Visa din Miyata!

Master57

Medlem
Visa din Miyata!
Inte alltid😉

Bilagor

• 4EF90B00-5489-4358-A9F3-6C294DF1C16A.jpeg
    4EF90B00-5489-4358-A9F3-6C294DF1C16A.jpeg
    409.2 KB · Besök: 70

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Och en till Miyata – ingen aning vad det kan vara, men billigt i alla fall.
Visa bilaga 486183
Den har pakethållarfästen på gaffelbenen så det är nog en On/Off eller, vad heter de andra instegsmodellerna, Sport Runner?
Den ser ut att vara en 20,5:a (?) så köp och salta in för kommande byggäventyr!

Jag har inte fb men vad är priset?

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Den har pakethållarfästen på gaffelbenen så det är nog en On/Off eller, vad heter de andra instegsmodellerna, Sport Runner?
Den ser ut att vara en 20,5:a (?) så köp och salta in för kommande byggäventyr!

Jag har inte fb men vad är priset?
En femhundring, men jag åker inte till Ludvika för en mtb. En tusing eller fin 912 i rätt storlek så kanske.

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
En femhundring, men jag åker inte till Ludvika för en mtb. En tusing eller fin 912 i rätt storlek så kanske.
Nej den är väl inget man åker långväga för, såvida man inte har specifika planer. Men annars var ju priset sympatiskt.

Din pakethållare till tusingen är nu äntligen hämtad hos postombudet. Stort tack!

unsuspected

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Nej, men jag kan ta hand om den åt dig ;)

Okdå, ja såklart! 👍
Den är inte min men har blivit inslängd i det allmänna cykelrummet och nu stått där oanvänd ett tag.
Misstänker att det är personen som driver cykelservice i grannhuset som får massa oanvända cyklar av Familjebostäder när de rensar förråd och cykelrum.
Var mest intresserad om det var något som är värt att förvalta eller ej.

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Den är inte min men har blivit inslängd i det allmänna cykelrummet och nu stått där oanvänd ett tag.
Misstänker att det är personen som driver cykelservice i grannhuset som får massa oanvända cyklar av Familjebostäder när de rensar förråd och cykelrum.
Var mest intresserad om det var något som är värt att förvalta eller ej.
Den är helt klart värd att göra nåt med – det är en fin cykel. En perfekt kandidat till att bli en fin randonneuse med blingiga stänkskärmar, liten pakethållare fram, brun lädersadel och en styrväska.

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Den är helt klart värd att göra nåt med – det är en fin cykel. En perfekt kandidat till att bli en fin randonneuse med blingiga stänkskärmar, liten pakethållare fram, brun lädersadel och en styrväska.
För att vara tydlig, det är en investering som kommer betala sig i cykelglädje. Pengarna tillbaka om man skulle sälja tror jag inte man får. Fina stänkskärmar, sadlar och pakethållare är oftast inte speciellt billiga.

Jonatan F

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Ikväll fick jag loss lite tid och fick även framskärm och pakethållare på plats på tusingen. Lite pyssel får jag erkänna att det var, den enkla operationen till trots, men till slut fick jag ihop det.

Visa bilaga 486312

Någon jungfrutur hanns inte med men lite torrbrytning hemma på tunet verkar lovande.

Mycket stiligt! Gillar allt men inte minst styrlindan gillar jag skarpt.

Visst är det nya bromsreglage? Fungerar de bra? Har själv funderat på att byta ut mina usla reglage mot lite bättre men vill inte ha aero-dragning av bromswiren.

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Mycket stiligt! Gillar allt men inte minst styrlindan gillar jag skarpt.

Visst är det nya bromsreglage? Fungerar de bra? Har själv funderat på att byta ut mina usla reglage mot lite bättre men vill inte ha aero-dragning av bromswiren.
Tack å bock.
Av mina olika etyder med bomullslinda så är denna den jag är mest nöjd med. Det är brun Newbaum-linda med ett enda lager schellack. Nog för att de hårt lackade lindorna har sin charm, men med ett tunt lager som här så är det mesta av bomullskänslan kvar men lindan får lite mer motståndskraft mot nötning och skit.
9DE59586-8AA1-4A21-B309-A88392278A1E.jpeg
EC99045C-8B17-44D6-8E91-00FA003A2687.jpeg

Bromsarna är original Shimano 600 med nya Dia Compe ”hoods” som nästan passar. En fin dag. Med vinden i ryggen och hemlängtan.

Visa din Miyata!
413004539_aa471823-3c75-460d-9f6d-d987e4259e83.jpg
Tack för god tråd, hjälpte mig att köpa just denna ovan överkomligt.
MEN säljaren säger att den 18" och jag är 180cm.
Konsensus här verkar vara att en valley runner i 18" är för liten, stämmer det?

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Visa bilaga 486717Tack för god tråd, hjälpte mig att köpa just denna ovan överkomligt.
Grattis!
Det ser ut att vara en 18,5-tummare. Jag är lika lång som du en solig dag och körde en 18,5:a tills jag lyckades lägga vantarna på en 20,5:a. Med en längre sadelstolpe (Thomson 330 mm) funkar det, men jag sitter bättre på 20,5:an.
När du sen får tag på din 20,5:a så konverterar du den här till en monstercross med krullstyre, då blir 18,5” mer lagom.

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Grattis!
Det ser ut att vara en 18,5-tummare. Jag är lika lång som du en solig dag och körde en 18,5:a tills jag lyckades lägga vantarna på en 20,5:a. Med en längre sadelstolpe (Thomson 330 mm) funkar det, men jag sitter bättre på 20,5:an.
När du sen får tag på din 20,5:a så konverterar du den här till en monstercross med krullstyre, då blir 18,5” mer lagom.
Varför vänta, gör det till en bockstyrecykel på en gång!

Fanny3436

Medlem
Visa din Miyata!
Vore fränt om ni ville visa upp era hojar. Nu när våren kommer så behöver man lite inspiration. Går i tankarna att bygga en ny. Tills jag kommit på hur den skall bli så får alla som sitter på dessa kultcyklar gärna slänga iväg lite bilder :)

Min Ridge Runner (En High Runner från början som Spårade ur vid renovering ;)
Före bild längst ner
Visa bilaga 399472

Visa bilaga 402336
//Sebbe
Min Miyata 1000 har stått i källaren under många år. Köpte den 1986 av Sjöstrand the Bike company. Den har varit en riktig trotjänare, tung lastat runt om i Europa. Som nybliven pensionär är det kanske dags att damma av den och ta ut den på vägarna igen. Drömmen är att cykla från Göteborg till Luleå.
ps första gången jag gör ett inlägg i en tråd ds
miyatan es.jpg

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Varför vänta, gör det till en bockstyrecykel på en gång!
Ja, jo, alltså, så kan man göra. Men risken är att det tar bort undanflykten att skaffa en 20,5:a:

Kör denna till en början men skaffa en 20:5:a snarast möjligt för att komma tillrätta med de komprometterande ergonomiproblemen. Med en 20,5:a i stallet sitter TS sedan med en oanvänd 18,5:a, och vad gör man bättre då än att göra den användbar som en monstercross? Det är egentligen ren resurshushållning, se till att inte ha en massa oanvänd dödvikt på ditt samvete.

Fast du har förstås rätt. Den här ser ju riktigt fin ut och med trevliga komponenter dessutom. Bygg med krullstyre och vill du ha en med rakt styre så spana lite halvambitiöst efter en 20,5:a.

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Min Miyata 1000 har stått i källaren under många år. Köpte den 1986 av Sjöstrand the Bike company. Den har varit en riktig trotjänare, tung lastat runt om i Europa. Som nybliven pensionär är det kanske dags att damma av den och ta ut den på vägarna igen. Drömmen är att cykla från Göteborg till Luleå.
Visa bilaga 486727
Du är så Välkommen, posta på och ut och cykla bara! 🤩🤩

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Visa bilaga 486727
Alltså det finns en del pärlor där ute!

Självklart ska du låta den komma till heders igen! Och krydda puts- och fix-uppdateringarna här i tråden som vi nu alla otåligt väntar på med anekdoter och bilder från forna äventyr...

...för att sedan plötsligt lägga in en bild på när du drar av gårde från Göteborg mot Luleå!

Välkommen!

Visa din Miyata!
Visa bilaga 486717Tack för god tråd, hjälpte mig att köpa just denna ovan överkomligt.
Jag bjöd också på denna, med avsikt att bygga om till monstercross. Verkar vara ett gott objekt för detta! Hoppas det kommer andra färjor för mig, och att du får till nåt fint av den!

Hutnu

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tack för god tråd, hjälpte mig att köpa just denna ovan överkomligt.
Kul! Jag satt med fingret på köpknappen när den låg på 750, men jag höll mig i skinnet denna gång pga har ju egentligen köpstopp. Grattis, den ser riktigt fin ut.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer