Visa din gravelbike

moody

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
terrino?
Menar du inte Terreno?

Hur gjorde du för att testa rullet?
Ja terreno. Ett noll till Håkan.

Jag kände efter men har naturligtvis inget vetenskapligt belägg att redovisa. Ber om ursäkt för mitt kvasityckande.
Två noll till Håkan.

/E

C-dale

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Har kört 38mm slicks över sommaren och varit nöjd med det. Tänkte söka mig till lite kladdigare stigar under vinter/höst och är därför på jakt efter passande däck. Ramen sväljer nog 2.2” 29or men tänker att jag inte nödvändigtvis behöver ta det så långt. Eller ja, ram och gaffel mäter 65mm. Men för leråk kanske mer luft mellan däck och ram är att rekommendera?

Vill ha slanglöst och svarta däcksidor. Funtade på WTB Nano.. fler alternativ?
Schwalbe Bite eller Ultrabike.Kanske en kombo med Ultra fram o Bite bak.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Har satt på smalare däck på min gravel. Nu 2.1", hade 3" innan. En viss skillnad kan man säga! Racing Ray/Ralph. Nu känns det som en racer! 😀 man bara flyger fram. Rullar fint och tyst på asfalt men det känns ändå som man har bra grepp på stig med. Har tidigare testad med sådana "hybrid"-däck med hel mittsträng. Men det är ju ingen höjdare offroad faktiskt. De här däcken känns som bättre allround-däck.

Förut cyklade jag "gravel" med min CX. Men det här är verkligen en helt annan dimension. Även när jag provade med samma däck! (dvs 35mm semislicks) så var denna ändå mycket trevligare att cykla utanför asfalten med, pga annan geo.

Om jag fick ha bara EN cykel skulle det bli denna...
_A280115.jpg

Bobbysynth

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Har satt på smalare däck på min gravel. Nu 2.1", hade 3" innan. En viss skillnad kan man säga! Racing Ray/Ralph. Nu känns det som en racer! 😀 man bara flyger fram. Rullar fint och tyst på asfalt men det känns ändå som man har bra grepp på stig med. Har tidigare testad med sådana "hybrid"-däck med hel mittsträng. Men det är ju ingen höjdare offroad faktiskt. De här däcken känns som bättre allround-däck.

Förut cyklade jag "gravel" med min CX. Men det här är verkligen en helt annan dimension. Även när jag provade med samma däck! (dvs 35mm semislicks) så var denna ändå mycket trevligare att cykla utanför asfalten med, pga annan geo.

Om jag fick ha bara EN cykel skulle det bli denna...
Visa bilaga 450329
Vad är det för hoj?

Visa din gravelbike
Yes! Bör vara samma. Carbon paste inne i wedgen så är det inga problemas!
Har haft glapp i sidled jag men funkar för det mesta nu, blev någon rejäl överraskning när en satte sig upp rakt på en Vätternrunda och den plötsligt for i botten vid justering av glasögon 😂
Trevlig ram 👍🏻 men hade föredragit en rund stolpe...
Inte testat med riktigt så breda däck, funkar det bra tycker du?

kroem

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Har haft glapp i sidled jag men funkar för det mesta nu, blev någon rejäl överraskning när en satte sig upp rakt på en Vätternrunda och den plötsligt for i botten vid justering av glasögon 😂
Trevlig ram 👍🏻 men hade föredragit en rund stolpe...
Inte testat med riktigt så breda däck, funkar det bra tycker du?
Haha, ja den överraskningen är kul att få ;)

Absolut, håller med 100%. Två saker som jag stör mig på är att interna vajerdragningen till bakväxeln är för "knixig" (ööh, ord?) och att sadelstolpen är proprietär (och tung...).
Först saken löste jag med GRX di2, andra med att jag nu beställt en ny ram som jag "ska få" i vinter, men verkar vara lite leveransproblem på Tantan.

Detta var första rundan med 650B och 2.2" fram/2.0" bak så har inte så mycket erfarenhet, men det var kul med lite extra gummi! Jag borde nog köra lite lägre tryck dock, inte så van.

Dessa hjul blir kvar på den här ramen när jag bygger den nya cykeln, så ska den bli någon typ av "monstercross" med flatbar istället

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer