Madspeed7. Nåt billigt från eBay som jag testade iom att jag inte visste ifall 650b skulle fungera, eller om jag skulle gilla det. De tar både skivbroms och fälgbroms också. Fult < ökade användningsområden. Lokala cykelhandlaren skakade på huvudet mer gällande priset än kvaliteten på dem vilket kändes lite upplyftande.vad har du för hjul på den?
Med NOS "Tri Align" bromsar från Tektro.Och hur löste du broms?
+1Har kanske fel, men jubileums-Miyatan ser så pass sliten ut att i alla jag skulle skippa ett köp även till bra pris.
Det tillverkades betydligt mer än 100 st. Men man firade Miyatas 100 årsjubileum med century... där missförstår folk!🤩Visst ser den sliten ut och jag är inte intresserad av just denna. Men!
Jag läste ett inlägg för några år sedan om just de åsyftade jubileumsmodellerna att de går för fantasisummor (> 100 000 kr) och att många som utges för att vara "äkta" i själva verket är kopior/falska. Enligt författaren av inlägget jag refererar till är i stort sätt alla äkta100-års-jubileums-guld-miyator kända (alltså att det finns uppgifter om vem som äger). Att en sådan cykel, avsett skick, skulle dyka upp på Blocket eller liknande finns inte. Så ungefär minns jag artikeln. Jag vet inte om det stämmer, det som jag försöker beskriva, eller inne.
Du är välkommen med eller utan cykel! Posta om det blir köp🤩👌🏻Grymt Carl, klart besked som vanligt.
Har varit ute efter en Miyata länge nu men inte fått tummen ur. Fast nu har jag fått 'pejl' på en KogaMiyata till ett bra pris som jag är sugen på. En City Line Lady, altså mixteram, som skulle passa bra i mitt cykelstall :) Vi får se, kanske återkommer jag i tråden
Snyggt! Va äre för bromsar? Vart hittade du 650 fälgbromsade hjul?"Hellre cyklingsbar än perfekt". Mottot jag försöker följa mer och mer. 650b, single speed conversion.
Snyggt! Va äre för bromsar? Vart hittade du 650 fälgbromsade hjul?
Med NOS "Tri Align" bromsar från Tektro.
Visst ser den sliten ut och jag är inte intresserad av just denna. Men!
Jag läste ett inlägg för några år sedan om just de åsyftade jubileumsmodellerna att de går för fantasisummor (> 100 000 kr) och att många som utges för att vara "äkta" i själva verket är kopior/falska. Enligt författaren av inlägget jag refererar till är i stort sätt alla äkta100-års-jubileums-guld-miyator kända (alltså att det finns uppgifter om vem som äger). Att en sådan cykel, avsett skick, skulle dyka upp på Blocket eller liknande finns inte. Så ungefär minns jag artikeln. Jag vet inte om det stämmer, det som jag försöker beskriva, eller inne.
Och short pull ist v-broms.Ser ut som ett par paul components motolight.. men överkomligt pris gissar jag på.
Svårt elegant lampfäste bak!Min sportrunner återuppstod.
De va inte meningen att nån skulle se det. Hitta inget annat mer rätt avstånd för hålen i reservdelslådan.Svårt elegant lampfäste bak!
Oj ....😶Min sportrunner återuppstod.
Hellre brödlös än rådlös. Den cykeln vill vi veta mer om!De va inte meningen att nån skulle se det. Hitta inget annat mer rätt avstånd för hålen i reservdelslådan.
Sjukt att jag öppnar Reddit i mobilen och det första jag ser är en bekant bild från Visa din Miyata-tråden. Miyata-manin sprider sig. Först happy, sedan resten av internet.Min sportrunner återuppstod.
Ny frikrans kostar 150-200kr, verktyg att byta med kostar en 50-lapp.Tänkte precis se ifall jag var händig, och fixa till min gamle trotjänare som gav upp förra året. Det var jag inte..
Problemet är att frihjulet går åt båda hållen, och bakhjulet är trögt. Det började med att det "hoppade" fram en liten bit då och då, men det drev ibland. Tillslut slutade driva helt. Vet ni ifall det är något man kan göra åt saken enkelt?
Är det någon som har intresse av eländet annars eller?
Visa bilaga 489186
Inte så farligt, men finns det inte oändliga olika mått och varianter av dem?Ny frikrans kostar 150-200kr, verktyg att byta med kostar en 50-lapp.
Har du kollat så att lagren i bakhjulet är fina och rätt åtdragna?
Är nog ganska Shimanostandard på frikransen. Sexdelat gissar jag. https://www.bikeinn.com/bike/shimano-tourney-tz500/136938195/pInte så farligt, men finns det inte oändliga olika mått och varianter av dem?
Ang. lagrena, ingen aning. Tog loss hjulet och tittade lite. Men har aldrig haft isär det. Det rullade bra i morse, tills jag drog WD40 i frihjulet i hopp om att det bara skulle ha tjockat igen.
De är inte mycket att veta. Mesta av delarna är från k&s. Är ju alldeles för lång för små cyklar så vi får väl se hur länge den där stolpen klarar sig.Hellre brödlös än rådlös. Den cykeln vill vi veta mer om!
Den kanske inte är värd mer...Stor cyckel för 300:- men det kan vara ett lur?
Visa bilaga 489362
Laid-back Utförs Riding, sinnebilden av en Miyata mtb.Har grubblat över vad han menar med lur men kommer inte på det. Är jag trög eller? Nån som hajar?
Dom ligger ute i flera omgångar med samma höga pris, utan att bli sålda. Säljarna testar om och om igen, utan att lyckas sälja, och utan att gå ned i pris. Så andrahandsvärdet har nog inte ökat så mycket som utgångspriserna indikerar.Det verkar som att gamla Miyator har stigit rejält i andrahandsvärde.
Finns två stycken till salu på Tradera just nu. Den ena för 3300 kr och den andra för 6500...
Ett resultat av den här tråden?
![]()
Mountainbike - Övrigt | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mountainbike - Övrigt enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
![]()
Cyklar övriga | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Cyklar övriga enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
det finns en One Ten på Tradera för 4500 också, den har legat där i flera år osåld...Dom ligger ute i flera omgångar med samma höga pris, utan att bli sålda. Säljarna testar om och om igen, utan att lyckas sälja, och utan att gå ned i pris. Så andrahandsvärdet har nog inte ökat så mycket som utgångspriserna indikerar.
Jag gillar också att pilla byggen med ramar.Tokpriserna gäller ju inte bara Miyata, utan det läggs upp mängder av gamla racers och mtbs för fantasipriser. Det brukar justeras allt eftersom, men priserna trissas ju upp av att säljarna ser att andra lagt ut liknande hojar för höga priser. Det vore intressant med en prisdiskussion.
Vad har ni gett för begagnade cyklar, och vad skulle kännas rimligt? Mina nuvarande cyklar har legat på 0 kr (Miyata Valley Runner Carbon), 150 kr (Motobecane Mirage Mixte), 500 kr (Miyata High Runner) och 1000 kr (Peugeot Mont Blanc -89).
Jag tycker ju främst att det är kul att skruva lite i allmänhet, och letar därför efter billiga ramar och komponenter snarare än att jag söker efter en specifik hoj. Kanske att jag skulle sträcka mig till 1500 kr för något beggat med kul spec, men mer än så känns liksom inte värt.
Vilken cockpit på den inre!Tydligen ett oannonserat tusingkonvent utanför ICA i närheten av mig, tog fulhojen dit annars hade det varit tre på bild.
Visa bilaga 489718