Cyklade på min Röda Runner igår, till och sedan runt omkring vid Häckebergasjön och på Romelåsen i Skåne. Hade ingen vägmätare på den men 11 h borde bli runt 13-14 mil eller så, tidsmässigt mest stig och skogsvägar och kan säga att de mtb-stigar som finns där är riktigt fina :)
Runnern är en helt annan cykel än min 610, ram och gaffel är långt styvare. På asfalt är det ingen tvekan om att 610 är bättre men på grusväg är det nog jämnt skägg, 610 något bättre på fingrus medans Runnern vinner om vägen är sämre. 610 fungerar bra även på skogsvägar men här riktigt glänser Runnern och på stigar vinner Runnern som väntat med hästlängder, bara att köra på för fullt. Runnern är en "äventyrscykel" och den styva ramen gör att jag inte skulle tveka att lasta den riktigt tungt.
Foton från igår, bokskog i mängder var det och sen fast de inte syns på bild, ett överflöd av hel-vetesbackar (inte lika kul):
Lite "äventyr" blev det när de här ville mäta sina krafter, gissar att det var "bullhornen" på styret som utmanade. Men de fick ge sig för Miyatan :)