Visa din ibis

Nypåmtb

Aktiv medlem
Visa din ibis
Visa bilaga 403901
Drömcykeln är äntligen klar! Endast blå dekal till dämpare som saknas nu, samt något varmare väder!
(Obs! Montera ej flaskställ när du håller på att somna, då hamnar de uppochner som i bilden xD)
Ser grymt snabb ut :)
77 designs one piece stem? Är klart sugen på en sån men hittar ingen i 31,8 (dvs vanligt styre). Har för mig att jag sett det tidigare..

Frenchy

Aktiv medlem
Visa din ibis
I know, Blasphemy right :D
Honestly, I was t0o tired to do the build (as indicated by the upside down bottle mount). I should probably switch it to the inside of the frame.
That would be a good idea.
The upside-down bottle mount will not let a tree branch gets in between in and the frame and rip the whole thing apart. Possibly introducing you to the feeling of being into an abusive relationship with Newton's law of gravity!

jonteald

Medlem
Visa din ibis
Kör alla invisiframe?
Min ram är ju matt svart och blir därför ful med klisterlappar på. Så jag tänkte bara köra lite plastremsor på utsatta områden vid bakhjulet

zinkpasta

Aktiv medlem
Visa din ibis
Nej, jag har tejpat min på diverse ställen, och sen har smuts smitit in under i kanterna. Ser inte så snyggt ut, men så länge det inte påverkar prestandan så bryr jag mig inte jättemycket om det. (Då kan man fråga sig varför jag öht tejpat, men..)

fagerand

Medlem
Visa din ibis
Byggde en Ibis Ripley v3 i vintras från lösa delar som jag hittade runt om i Europa.
Hårt XC-fierad för att vara lätt och rapp.
Pratade med Ibis om hur jag bla kunde välja gaffel.
Det blev 120 mm SID-gaffel och 170 mm vevar.
XTR-bromsar och lätta hjul.
Vikt 11.1 kg
4955F4F4-C580-423E-93D1-360EB4DF838B.jpeg

Jag gillar cykeln skarpt och kör lika snabbt på den som på min Epic.
Disclaimer: Jag väger 68 kg och har inga som helst ambitioner att hoppa och göra cirkuskonster. Cykeln är byggd för att vara lätt, rolig och effektiv uppför.

Senast ändrad:

tallhage

Ny medlem
Visa din ibis
Vad tycker ni som vet och kan om en Ripmo AF för mestadels Hellas/Nackareservatet och lite Flottsbro?

Förlåt i förskott om frågan är idiotisk. Är total novis inom MTB, har mest cyklat lvg och gravel/cross, så förklara gärna för mig som ni skulle göra för en femåring

Frenchy

Aktiv medlem
Visa din ibis
Vad tycker ni som vet och kan om en Ripmo AF för mestadels Hellas/Nackareservatet och lite Flottsbro?

Förlåt i förskott om frågan är idiotisk. Är total novis inom MTB, har mest cyklat lvg och gravel/cross, så förklara gärna för mig som ni skulle göra för en femåring
Perfect for flottsbro, great for Hellas but a little overbike for 90% of the trails there.
Something like the Ripley (to stay in the same brand to be comparable) is (in my opinion) better suited for Hellas but then again there are a few rara places where I end up wishing for a little more fork travel and slacker headangle for comfort.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer