Visa din ibis

Visa din ibis
Så jäkla nöjd med min Ripmo!
Har till 90% rullat i bikeparker men det klarar den av hur bra som helst.. I början på sommaren tänkte jag ett tag att jag skulle sälja den och köpa en trailhoj och en DHrigg men den tanken är helt borta?

Bilagor

• 81656967-4E6C-4408-9C2A-036A5B20AF2C.jpeg
    81656967-4E6C-4408-9C2A-036A5B20AF2C.jpeg
    538.2 KB · Besök: 164
Visa din ibis
Måste få ur mig några ord om min Ripmo jag med.

Jag har rullat 100% stig i Göteborg och är helt sjukt nöjd med cykeln!

Var lite rädd att den skulle kännas stor och lite klumpig då jag kommer från 27,5. Men nej, känns lekfull och inte alls stor. Då är jag ändå 178cm och har en L :)

Bilagor

• C5375EC2-A02E-49C6-AE35-519BBD1F339A.jpeg
    C5375EC2-A02E-49C6-AE35-519BBD1F339A.jpeg
    990.5 KB · Besök: 150
Visa din ibis
Finfina Ripmos. Har ingen bild just nu men kan bara hålla med om att det är en trevlig hoj. Min går mest i vanlig stigcykeltjänst och det gör den fantastiskt bra.

Visa din ibis
Raggamuffin sa:
Crossmax sa:
Raggamuffin sa:
Crossmax sa:
Ytterligare en supernöjd Ripmo-ägare. Funkar ypperligt som krallig stighoj i Hellas.

Intend-skivor?
Stämmer

Värt är väl kanske fel ord men köper du dem igen nästa gång?
Nej, jag flyttar dem till nästa cykel. Om du frågar huruvida de är värda sina pengar så är svaret att det beror vad du tycker det är värt att lägga på ett par skivor. De är inte på något sätt en märkbar uppgradering rent prestandamässigt, men då har jag bara cyklat Hellas-XC på dem, och rent krasst klarar man sig på 140-skivor för det. De är däremot jävligt snygga och osar kvalitet.

Visa din ibis
Crossmax sa:
Raggamuffin sa:
Crossmax sa:
Raggamuffin sa:
Crossmax sa:
Ytterligare en supernöjd Ripmo-ägare. Funkar ypperligt som krallig stighoj i Hellas.

Intend-skivor?
Stämmer

Värt är väl kanske fel ord men köper du dem igen nästa gång?
Nej, jag flyttar dem till nästa cykel. Om du frågar huruvida de är värda sina pengar så är svaret att det beror vad du tycker det är värt att lägga på ett par skivor. De är inte på något sätt en märkbar uppgradering rent prestandamässigt, men då har jag bara cyklat Hellas-XC på dem, och rent krasst klarar man sig på 140-skivor för det. De är däremot jävligt snygga och osar kvalitet.

Ja det var därför jag tvekade på ordet värt :)
Låter som man får fundera när det är dags till våren.

Visa din ibis
Visa din ibis
Raggamuffin sa:
theBrand sa:
AX3L sa:
theBrand sa:
Ser inte ut att vara några dramatiska ändringar från HD4:

(bild stulen från Ibis Youtube)

Intressant att man har kvar den där grejen i mitten som man skrotat på Ripley och Ripmo.

Jag gillar det, är ju ändå klassisk Ibis-form :)

+1, hade man haft kvar det på Ripmon hade den inte varit så ful imho.
+1. Det är ingen proper Mojo om den inte har den bryggan.

Senast ändrad:
Visa din ibis
Se där, tack.
Väntat med brantare STA och längre reach (hade jag också gärna haft). Med 170 gaffel blir den ännu flackare, kanske behövs för racing annars tycker jag det räcker gott med 160. Snygg i brunt!
Hade varit kul om Robin körde EWS på den nästa säsong. Kanske med 29 fram ?.

Visa din ibis
Crossmax sa:
Raggamuffin sa:
theBrand sa:
AX3L sa:
theBrand sa:

Intressant att man har kvar den där grejen i mitten som man skrotat på Ripley och Ripmo.

Jag är lite kluven faktiskt. Å ena sidan gillar jag den eftersom den är väldigt typisk ibis, å andra sidan tycker jag nog deras nya ramar utan rent objektivt är snyggare. Vad tror ni förresten, har som sparat den av design eller hållf-skäl?

Visa din ibis
AX3L sa:
Crossmax sa:
Raggamuffin sa:
theBrand sa:
AX3L sa:
theBrand sa:

Jag är lite kluven faktiskt. Å ena sidan gillar jag den eftersom den är väldigt typisk ibis, å andra sidan tycker jag nog deras nya ramar utan rent objektivt är snyggare. Vad tror ni förresten, har som sparat den av design eller hållf-skäl?

Blir säkert rejält stadigare, dessutom kan man köra den fantastiska ”pork-chop-väskan”. Perfekt för multitool, liten pump och eller lite fika.

Senast ändrad:
Visa din ibis
Jag är inte helt såld på färgerna, varken "diarrébrun" eller "gubbsvart med neongul" tilltalar mig. Och dämparen är fortfarande inte metric (spelar ju inte så stor praktisk roll, men hur länge till kommer nya dämpare släppas i de gamla måtten?)

(Om nån har en röd HD4 ram i Medium till salu kan jag nog vara intresserad)

Visa din ibis
theBrand sa:
Och dämparen är fortfarande inte metric (spelar ju inte så stor praktisk roll, men hur länge till kommer nya dämpare släppas i de gamla måtten?)

Längre än man behåller en sån här hoj?
Snart kommer hd6:an och tills dess har man väl max hunnit byta bakdämpare en gång?

Visa din ibis
Raggamuffin sa:
theBrand sa:
Och dämparen är fortfarande inte metric (spelar ju inte så stor praktisk roll, men hur länge till kommer nya dämpare släppas i de gamla måtten?)

Längre än man behåller en sån här hoj?
Snart kommer hd6:an och tills dess har man väl max hunnit byta bakdämpare en gång?

Vet inte riktigt, men det är väl i princip bara fox som släppt dämpare i de måtten sen RS presenterade metric?

Sen är det väl inte alla som byter dämpare det första de gör, men det är rätt trevligt att ha möjligheten tycker jag (om man vill ha en dämpare med ett Ö på t.ex).

Visa din ibis
Graviditet har nämnts för Cykelkraft... härlig känsla när cykeln äntligen kom, men inte bättre än när barnen kom ut ??

V4 fanns inte när jag beställde, men eftersom den V3 de försökte leverera aldrig kom fram, blev min order ”uppgraderad”... jag klagar inte på det, men liiiite tidigare kunde den väl kommit??

Tillbaka
Topp