Pfaff
Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Varför har du handtagen så högt uppe på styret?Premiärtur direkt efter att bygget blev klart;Visa bilaga 425025
Varför har du handtagen så högt uppe på styret?Premiärtur direkt efter att bygget blev klart;Visa bilaga 425025
Har inte riktigt hittat rätt med vart jag vill ha dem än, första cykeln med bock så kommer väl ta några rundor innan jag är nöjd. Just där är första innan någon justering alls. Även därför det inte är någon tejp på ännu.Varför har du handtagen så högt uppe på styret?
najs, vad är det för ram etc?Premiärtur direkt efter att bygget blev klart;Visa bilaga 425025
Ramen är en Carbonda 696, hjulen också från carbonda CWRD44C.najs, vad är det för ram etc?
Fin! Får man fråga vad kalaset gick på? Vore kul att bygga själv som nästa projekt.Ramen är en Carbonda 696, hjulen också från carbonda CWRD44C.
stam, styre och stolpe också Carbonda (blev så av praktiska själ då man vet att det passar, kommer nog byta efterhand).
Komponentgrupp GRX810.
Ramen ser väldigt lik hustruns White/XXL GX interceptor som är riktigt fin. Bombtrack har också en modell med samma "bakvagn".Ramen är en Carbonda 696, hjulen också från carbonda CWRD44C.
stam, styre och stolpe också Carbonda (blev så av praktiska själ då man vet att det passar, kommer nog byta efterhand).
Komponentgrupp GRX810.
Ja. "Gravel" är rätt brett begrepp men en cykel som klarar 40mm däck blir en fin kompromiss. Vissa kommer att hävda att det går alldeles utmärkt med 32mm överallt och andra att du måste få in 2.2" 650b hjul...Om man är ute efter en lämplig "vardagscykel" att pendla lite runt stan med men även kunna ta lite längre turer på asfalt/grus är det en gravel man bör satsa på då eller har ni andra tips på lämplig typ?
Totalt ca 22.Fin! Får man fråga vad kalaset gick på? Vore kul att bygga själv som nästa projekt.
Sjyst! Tack för att du delar med dig!Totalt ca 22.
Lite mer om man räknar kostnader för diverse nya verktyg jag också behövde införskaffa.
Ramen inkl stam, stolpe och styre 5.500:-
Hjulen 4.000:-
+ snordyr frakt från Kina (valde alternativet med tracking och förbetald tull och moms) 3.000:-
Resten av prylarna köptes på r2-bike, så dagspriser därifrån.
Totalvikten blev på 8.9 kg inkl pedaler. hade hoppats på lite mindre, men snålade in på nav, ekrar, styre, stam och sadel.
Första bygget för min del, fick definitivt mersmak på att bygga även nästa cykel själv.
Ser trevlig ut. Vad är det för något?
Sorry, här kommer specenSer trevlig ut. Vad är det för något?
Snygg. Vad är det för flaskställ?Ett liter bidrag min Open Up med DT GRC 1400 den är grymVisa bilaga 437523
Drömhoj och extra snygg i vitt!Ett liter bidrag min Open Up med DT GRC 1400 den är grymVisa bilaga 437523
Rambler kanske är vettigt?Vad finns det för vettiga däck i 50mm?
Funderat lite på om man ska köra RaceKing eller Thunder Burt faktiskt? Frågan är väl hur mycket rull det kostar mot WTB etc.
Testat både TB och Rambler 50 under sommaren.Vad finns det för vettiga däck i 50mm?
Funderat lite på om man ska köra RaceKing eller Thunder Burt faktiskt? Frågan är väl hur mycket rull det kostar mot WTB etc.
De som hävdar att fetare däck är rätt är ju dom av oss som faktiskt kör hojarna i terrängen och inte använder dom som pendlingscyklar under veckorna. Ska cykeln kunna klara en omväg längs en grusväg till jobbet men också vara effektiv på asfalten så kan man ju köra lite vad som helst ärligt talat, själv kör jag en singlespeed med 35c däck på för att ta mig runt till vardags.Vissa kommer att hävda att det går alldeles utmärkt med 32mm överallt och andra att du måste få in 2.2" 650b hjul...
Conti RaceKing 2.0" har jag kört med dom två senaste åren och är supernöjd. Dom rullar bra på asfalt men det finns ju snabbare - men då förlorar man greppegenskaperna i skogen.Vad finns det för vettiga däck i 50mm?
Finns ju en sweet spot vad cykeln klarar av också. Cyklar man väldigt sakta är det en sak... Men helt ärligt så kör jag mest på 33mm breda däck. Dom mäter 36 och väger lite = snabb. Men ska jag cykla MTB, så tar jag den cykeln...De som hävdar att fetare däck är rätt är ju dom av oss som faktiskt kör hojarna i terrängen och inte använder dom som pendlingscyklar under veckorna. Ska cykeln kunna klara en omväg längs en grusväg till jobbet men också vara effektiv på asfalten så kan man ju köra lite vad som helst ärligt talat, själv kör jag en singlespeed med 35c däck på för att ta mig runt till vardags.