rötter och trädbitar i skogen med dubbat? ;)
Kostar att ligga på topp :-)Har man tillräckligt med flis har man råd med dubbade fatbikedäck.
Kostar att ligga på topp :-)
Men dom är inte jättedyra just nu, finns att få tag på för 130€
Dubben och däcken, i-pillade och klara :-)Dubben eller däcken?
Ganska dyra ändå. Jag väntar till det blir vinter (och/eller skippar de isiga dagarna). Men nog skulle sådana göra cyklingen mer avslappnad.Kostar att ligga på topp :-)
Men dom är inte jättedyra just nu, finns att få tag på för 130€
Discount var lite dyrare, men jag tror jag står över i år igen, då is säsongen inte varar speciellt länge i denna delen av landetDubben och däcken, i-pillade och klara :-)
Det blir 6e vintern med dubbade Johnny 5. Bor i Skövde men skulle inte vilja pendla odubbat.
Jag har en Trek xcaliber 9. Använder som xc cykel. Men funderar på om man skulle köpa ett par fatbike hjul. För att pendla skogsvägen till jobbet. Det är mycket grov sten och blir stökigt med nuvarande däck.
Vad kostar ett par fatbike-hjul?
Eller borde man leta efter en cykel?
Ser härligt utSäsongsstart på snöVisa bilaga 805130
Hur känns al mighty på White? Stor skillnad i rull mot Jumbo jim?
Jag har inte haft JJ utan den kom med Innova-pro Gossan som jag inte tycker håller måttet. Det är stor skillnad. Jag gillar AM, greppar fint även på blöta rötter etc. Jag kan även sätta i några dubb på framdäckena om det skulle behövas längre fram i isvintern. Men kan tänka mig att JJ rullar lite lättare men med mindre grepp...Hur känns al mighty på White? Stor skillnad i rull mot Jumbo jim?
Är det en heldämpad Farley jag ser? Hur är den?Lite trevligt med snö![]()
Jo den går bra enligt hon som äger denÄr det en heldämpad Farley jag ser? Hur är den?
Okey då vet jagJag har inte haft JJ utan den kom med Innova-pro Gossan som jag inte tycker håller måttet. Det är stor skillnad. Jag gillar AM, greppar fint även på blöta rötter etc. Jag kan även sätta i några dubb på framdäckena om det skulle behövas längre fram i isvintern. Men kan tänka mig att JJ rullar lite lättare men med mindre grepp...
Wow, grattis!
Sjukt läcker cykel , stort grattis
Ja här har man firat dubbeltTänk att Finland har sin nationaldag på GFBD!
Nu kommer det kolfiber färgar och röda hope fatsno nav snart![]()
Var hittade du de fälgarna?
F*n, den missade jag :D
Ingen faraF*n, den missade jag :D