Visa din gravelbike
Tack för tips. Men de verkar inte finnas i 700c?WTB Sendero biter bra i det lösa. Har dock ingen koll på om Sendero finns med svarta däcksidor.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tips. Men de verkar inte finnas i 700c?WTB Sendero biter bra i det lösa. Har dock ingen koll på om Sendero finns med svarta däcksidor.
Så långt hade jag inte kikat heller. Men nu vet du ett däck som andra kan köra, som gillar löst före.Tack för tips. Men de verkar inte finnas i 700c?
Ja, kanske en rimlig nivå av mönster.testade vittoria terrino mix under helgen. Kändes toppen på det blöta underlaget.Gråa sidor iofs. Rekommenderas i övrigt.
Visa bilaga 449855
Rullade rätt hyfsat på asfalt oxå.Ja, kanske en rimlig nivå av mönster.
terrino?testade vittoria terrino mix under helgen.
Hur gjorde du för att testa rullet?Rullade rätt hyfsat på asfalt oxå.
Ja terreno. Ett noll till Håkan.terrino?
Menar du inte Terreno?
![]()
Terreno Mix
Be confident knowing that you have the performance advantage of the Terreno Mix all conditions tread, no matter the terrain.www.vittoria.com
Hur gjorde du för att testa rullet?
Att däcken känns bra är inte att förakta, jag har själv bytt däck endast baserat på det.Jag kände efter men har naturligtvis inget vetenskapligt belägg att redovisa.
Schwalbe Bite eller Ultrabike.Kanske en kombo med Ultra fram o Bite bak.Har kört 38mm slicks över sommaren och varit nöjd med det. Tänkte söka mig till lite kladdigare stigar under vinter/höst och är därför på jakt efter passande däck. Ramen sväljer nog 2.2” 29or men tänker att jag inte nödvändigtvis behöver ta det så långt. Eller ja, ram och gaffel mäter 65mm. Men för leråk kanske mer luft mellan däck och ram är att rekommendera?
Vill ha slanglöst och svarta däcksidor. Funtade på WTB Nano.. fler alternativ?
De verkar bra!Schwalbe Bite eller Ultrabike.Kanske en kombo med Ultra fram o Bite bak.
Då tar man fram sparkcykeln.
Jag har "bara" 43x700 på min Diverge, uppfattar dock att det är bra grepp och förutsägbart släpp. Bra kantdobbar som fångar om man får ett släpp.Någon som testat gravelking 50mm? Hur gör sig det däckmönstret i blöt terräng?Visa bilaga 450039
Någon som testat gravelking 50mm? Hur gör sig det däckmönstret i blöt terräng?Visa bilaga 450039
Sålänge man sitter skönt i hoodsen spelar resten ingen roll...för bocken använder man ju inte ändå. ???Fina cyklar! Men sjukt många framåtroterade styren på bilderna det märks att det är mkt MTB folk som har börjat med bock ;-)
Fina cyklar! Men sjukt många framåtroterade styren på bilderna det märks att det är mkt MTB folk som har börjat med bock ;-)
Menar du så bocken blir i det närmaste oanvändbar?
Vad är det för hoj?Har satt på smalare däck på min gravel. Nu 2.1", hade 3" innan. En viss skillnad kan man säga! Racing Ray/Ralph. Nu känns det som en racer! ? man bara flyger fram. Rullar fint och tyst på asfalt men det känns ändå som man har bra grepp på stig med. Har tidigare testad med sådana "hybrid"-däck med hel mittsträng. Men det är ju ingen höjdare offroad faktiskt. De här däcken känns som bättre allround-däck.
Förut cyklade jag "gravel" med min CX. Men det här är verkligen en helt annan dimension. Även när jag provade med samma däck! (dvs 35mm semislicks) så var denna ändå mycket trevligare att cykla utanför asfalten med, pga annan geo.
Om jag fick ha bara EN cykel skulle det bli denna...
Visa bilaga 450329
Salsa FargoVad är det för hoj?
Får du sadelstolpen att sitta ordentligt på den där? Ser likt ut åtminstone ?Höst! 650B 2.2 / 2.0 Visa bilaga 450049
Yes! Bör vara samma. Carbon paste inne i wedgen så är det inga problemas!Får du sadelstolpen att sitta ordentligt på den där? Ser likt ut åtminstone ?
Har haft glapp i sidled jag men funkar för det mesta nu, blev någon rejäl överraskning när en satte sig upp rakt på en Vätternrunda och den plötsligt for i botten vid justering av glasögon ?Yes! Bör vara samma. Carbon paste inne i wedgen så är det inga problemas!
Haha, ja den överraskningen är kul att få ;)Har haft glapp i sidled jag men funkar för det mesta nu, blev någon rejäl överraskning när en satte sig upp rakt på en Vätternrunda och den plötsligt for i botten vid justering av glasögon ?
Trevlig ram ?? men hade föredragit en rund stolpe...
Inte testat med riktigt så breda däck, funkar det bra tycker du?
I am actually surprised you managed to squeeze a 44 in there.
That said, it can race CX, like last Sunday at the Musette CX round ?
The manufacturer says it isI wouldn’t say it’s a CX frame, too slack, but a 44 Raddler on the rear is too close for anyone else considering ?
Where’s that photo from? Not seen that before
From Häggenäs last weekend.