Visa din ibis

jonteald

Medlem
Simpa85 sa:
Tjena,

Sa i oktober, dagen efter berÀknad leverans frÄn bestÀllningen i augusti, att jag skulle Äterkomma med rapport i december.
Men med CKs konkurs och lite oro kring ramen lÀt jag bli att lÀgga upp nÄtt innan jag var sÀker pÄ att/om jag skulle behÄlla den.

Min Ripley levererades 19 timmar innan CKs konkurs blev kÀnd. KÀnns som att jag hade tur i oturen. Haft lite kontakt med Ibis under julhelgen och allt kÀnns bra efter det.

Efter lite genomgÄng av cykeln och ett par turer Àr jag vÀldigt nöjd.
Maxxis Assegai dÀcken ger ett jÀkla gott grepp Àven i blöt skog. Ramen Àr stabil men lyckas ÀndÄ hÄlla lekfullheten pÄ topp i backarna.

Jag ser fram mot lÀngre dagar nu bara.
Somliga har FLYT :) Jag han ej fÄ min bestÀllning innan de kurade. Men efter endast ett email direkt till ibis sÄ löste de en ram frÄn Spanien istÀllet och de matchade priset jag hade fÄtt frÄn CK. Dessutom skulle den komma om bara 10 dagar.
Helt otroligt vilken service.

Simpa85

Medlem
jonteald sa:
Simpa85 sa:
Tjena,

Sa i oktober, dagen efter berÀknad leverans frÄn bestÀllningen i augusti, att jag skulle Äterkomma med rapport i december.
Men med CKs konkurs och lite oro kring ramen lÀt jag bli att lÀgga upp nÄtt innan jag var sÀker pÄ att/om jag skulle behÄlla den.

Min Ripley levererades 19 timmar innan CKs konkurs blev kÀnd. KÀnns som att jag hade tur i oturen. Haft lite kontakt med Ibis under julhelgen och allt kÀnns bra efter det.

Efter lite genomgÄng av cykeln och ett par turer Àr jag vÀldigt nöjd.
Maxxis Assegai dÀcken ger ett jÀkla gott grepp Àven i blöt skog. Ramen Àr stabil men lyckas ÀndÄ hÄlla lekfullheten pÄ topp i backarna.

Jag ser fram mot lÀngre dagar nu bara.
Somliga har FLYT :) Jag han ej fÄ min bestÀllning innan de kurade. Men efter endast ett email direkt till ibis sÄ löste de en ram frÄn Spanien istÀllet och de matchade priset jag hade fÄtt frÄn CK. Dessutom skulle den komma om bara 10 dagar.
Helt otroligt vilken service.
Ja, det kÀndes som rÀtt najs med flyt fÄr jag sÀga. Ibis har visat sitt engagemang i frÄgan med Cykelkraft för mig med nÀr det dök upp frÄgor kring hur CK hanterat allt, och jag Àr mer Àn nöjd med mitt val.

glitch

Aktiv medlem
64,9 original, minus en grad, sen Àr gaffeln nÄgot kortare typ 5mm i offset Àn DVOn sÄ det borde ligga pÄ 64 grader typ.

Johge

Medlem
ska byta ut min
64,9 original, minus en grad, sen Àr gaffeln nÄgot kortare typ 5mm i offset Àn DVOn sÄ det borde ligga pÄ 64 grader typ.
Àndrar offsetet gaffelvinkeln? Jag Àr newbie sÄ jag undrar bara... jag ska sjÀlv byta ut min performance mot en grip2 vilken dag som helst och undrar lite hur mycket 10mm mer i slag pÄverkar geometrin?

Berk

Aktiv medlem
ska byta ut min

Àndrar offsetet gaffelvinkeln? Jag Àr newbie sÄ jag undrar bara... jag ska sjÀlv byta ut min performance mot en grip2 vilken dag som helst och undrar lite hur mycket 10mm mer i slag pÄverkar geometrin?
10mm mer slag ger 0.5 grad flackare vinklar.
Kring 60 grad ger 5 mm mindre offset 0.5*5 = 2.5 mm "högre" gaffeln, som ger 0.1 grad flackare vinklar.

Berk

Aktiv medlem
SÄ om jag original har 65,9gr med en 160mm gaffel och sen sÀtter pÄ ett angleset pÄ -1gr och en 170mm gaffel sÄ landar jag pÄ 64,4gr?
Nej, lite brantare, för att vertikala höjden av gaffeln blir mindre med -1gr angleset. SÄ kring 64.6. Men tror inte att du kÀnner 0.2 grad skillnad.

Berk

Aktiv medlem
Det Ă€r precis det jag kommer sĂ€ga till frugan om/nĂ€r hon frĂ„gar varför jag köpt ny gaffel😂
Men du förvarar cykeln vÀl inte i köket?

Min frus mtb stÄr i salongen, men Àr inte fÀrgmatched med möblerna (kanske bÀttre, jag tycker om Specialized satin gloss acid red).

Johge

Medlem
Men du förvarar cykeln vÀl inte i köket?

Min frus mtb stÄr i salongen, men Àr inte fÀrgmatched med möblerna (kanske bÀttre, jag tycker om Specialized satin gloss acid red).
Den brukar stĂ„ ca 5m bort i vardagsrummet dĂ€r det förvisso finns lite gulddetaljer men inget mattsvart😂

Makten

Aktiv medlem
Samma hÀr. Men kör man inte race sÄ kan man iofs ta sig tiden att tappa kedjan ibland :)
Jag tappade kedjan nÄgra gÄnger och skrapade upp hela kedjestaget in till kolfibern, sÄ det fick bli styrare. Har aldrig behövt det pÄ nÄn annan cykel, men nu körde jag i och för sig 10-delat med Eagle-framdrev, sÄ det kanske var dÀrför.

FÄr bjuda pÄ en bild nÀr jag ÀndÄ hÄller pÄ. :sneaky:

DSCF3473_2.jpg

Köp & SÀlj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att anvÀnda vÄra tjÀnster godkÀnner du det. LÀs mer