Visa din gravelbike

Olas

Medlem
Visa din gravelbike
Restrap-väskor? Nöjd?
Jag använder också Restrap, ram- och sadelväska. Bra kvalitet tycker jag. Sadelväska gäller, som med alla andra, att packa rätt, dvs det tyngsta längs ner mot sadelröret, för att undvika gung. Så länge man inte packar för Mkt i den är gungande inte ngt jag märkt mycket av. Smidigt att bara kunna plocka ur drybagen. Skulle jag byta skulle jag nog kolla på Ngn som stabiliserad

Pfaff

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Det är väl bara en pendlare, eller möjligen randonneurcykel, om den har skärmar?
Eller krävs det även fast monterade lampor och navdynamo för det?
Nja, kör man blöta grusväger även vintertid (och helst i kompisars sällskap) uppskattas nog skärmar även på en gruscykel. Allrahelst som man inte tycker det är världens festligaste grej att städa cykeln efter varje runda eller vill hålla sig väl med kompisarna.

HåkanC

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Nja, kör man blöta grusväger även vintertid (och helst i kompisars sällskap) uppskattas nog skärmar även på en gruscykel. Allrahelst som man inte tycker det är världens festligaste grej att städa cykeln efter varje runda eller vill hålla sig väl med kompisarna.
Visst är det så

Men kan det vara en pendlarcykel, eller möjligen randonneurcykel, om cykeln inte har skärmar?
Som den här erfarne cyklisten skrev
Jag cyklar hellre 100 mil i solsken med skärmar än 1 mil utan i regn.

Pfaff

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Men kan det vara en pendlarcykel, eller möjligen randonneurcykel, om cykeln inte har skärmar?
Somliga anser ju det. Jag har tom sett sådana. Pendlare, gissningsvis, knappast randonneurer. De kanske gillar att bli blöta o skitige underifrån, vill visa upp en cool attityd eller har betald tvätthjälp. Vad vet jag?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer