Visa din ibis

Visa din ibis
Simpa85 sa:
Tjena,

Sa i oktober, dagen efter beräknad leverans från beställningen i augusti, att jag skulle återkomma med rapport i december.
Men med CKs konkurs och lite oro kring ramen lät jag bli att lägga upp nått innan jag var säker på att/om jag skulle behålla den.

Min Ripley levererades 19 timmar innan CKs konkurs blev känd. Känns som att jag hade tur i oturen. Haft lite kontakt med Ibis under julhelgen och allt känns bra efter det.

Efter lite genomgång av cykeln och ett par turer är jag väldigt nöjd.
Maxxis Assegai däcken ger ett jäkla gott grepp även i blöt skog. Ramen är stabil men lyckas ändå hålla lekfullheten på topp i backarna.

Jag ser fram mot längre dagar nu bara.
Somliga har FLYT :) Jag han ej få min beställning innan de kurade. Men efter endast ett email direkt till ibis så löste de en ram från Spanien istället och de matchade priset jag hade fått från CK. Dessutom skulle den komma om bara 10 dagar.
Helt otroligt vilken service.

Visa din ibis
jonteald sa:
Simpa85 sa:
Tjena,

Sa i oktober, dagen efter beräknad leverans från beställningen i augusti, att jag skulle återkomma med rapport i december.
Men med CKs konkurs och lite oro kring ramen lät jag bli att lägga upp nått innan jag var säker på att/om jag skulle behålla den.

Min Ripley levererades 19 timmar innan CKs konkurs blev känd. Känns som att jag hade tur i oturen. Haft lite kontakt med Ibis under julhelgen och allt känns bra efter det.

Efter lite genomgång av cykeln och ett par turer är jag väldigt nöjd.
Maxxis Assegai däcken ger ett jäkla gott grepp även i blöt skog. Ramen är stabil men lyckas ändå hålla lekfullheten på topp i backarna.

Jag ser fram mot längre dagar nu bara.
Somliga har FLYT :) Jag han ej få min beställning innan de kurade. Men efter endast ett email direkt till ibis så löste de en ram från Spanien istället och de matchade priset jag hade fått från CK. Dessutom skulle den komma om bara 10 dagar.
Helt otroligt vilken service.

Ja, det kändes som rätt najs med flyt får jag säga. Ibis har visat sitt engagemang i frågan med Cykelkraft för mig med när det dök upp frågor kring hur CK hanterat allt, och jag är mer än nöjd med mitt val.

Visa din ibis
Då var bygget klart från CK-fyndet. Ganska nöjd får jag säga :)
IMG_20200202_120049.jpg

Visa din ibis
ska byta ut min
64,9 original, minus en grad, sen är gaffeln något kortare typ 5mm i offset än DVOn så det borde ligga på 64 grader typ.
ändrar offsetet gaffelvinkeln? Jag är newbie så jag undrar bara... jag ska själv byta ut min performance mot en grip2 vilken dag som helst och undrar lite hur mycket 10mm mer i slag påverkar geometrin?

Visa din ibis
ska byta ut min

ändrar offsetet gaffelvinkeln? Jag är newbie så jag undrar bara... jag ska själv byta ut min performance mot en grip2 vilken dag som helst och undrar lite hur mycket 10mm mer i slag påverkar geometrin?

10mm mer slag ger 0.5 grad flackare vinklar.
Kring 60 grad ger 5 mm mindre offset 0.5*5 = 2.5 mm "högre" gaffeln, som ger 0.1 grad flackare vinklar.

Visa din ibis
Nya gaffeln monterad. Fick tag i en helt ny 2020 grip2 170mm med samma offset som original. Blir intressant hur cykeln kommer upplevas med -1gr anglesetet och 10mm högre gaffel.

Bilagor

• 0F2D8338-FE80-4F5B-91C5-B6FBA5F7199B.jpeg
    0F2D8338-FE80-4F5B-91C5-B6FBA5F7199B.jpeg
    506.1 KB · Besök: 303
Visa din ibis
Samma här. Men kör man inte race så kan man iofs ta sig tiden att tappa kedjan ibland :)
Jag tappade kedjan några gånger och skrapade upp hela kedjestaget in till kolfibern, så det fick bli styrare. Har aldrig behövt det på nån annan cykel, men nu körde jag i och för sig 10-delat med Eagle-framdrev, så det kanske var därför.

Får bjuda på en bild när jag ändå håller på. :sneaky:

DSCF3473_2.jpg

Visa din ibis
Internet kommer explodera - Ripmo 2

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp