Visa din ibis

Simpa85

Medlem
Två nya ibis-cyklar på typ en vecka. Beställde ni dem typ runt stora cykelrean i augusti? Det gjorde iaf jag och min ska enligt CK's egna beräkningar komma imorgon..

bjorkkis

Medlem
Simpa85 sa:
Per Lindahl sa:
Simpa85 sa:
Två nya ibis-cyklar på typ en vecka. Beställde ni dem typ runt stora cykelrean i augusti? Det gjorde iaf jag och min ska enligt CK's egna beräkningar komma imorgon..
Ja, beställde min 15/9 och den var klar att skickas 15/11.

Har du ringt dom ang detta?
Jag började anan att något var galet när folk som hade beställt efter mig började få sina och det visade sig att min hade kommit bort, sen började de leta och plötsligt dök den upp :)

Simpa85

Medlem
Den skulle ha kommit i oktober.
Ringde, fick svaret att de beställt via Ibis tysklandslager som lagts ned och att den därför skickats direkt från staterna.
Fick nytt datum till den 13:e(?) november som sköts upp till den 18:e och nu idag.

Har lyckligtvis valt att betala mot faktura så jag ligger inte ute med något om jag ser något nytt läckert på black friday.

Edit: Kan tillägga att jag blev förvarnad av CKs säljare att det skulle ta tid och att de bad om ursäkt när jag ringde och frågade varför den inte kom första gången.

Senast ändrad:

Per Lindahl

Ny medlem
[/quote]

Hur går det med hårdtesterna, hunnit provcyklat nått, och i så fall vad är första utlåtandet?[/quote]

Jag har bara varit ute på en riktig runda hittills och den fungerade riktigt bra på hemmastigarna. Nu är det min första heldämpade cykel (har iofs hyrt heldämpat ett par gånger) och jag har bara hållit på att cykla mtb i drygt ett år så jag har inte jättemycket att jämföra med. Men den enda gången jag märkte någon nackdel mot min hardtail var under transportsträcka på asfalt när det lutade svagt uppför - då det gick trögt. Under rundan tyckte jag den klättrade bättre än hardtailen och så fort det gick utför så gick den som en dröm.

Nypåmtb

Medlem
Skulle vara riktigt kul att höra från någon som jämfört af mot vanliga kol-Ripmo. Hur mkt känns den extra vikten? Hur upplevt det mer progressiva länkaget och den lite mer aggro-geon på vanlig stig?

glitch

Aktiv medlem
Nypåmtb sa:
Skulle vara riktigt kul att höra från någon som jämfört af mot vanliga kol-Ripmo. Hur mkt känns den extra vikten? Hur upplevt det mer progressiva länkaget och den lite mer aggro-geon på vanlig stig?
Har inte märkt av extravikten alls faktiskt. Funkar minst lika bra som tvättställ som kolramen 😀👍
20191215_170430.jpg

glitch

Aktiv medlem
Nypåmtb sa:
glitch sa:
Nypåmtb sa:
Har inte märkt av extravikten alls faktiskt. Funkar minst lika bra som tvättställ som kolramen 😀👍
Grymt!
När beställde du?
Från Ripmo till Ripmo alltså 😁
Japp det blev så, tillsvidare i alla fall :) Men denna blir lite annorlunda. Därav att den är mest tvättställ än så länge.
Har lite saker "på gång" hehe.
Det gick sjuuuukt snabbt. Jag var egentligen inte alls säker på att jag skulle ha den, beställde i November och fick leverans preliminärt i februari, så jag tänkte jag har gott om tid att vela och avbeställa samt sälja den andra....pyttsan! Rätt vad det var så fick jag ett meddelande från Postnord i början på December om att de hade en cykel på väg till mig.
Så plötsligt stod man där med lite för många Ripmos =P men stallet är tillbaka på en nu. Den borde bli körklar till nästa helg så får vi se.
La ett par timmar på viktiga saker som att dra om alla kablar med ljudisolering runt höljena och börja tejpa skyddsplast samt plocka av lite pryttlar som ska bytas. Helt otroligt vad fort ett par timmar utan fru och barn passerar :)

magnil

Medlem
AddeN sa:
Magnil: Ripmo AF? Klart intresserad!
Nope, CF XL. Har en GX med uppgraderade bromsar och kolfiberstyre samt en ny ram utan dämpare. Vet inte riktigt vilken av dom jag skall sälja men troligtvis den kompletta GX:n. Lite sugen på att bygga ihop en från start :)

glitch

Aktiv medlem
Mafv sa:
Mafv sa:
Ok, ska maila dom och höra!

/M

glitch sa:
qma sa:
Mafv sa:
Vilka servar DVO i Sthlm?

/M
Jag har inte hört om nån i Sverige som servar DVO. Många gör det själva och så gör jag, vissa skickar iväg dem utomlands, t.ex. till TF tuned.
Järvsö Bike Park ska fixa det numera.
Dom servade inte DVO.

/M
Jodå det ska dem göra. Pratade med dem senaste dagarna innan julafton.

Mafv

Medlem
glitch sa:
Mafv sa:
Mafv sa:

/M

glitch sa:
qma sa:
Mafv sa:

/M
Jag har inte hört om nån i Sverige som servar DVO. Många gör det själva och så gör jag, vissa skickar iväg dem utomlands, t.ex. till TF tuned.
Dom servade inte DVO.

/M
Ok, fick mail svar att dom inte gjorde det men hade glömt svara här, men då har dom uppenbarligen ordnat det nu!

/M

glitch

Aktiv medlem
Mafv sa:
glitch sa:
Mafv sa:
Mafv sa:

/M

glitch sa:
qma sa:
Mafv sa:

/M
Dom servade inte DVO.

/M
Ok, fick mail svar att dom inte gjorde det men hade glömt svara här, men då har dom uppenbarligen ordnat det nu!

/M
Men det var en tid sedan eller? För jag blev anvisad till jbp för garantiärende på den Diamond som kom på min AF. Dock ville de vänta till efter nyår då de skulle ha stängt.

Mafv

Medlem
glitch sa:
Mafv sa:
glitch sa:
Mafv sa:
Mafv sa:

/M

glitch sa:
qma sa:
Mafv sa:

/M
Dom servade inte DVO.

/M

/M
Men det var en tid sedan eller? För jag blev anvisad till jbp för garantiärende på den Diamond som kom på min AF. Dock ville de vänta till efter nyår då de skulle ha stängt.
Jo jag frågade i september.

/M

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer