Visa din ibis

Erik O

Aktiv medlem
Visa din ibis
Å andra sidan är den ju låg i sadelröret så det är ju lätt att välja en större storlek. Undantaget är ju då såklart om man vill ha längre än 493. Borde funnits en storlek till kanske.

Ikaros

Medlem
Visa din ibis
Erik O sa:
Segt att vänta hela sommarsäsongen. Men fin hoj och fyran känns ju klart vassare så det kanske var värt förseningen :)
Jodå, kändes värt att vänta på, men planerad fyra i maj, blev slutet september... Väntar nu på nya hjul och däck, är inte lyrisk över kantgreppet på Nobby Nic.

Förutom däcken känns hojen grym, inte inkörd på den än, men väldigt bra känsla hittills. Ibland känns det som den vet vad jag tänker. Riktigt kul utför och stabil i stök, men känns ändå rätt kvick. Har bara kört ett par turer, så väldigt tidigt än...

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din ibis
Tomcaten sa:
Raggamuffin sa:
jofahjalm sa:
Jag har varken letat eller sett något vad jag kan minnas om knäckta Ripmos. De tidigare ramarna strök väl med ganska ofta?
Raggamuffin sa:
Inte heller läst om någon som dödat sin ram än. Men man försöker ju.
Nu har jag försökt klart!
Men har inte Ibis en generellt lättare kundgrupp?
Ingen aning, eller så är jag inte så generell utan tjock.

jofahjalm sa:
Kommer. Inte så spektakulärt som en viss Banshee men jag hade tänkt köra ESS i helgen på den i vilket fall så där kan det finnas möjlighet.

Simpa85

Aktiv medlem
Visa din ibis
Nu är det bara två veckor kvar tills CKs utsatta leveransdatum för Ripleyn jag beställde i augusti.
Återkommer i december med bilder.

roefv

Aktiv medlem
Visa din ibis
Raggamuffin sa:
Berk sa:
Simpa85 sa:
Nu är det bara två veckor kvar tills CKs utsatta leveransdatum för Ripleyn jag beställde i augusti.
Vet någon vad har hänt med Ibis på CK? Alla Ibis cyklar är bort från webbsidan.
De har fortfarande sin stor-rea, kommer nog tillbaka sen.
Stämmer bra, frågade förra veckan, då dom inte har några Ibis i lager och de är beställningsvaror har dom valt att helt plocka bort dom under rean, de kommer tillbaka!

Johge

Aktiv medlem
Visa din ibis
roefv sa:
Raggamuffin sa:
Berk sa:
Simpa85 sa:
Vet någon vad har hänt med Ibis på CK? Alla Ibis cyklar är bort från webbsidan.
De har fortfarande sin stor-rea, kommer nog tillbaka sen.
Stämmer bra, frågade förra veckan, då dom inte har några Ibis i lager och de är beställningsvaror har dom valt att helt plocka bort dom under rean, de kommer tillbaka!
Dom har plockat bort en jäkla massa cyklar från hemsidan pga rean... EN Yeti fanns det tex och även den står som beställningsvara... sjukt irriterande

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din ibis
jofahjalm sa:
Min törst för demolerat kolfiber måste släckas...
Redo att bli besviken?

received_896159724097240.jpeg

Går ju inte att fota sånt här. Sprickan är på sidan, det som är bakåt är bara färgen. Likadant på båda sidor.

Skickade foto den 7/10 och hämtade ut den här igår 16/10. Enda frågan var till vilken adress den skulle skickas.

IMG_20191017_180206.jpg

Shit happens, bra hanterat.

Senast ändrad:

Getabocken

Ny medlem
Visa din ibis
Raggamuffin sa:
jofahjalm sa:
Min törst för demolerat kolfiber måste släckas...
Redo att bli besviken?

Går ju inte att fota sånt här. Sprickan är på sidan, det som är bakåt är bara färgen. Likadant på båda sidor.

Skickade foto den 7/10 och hämtade ut den här igår 16/10. Enda frågan var till vilken adress den skulle skickas.

Shit happens, bra hanterat.
Grymt snyggt! Känns som det där annars hade kunnat vara ett case där man sagt ”tveksamt, säkert att du inte fått in nåt där?” Men att bara lösa ny ram är ju magiskt bra av cykelkraft. Har själv alltid fått grym hjälp i reklamations/serviceärenden där.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din ibis
Nypåmtb sa:
Otroligt bra hanterat!

Vet du vad som orsakade sprickan?
Bra fråga, kanske blir för mycket kraft som kommer där.
Det borde väl gå neråt där när det fjädrar. Bottningskarakarakteristik kanske inte var det bästa valet på ett länkage på en endurocykel.

Getabocken sa:
Grymt snyggt! Känns som det där annars hade kunnat vara ett case där man sagt ”tveksamt, säkert att du inte fått in nåt där?” Men att bara lösa ny ram är ju magiskt bra av cykelkraft. Har själv alltid fått grym hjälp i reklamations/serviceärenden där.
Sprickorna är på sidorna på båda sidor, ovanför där länkaget kommer. Det som syns bakåt är bara som färgen åkt med.

theBrand

Aktiv medlem
Visa din ibis
Jag skulle gissa på att du fått in någon "lagom" stor sten i "stenkrossen", får man en tillräcklig deformation där så går det nog fort för kolfibern att börja delaminera, då blir brytkrafterna vid övre länken för stora.

(Undrar om det finns fler reklamationer med liknande skada?)

Ikaros

Medlem
Visa din ibis
Har kört ett antal rundor nu och har kört in mig på Ripleyn. I början kändes den inte klockren, men gör varje tur har vi växt ihop och nu är det fantastisk känsla när jag är ute! Bra kontakt med stigen i tekniska klättringar och tar sig uppför på ett grymt bra sätt. Nedför känns den väldigt trygg och stabil och tror jag aldrig varit snabbare utför ?
Vet att den står åt fel håll och vevarmen inte är horisontell, men vad gör det egentligen??

Bilagor

bjorkkis

Aktiv medlem
Visa din ibis
Crossmax sa:
bjorkkis sa:
Grymt!

Blev en tur på 53km idag, kallt och blött men kul :)

Första känslan av Lyriken är väldigt positiv.
Vad körde du innan och vari ligger upplevd skillnad?

Hade en FOX 36 performance, tycker att Lyriken känns mer ”plush” men ändå bra ”support”
Tycker att det blev en mjukare skönare känsla, slätade ut små saker på ett bättre sätt.

Är kass på att beskriva saker men kanske ger en liten bild :)

roefv

Aktiv medlem
Visa din ibis
bjorkkis sa:
Grymt!

Hur upplever du Assegai däcken till vanlig stigcykling jämfört med andra däck du testat, sett folk som gnäller på att dom "kastar" mycket sten?

// Joakim

bjorkkis

Aktiv medlem
Visa din ibis
roefv sa:
bjorkkis sa:
Grymt!

Hur upplever du Assegai däcken till vanlig stigcykling jämfört med andra däck du testat, sett folk som gnäller på att dom "kastar" mycket sten?

// Joakim
Hej,

Jag är super nöjd, grymt grepp!
Upplever inte att dom kastar mer sten än MM som jag körde på innan 😇👍🏻

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer