Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Jag har nyligen upptäckt whatbars.com som är intressant och i bästa fall också användbart för att jämföra olika styren. De kanske inte har Yamaha DT, men många andra modeller. :)

Själv är jag mycket nöjd med Jones Loop 710 mm, det var som natt och dag när jag bytte ut original stam och styre mot Jones:et och högre/kortare stam.

Visa din Miyata!
Någon där ute som behöver en 26” framgaffel från en on/off runner?

Bilagor

• 23918187-DECB-4BF6-93F4-EB080B99C74B.jpeg
    23918187-DECB-4BF6-93F4-EB080B99C74B.jpeg
    567.2 KB · Besök: 160
  • B8771B9B-7C90-4816-B404-2327D2695F6C.jpeg
    B8771B9B-7C90-4816-B404-2327D2695F6C.jpeg
    533.7 KB · Besök: 139
Visa din Miyata!
Premiärturen gick galant! Var lite tveksam till Revoshift vridreglage från Biltema. Men de fungerade över förväntan i kombination med en Exage 400 LX bakväxel som fick ersätta den ursprungliga Deore LX. Magurabromsarna är det enda som spårade ur lite, allt annat superbudget. :)
PXL_20210131_153451887.jpg

Visa din Miyata!
Gäller att jag vill bli hittad nu då...?
Touché!

Den här On/Off:en står ”på ett ställe här strax intill” och ser faktiskt ut att vara i bruk.
DA0BCE3B-B723-4242-91E3-E91776E6CB14.jpeg

Lite kul med en gammal en som hålls vid liv som den är och var, utan krusiduller, men som ändå används och inte står och ruttnar med platta originaldäck medan den ursprungliga ägarens son har bytt upp sig och trampar runt på en gnisslande Yosemite. Eller nåt.

Visa din Miyata!
Touché!

Den här On/Off:en står ”på ett ställe här strax intill” och ser faktiskt ut att vara i bruk.
Visa bilaga 467544
Lite kul med en gammal en som hålls vid liv som den är och var, utan krusiduller, men som ändå används och inte står och ruttnar med platta originaldäck medan den ursprungliga ägarens son har bytt upp sig och trampar runt på en gnisslande Yosemite. Eller nåt.
Gnisslande Yosemite... jag dör!?

Visa din Miyata!
Touché!

Visa bilaga 467544
:LOL:

Visa din Miyata!
Min high runner ser inte alls ut sådär? Jag hajar verkligen inte skillnaden på alla. Hur är det med Miyatakataloger, finns det några svenska eller europeiska online? För visst är det lite andra modeller/namn på den amerikanska marknaden?
@DarkMatter s Highrunner är en tidig nittiotalare
Då var Highrunner i stål men med lite fränare vinklar som påminner om aluminumramarna i generation 2.
Den du har är troligtvis en -94. Det flesta modeller var då i basutförande som din ram.
Highrunner / On/off och Pathrunnner delar samma ram det året fast med olika komponenter. Sport runner och Alfrex alternativet var i stål. Det fanns även gamla Valley Runners generation 1 som hängde med in i -94
Trail och Terra runner var det året helaluminum i ramen och gaffeln var-mo. Sky runner hade carbon i huvudtriangel och alu i bakgaffel samt cr-mo gaffel. Den sistnämnda är extremt ovanlig.
Kataloger jag har sett är främst för USA marknaden där det såg lite annorlunda ut.

Visa din Miyata!
Den Rosa fick sig en kyss i kväll.
Styrlager och vevlager brotschade och monterade...

0EDA22E1-B902-4D75-8446-A373B7281BDC.jpeg

...och en oerhört snabb sadelstolpe vald.

1D191C3C-6AFA-40AF-8C97-9B92A8173121.jpeg

Det lutar åt repris på Pro 5 Vis-vevar och 2x nånting. Smakdomaren somnade tyvärr mitt i urvalsprocessen så det definitiva avgörandet får anstå.

1D0D8611-2910-45BB-AAF0-D8631B57C67C.jpeg

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Nu ska du inte va sån. ?
Shimano vevlager och Stronglight styrlager, mycket mer sansat den här gången.

Med Miyatas bottenmodell som bas får man ju lov att hålla rubber side down.
Tycker aldrig den varit botten egentligen, möjligtvis komponenterna, inte ramen. Tänker att allt över 300lx gör den sjukt exklusiv?

Tillbaka
Topp