Som vanligt har jag ingen Miyata, men för en gångs skull har jag ett gäng delar, för tillfället ihopmonterade till en cykel, som skulle kunna passa bra på ett tilltänkt Miyata-bygge.
Styrändsreglage, Honjo-skärmar, Shimano "Golden Arrow"-grupp (heter den så?), välbyggda hjul med Sun XCD-nav och Ambrosiofälgar, Soma porteurrack, Nitto-stam (dock alldeles för upprätt för mig) och Soma-styre.
Visa bilaga 572594
Visa bilaga 572595
Visa bilaga 572596
Visa bilaga 572597
Visa bilaga 572599
Visa bilaga 572598
Ramen är en muffad Crescent-ram som jag inte vet så mycket om. Omlackad av tidigare ägare och ser ganska bra ut. Typ 58 cm cc så den är rätt storlek och allt, men jag tänker mig mer äventyr och mer däck.
Nu börjar storstädning av alla komponenter, och sen får vi se var det tar vägen. 622-hjul är nog inte vad jag sett framför mig, men eftersom jag inte ens har en ram så är det ju lite svårt att säga vad det blir av projektet. Tilltänkta cykeln ska iallafall ha styrändsreglage på antingen ett jättebrett bockstyre eller på befintligt Soma-styre kombinerat med en lång styrstam. Inga skärmar, kanske lite ruffig, fullt kapabel till att cykla genom skogen till badet. Typ.