Yes, helt riktigt 20,5”. Det är en On/Off RoadRunner. Om jag är rätt underrättad så var det de två snikmodellerna On/Off och SportRunner som hade pakethållarfäste på gaffelbenen.
On/Off (och kanske även Sport?) fanns i lite olika stuk från ett år till ett annat. Men den varianten som du har och som även Norrskensflamman är verkar vara den mest påkostade. Små detaljer bara, men dels är det pakethållarfästena, dels sadelklämman som är lite kralligare och så några små skillnader på muffarna som jag tycker är snyggare.
Men skit samma, vilken som helst av modellerna är utmärkta att bygga något roligt utav.
Jag gillar sadelstolpen, men jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad mellan den och de raka stolpar som jag har på mina andra Miyator i samma storlek. Jag hade gärna haft en silvrig Thomson, mest för att Thomson är lite fräckare än Biltema, men de silvriga verkar vara omöjliga att få tag på. Den är hur som helst grym som allt i allo-cykel, smuts-tourer, pendlare, storhandlingscykel och vad mer man kan tänka sig. Bygg och kör the good Jesus ur cykeln!