Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack!fagerand sa:Simpa85: Fin cykel ?
Somliga har FLYT :) Jag han ej få min beställning innan de kurade. Men efter endast ett email direkt till ibis så löste de en ram från Spanien istället och de matchade priset jag hade fått från CK. Dessutom skulle den komma om bara 10 dagar.Simpa85 sa:Tjena,
Sa i oktober, dagen efter beräknad leverans från beställningen i augusti, att jag skulle återkomma med rapport i december.
Men med CKs konkurs och lite oro kring ramen lät jag bli att lägga upp nått innan jag var säker på att/om jag skulle behålla den.
Min Ripley levererades 19 timmar innan CKs konkurs blev känd. Känns som att jag hade tur i oturen. Haft lite kontakt med Ibis under julhelgen och allt känns bra efter det.
Efter lite genomgång av cykeln och ett par turer är jag väldigt nöjd.
Maxxis Assegai däcken ger ett jäkla gott grepp även i blöt skog. Ramen är stabil men lyckas ändå hålla lekfullheten på topp i backarna.
Jag ser fram mot längre dagar nu bara.
jonteald sa:Somliga har FLYT :) Jag han ej få min beställning innan de kurade. Men efter endast ett email direkt till ibis så löste de en ram från Spanien istället och de matchade priset jag hade fått från CK. Dessutom skulle den komma om bara 10 dagar.Simpa85 sa:Tjena,
Sa i oktober, dagen efter beräknad leverans från beställningen i augusti, att jag skulle återkomma med rapport i december.
Men med CKs konkurs och lite oro kring ramen lät jag bli att lägga upp nått innan jag var säker på att/om jag skulle behålla den.
Min Ripley levererades 19 timmar innan CKs konkurs blev känd. Känns som att jag hade tur i oturen. Haft lite kontakt med Ibis under julhelgen och allt känns bra efter det.
Efter lite genomgång av cykeln och ett par turer är jag väldigt nöjd.
Maxxis Assegai däcken ger ett jäkla gott grepp även i blöt skog. Ramen är stabil men lyckas ändå hålla lekfullheten på topp i backarna.
Jag ser fram mot längre dagar nu bara.
Helt otroligt vilken service.
Nä inte med NW drev och modern bakväxel!Varken kedjestyrare eller bärsguard! Har man rensat bägge funktioner idag?
En styrare är väl ändå ett måste?
Beror på var man cyklar och hur ofta man byter ut allt. Jag klarar mig inte utan styrare.Nä inte med NW drev och modern bakväxel!
Samma här. Men kör man inte race så kan man iofs ta sig tiden att tappa kedjan ibland :)Beror på var man cyklar och hur ofta man byter ut allt. Jag klarar mig inte utan styrare.
Tråkigt när det är så lätt att undvika. Dessutom potentiellt en källa till onödiga jobbiga situationer på fel ställe.Samma här. Men kör man inte race så kan man iofs ta sig tiden att tappa kedjan ibland :)
Håller helt med. Därför kör jag både styrare och taco.Tråkigt när det är så lätt att undvika. Dessutom potentiellt en källa till onödiga jobbiga situationer på fel ställe.
Då var bygget klart från CK-fyndet. Ganska nöjd får jag säga :)
Borde bli 63,9Vad landar HA på nu? :)
Ledsen att skapa debatt ? jag har en oneup chain guide + bash guard som jag hämtade upp idag som väntar på att monteras!
ändrar offsetet gaffelvinkeln? Jag är newbie så jag undrar bara... jag ska själv byta ut min performance mot en grip2 vilken dag som helst och undrar lite hur mycket 10mm mer i slag påverkar geometrin?64,9 original, minus en grad, sen är gaffeln något kortare typ 5mm i offset än DVOn så det borde ligga på 64 grader typ.
ska byta ut min
ändrar offsetet gaffelvinkeln? Jag är newbie så jag undrar bara... jag ska själv byta ut min performance mot en grip2 vilken dag som helst och undrar lite hur mycket 10mm mer i slag påverkar geometrin?
Så om jag original har 65,9gr med en 160mm gaffel och sen sätter på ett angleset på -1gr och en 170mm gaffel så landar jag på 64,4gr?10mm mer slag ger 0.5 grad flackare vinklar.
Kring 60 grad ger 5 mm mindre offset 0.5*5 = 2.5 mm "högre" gaffeln, som ger 0.1 grad flackare vinklar.
Så om jag original har 65,9gr med en 160mm gaffel och sen sätter på ett angleset på -1gr och en 170mm gaffel så landar jag på 64,4gr?
Stort tack?? Man lär sig något nytt varje dagNej, lite brantare, för att vertikala höjden av gaffeln blir mindre med -1gr angleset. Så kring 64.6. Men tror inte att du känner 0.2 grad skillnad.
Nya gaffeln monterad. Fick tag i en helt ny 2020 grip2 170mm med samma offset som original. Blir intressant hur cykeln kommer upplevas med -1gr anglesetet och 10mm högre gaffel.
Det är precis det jag kommer säga till frugan om/när hon frågar varför jag köpt ny gaffel?Wow, perfekt färgmatchning med köket!
Det är precis det jag kommer säga till frugan om/när hon frågar varför jag köpt ny gaffel?
Den brukar stå ca 5m bort i vardagsrummet där det förvisso finns lite gulddetaljer men inget mattsvart?Men du förvarar cykeln väl inte i köket?
Min frus mtb står i salongen, men är inte färgmatched med möblerna (kanske bättre, jag tycker om Specialized satin gloss acid red).
Hur ska man förstå de enorma viktskillnaderna i klassen? Reactors tunga hjul nämns speciellt. 400g på hjul och 400g på däcken...kan det vara så jävla illa (obs siffror ur röven)? Happy borde skapa en HappyWW site där vi väger in ram och hjul.
Snygg. Lite annorlunda med en Mojo i dessa Ripmotider. Går den fint?
Nyss inköpt. Ska bli spännande att testa till sommaren.Snygg. Lite annorlunda med en Mojo i dessa Ripmotider. Går den fint?
Min Demo 8 i Gloss Acid Pink/Gloss Black Clean står I vardagsrummet tillsammans med en Bianchi ram i Celeste.Men du förvarar cykeln väl inte i köket?
Min frus mtb står i salongen, men är inte färgmatched med möblerna (kanske bättre, jag tycker om Specialized satin gloss acid red).
Jag tappade kedjan några gånger och skrapade upp hela kedjestaget in till kolfibern, så det fick bli styrare. Har aldrig behövt det på nån annan cykel, men nu körde jag i och för sig 10-delat med Eagle-framdrev, så det kanske var därför.Samma här. Men kör man inte race så kan man iofs ta sig tiden att tappa kedjan ibland :)
Satans fet model?
Yes, den var mycket billigare än fox 34 och minst lika braPike???