Utbudet är mer begränsat, kanske även mer inriktat på BMX racing, och därmed är priserna högre.Det verkar vara dyrare med bmx-styre om de är lägre, kan det ligga något i det?
Var en 63:a och såklart var den precis såld när jag väl bestämt mig för att köpa, 3200 kr gick den för :(En Miyata 1000 till salu på tradera just nu, ser ut att vara årsmodell 86-87 nånting men tror att storleken är antingen 60 eller 63, inte 61 som anges. Lite dyrt kanske med ett utropspris på 4000kr, men inte oerhört dyrt.
![]()
Miyata modell one thousand, Randonneur, långfärdscykel, Vintage, Touringcykel.
Utropspris: 4000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-05-20 15:03:08. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga cyklar på Tradera.www.tradera.com
Det låter rimligt. Håller med, inte supersnyggt men kanske duger.Utbudet är mer begränsat, kanske även mer inriktat på BMX racing, och därmed är priserna högre.
Den här 7-tummaren är billig men inte så snygg:
CNC BMX Lenker schwarz | CNC - Online Shop - Christoph Nies Cycles
CNC-Bike ist ein Shop für Fahrradteile und Fahrradzubehör, komplette Fahrräder, Mountainbikes, E-Bikes zu günstigen Preisencnc-bike.de
Underbar bild detta.att cykla i :)
![]()
Ja men de bilder du delar är ju toppen, det är ingen iPhonekamera va?Den här bilden från Sandhammaren igår blev jag nöjd med :)
![]()
Nu vet du... 🙄Jag vet inte riktigt hur tradera fungerar och resultatet av det är att jag blivit med en tusing, för 3200kr.. Trodde inte mitt bud på 3200kr efter avslutad annons var som vilket bud som helst.. Men men, jag ska korsa alperna i sommar och till de behöver man väl en tusing med sjysst backspegel i fel storlek och lyxsadel? 🙄
Det är lite olika, en del är mobilfoton men den här tog jag med en Canon EOS 100D, så ingen dyr kamera men sen har jag några bra objektiv till den som gör mer för bilderna :)Ja men de bilder du delar är ju toppen, det är ingen iPhonekamera va?
Jo men en liten stackars kamera för några hundralappar tycker jag trumfar mobilkamera! Det är något med djupet i bilderna jag tycker de inte får till.. eller så är det jag som är kass!Det är lite olika, en del är mobilfoton men den här tog jag med en Canon EOS 100D, så ingen dyr kamera men sen har jag några bra objektiv till den som gör mer för bilderna :)
Man lär sig hela tiden nya saker, det är för härligt det!Nu vet du... 🙄
Det objektiven som avgör, fotona jag visat här är med ett 40/2.8 "pannkaksobjektiv" så inget märkvärdigt men ger ändå långt andra möjligheter än mobilkamerans pyttelilla lins.Jo men en liten stackars kamera för några hundralappar tycker jag trumfar mobilkamera! Det är något med djupet i bilderna jag tycker de inte får till.. eller så är det jag som är kass!
Fint om du har sinnesnärvaro nog att ta det på det viset. 😊Jo men en liten stackars kamera för några hundralappar tycker jag trumfar mobilkamera! Det är något med djupet i bilderna jag tycker de inte får till.. eller så är det jag som är kass!
Man lär sig hela tiden nya saker, det är för härligt det!
Smala. 👌Är där nogån som har en ide om hur däck man kan montera på en 93' Valley Runner?
Är 93:orna stål eller alu?Är där nogån som har en ide om hur breda däck man kan montera på en 93' Valley Runner?
Den är gjord i aluÄr 93:orna stål eller alu?
Om stål så är det 2,2 tum.
En 100D med 40mm pancake låter väldigt kompakt och smidigt. Hade en 600D med samma objektiv tidigare. Också relativt kompakt och förvånansvärt bra :)Det objektiven som avgör, fotona jag visat här är med ett 40/2.8 "pannkaksobjektiv" så inget märkvärdigt men ger ändå långt andra möjligheter än mobilkamerans pyttelilla lins.
Tycker mobilkamerorna har tagit sig hyfsat på senare tid men det fejkade korta skärpedjupet på vissa senare mobiler är ju inte i paritet med en "riktig" kamera om det är det du tänker på med djupet i bilderna?Jo men en liten stackars kamera för några hundralappar tycker jag trumfar mobilkamera! Det är något med djupet i bilderna jag tycker de inte får till.. eller så är det jag som är kass!
Man lär sig hela tiden nya saker, det är för härligt det!
Svaret du söker är: ja!Får syn på en team carbon med alu baktriangel till ok pris, varpå frågorna kommer.
- min kolraket kommer ju ändå knappt ut nuförtiden. Ska jag byta och bygga mig något neo-classic istället?
- är tidig carbon både bojsänke och kokt spaghetti?
- varför gillar jag wishbone så mycket?
- har jag plats?
- har jag tid?
Köpte du?Verkar va en större cykel. Kniper den om den hamnar under tusingen. Frågan är vad man får plats med för däck i den där? 25 sitter på nu. 28? 32 ?
Sövde barn så jag missade den tyvärr.Köpte du?
![]()
Slutbudet blev 1045 kr för en fin 912, alltså priserna på Miyata må ha stigit i en del annonser men de verkar inte bli sålda och det är fortfarande lågt på auktion. Samma med de två Runners i superskick som en här inne sålde för ett tag sedan till mycket bra pris de blev sålda men det det tog ett tag, .trodde de skulle gå direkt.,
Får jag nys på en 610/1000 i stor storlek, minst 63, och i fint skick kommer jag köpa för att ha i reserv om den jag har nu ger upp, gillar verkligen den cykeln. Retar mig på att jag missade den som såldes nu men det kommer förhoppningsvis fler och den kom till en bra ny ägare :)
Vilken mardröm😱😱Sövde barn så jag missade den tyvärr.
Gammal och sliten? Miyator är gjorda för att hålla i hundra år om man tar hand om dem, finns t.o.m. ett klistermärke på en del ramar som upplyser om detta :)Min Sportrunner fick sig lite kärlek idag, jag har rengjort ramen och gaffeln samt polerat upp den med Autosol, bilpolish och lite vax som avslutning. Passade också på att behandla ram och gaffel invändigt med Biltemas rostskyddsmedel för hålrum, så den kommer inte rosta bort någon gång snart heller.
Den må vara gammal och sliten, men allt gick det att få skaplig lyster i det som finns kvar av lacken: Visa bilaga 627551 Visa bilaga 627555 Visa bilaga 627552 Visa bilaga 627553 Visa bilaga 627554
App app app! En äkta Miyata har, förutom en fastärgad sadelstolpe, också klistermärken som lossnade redan utanför dörren till cykelaffärn.Gammal och sliten? Miyator är gjorda för att hålla i hundra år om man tar hand om dem, finns t.o.m. ett klistermärke på en del ramar som upplyser om detta :)
Den fastärgade sadelstolpen går under förseelsen bristande underhåll i Brottsbalken och ger dryga böter och vid grov försummelse fängelse .App app app! En äkta Miyata har, förutom en fastärgad sadelstolpe, också klistermärken som lossnade redan utanför dörren till cykelaffärn.
Det är inte dekalerna jag bråkar om utan tempus. Det fanns t.o.m. ett klistermärke på en del ramar som upplyste om detta.Den fastärgade sadelstolpen går under förseelsen bristande underhåll i Brottsbalken och ger dryga böter och vid grov försummelse fängelse .
Dekalerna är väl inget att bråka om? En Miyata känner man igen ändå.
Förfalskning …Jag vill inte verka märkvärdig, men jag har faktiskt en Miyata med dekaler.
Jaa, han är lurig den där LWB😁Förfalskning …
Förfalskning …
Han kan verka tillförlitlig men fernissan är bräcklig som klarlacken på en Miyata.Jaa, han är lurig den där LWB😁
Visa bilaga 627804
Valley runner storlek 52 cm för 500 kr i Torpa, Halland finns på Facebook nu om någon letar liten stålram.
Dang där har vi en jävla ATB! Den blev ju väldigt ball!! Hur gjorde du för att få bromsarna att passa/räcka ner?Visa bilaga 627885 Visa bilaga 627886 Visa bilaga 627887
Min TripleCross. Storlek 58. Köpte den av cykelåtervinningen i ganska sunkigt skick men under all smuts fanns en nästan oanvänd ram i superskick. Har byggt om den till 650b med lite fulmek med avseende bromsar, funkar helt OK för det cykeln används till.
Vissa delar är superbudget och några andra delar är helt Ok!
Nästa steg är att eventuellt byta styre/stam, ordna stänkskärmar och racks samt byta framdrevet till typ 42T.
Hur funkade det med cykelåtervinningen? Jag förstod det som att man måste köpa cyklarna på webbshoppen osedda?Visa bilaga 627885 Visa bilaga 627886 Visa bilaga 627887
Min TripleCross. Storlek 58. Köpte den av cykelåtervinningen i ganska sunkigt skick men under all smuts fanns en nästan oanvänd ram i superskick. Har byggt om den till 650b med lite fulmek med avseende bromsar, funkar helt OK för det cykeln används till.
Nästa steg är att eventuellt byta styre/stam, ordna stänkskärmar och racks samt byta framdrevet till typ 42T.
Vad är det för fälgar till hjulsetet? Hur tycker du den känns med det något högre BB?Visa bilaga 627885 Visa bilaga 627886 Visa bilaga 627887
Det där är bra, jag skulle vilja lägga till robusthet och livslängd som ytterligare en punkt. Ett växelsystem och drivlina med 8 drev bak som både är mera slittåligt och fungerar väl trots lite glapp och olinjering. Som det är nu är det som tillverkas förpassat till de allra enklaste serierna och det börjar även bli svårt att hitta kedjor och kassetter av bra kvalitet.![]()
All Terrain Bicycling: An ATB Manifesto
We think it’s about time the cycling community reclaimed the term ATB—All Terrain Bicycle—to describe a certain type of bike. Read our thoughts here.bikepacking.com