Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Taigan längtar efter snö

IMG_5061.webp

Visa din Fatbike
Är spekulant på en White 6Fat Lite NX från 2018. Är detta något man vill kasta pengar på 2025 för att testa på om fatbike är något kul? Alltså som förstacykel inom disciplinen. Har även en White 7Fat Interceptor ram på G. Enbart ram (saknas hjul, gaffel, drivlina ja allt egentligen) så det hade blivit till att bygga från scratch. Är den ramen betydligt roligare? Har förstått att 6Fat har QR medan Interceptor har genomgående axlar så där har man väl delvis svaret?
En cykel från 2018 är inte sämre än en cykel från 2025 🤣

Bara köp o ha kul , sen kan man ju nörda ner sig massa , men fatbike är fan det roligaste ja någonsin har cyklat , i alla underlag och den funkar överallt

Enda nackdelen är när man cyklar ihop
Med någon xc kompis som gillar att hålla högre Tempo , då
Kan det bli väldigt kämpigt

Min kona är från 2016 men jag har bytt massa saker på den så den känns som
En helt ny cykel. Och det har inte förändrats så mycket påModellerna dom senaste åren .

Sen kan alla material nördar ha sina åsikter såsätt 😅

Visa din Fatbike
Jag har en Trek xcaliber 9. Använder som xc cykel. Men funderar på om man skulle köpa ett par fatbike hjul. För att pendla skogsvägen till jobbet. Det är mycket grov sten och blir stökigt med nuvarande däck.

Vad kostar ett par fatbike-hjul?

Eller borde man leta efter en cykel?

Visa din Fatbike
Jag har en Trek xcaliber 9. Använder som xc cykel. Men funderar på om man skulle köpa ett par fatbike hjul. För att pendla skogsvägen till jobbet. Det är mycket grov sten och blir stökigt med nuvarande däck.

Vad kostar ett par fatbike-hjul?

Eller borde man leta efter en cykel?

Leta efter en cykel. har svårt att se hur 4.0-4.6 breda däck skulle passa med en Xcaliber.

White brukar ha några vettiga fatbike modeller varje år, och är det budget du är ute efter så börja där.
Trek har sin Farley 5 om du vill hålla dig inom familjen.
Sen har du de vanliga syndabockarna som Surly, Salsa och Kona. (Det finns fler, men dessa är mig veterligen vanligast)

Visa din Fatbike
Hur känns al mighty på White? Stor skillnad i rull mot Jumbo jim?
Jag har inte haft JJ utan den kom med Innova-pro Gossan som jag inte tycker håller måttet. Det är stor skillnad. Jag gillar AM, greppar fint även på blöta rötter etc. Jag kan även sätta i några dubb på framdäckena om det skulle behövas längre fram i isvintern. Men kan tänka mig att JJ rullar lite lättare men med mindre grepp...

Visa din Fatbike
Jag har inte haft JJ utan den kom med Innova-pro Gossan som jag inte tycker håller måttet. Det är stor skillnad. Jag gillar AM, greppar fint även på blöta rötter etc. Jag kan även sätta i några dubb på framdäckena om det skulle behövas längre fram i isvintern. Men kan tänka mig att JJ rullar lite lättare men med mindre grepp...
Okey då vet jag 😆 👍

Visa din Fatbike
Firade för trettonde? året i rad GFBD med en gråvädersrunda i dom västra delarna av Halmstad.
Lite blandad cykling i ca två och en halv timme med snorhala rötter och ler-halka i skogen, strandängar, sanddyner, sandstränder, och grusad vandringsled mot slutet.
Avslutade rundan med ett dopp i havet; lite drygt 5 grader i vattnet, ca 5 grader i luften; och väl hemma en kopp värmande glögg.
IMG_0199.webp
IMG_0201.webp

Tillbaka
Topp