För lite action här i tråden, då får ni skylla er själva att jag lägger ut mina cyklar en gång till.
Först hela stallet samlat:
Visa bilaga 520962
Visa bilaga 520963
Längst tv. den lilla röda, den 18,5” On/Off som var startskottet för det maniska skov som utmynnade i de sju cyklarna ovan. Fint skick men tyvärr för liten för mig. För tillfället är den däcklös men används annars av grabbens kusin. Jag väntar på att hon och hennes likaledes cyklande pojkvän ska komma förbi och lägga på nya gamla däck och byta bromsklossar under farbror LWB:s stränga överinseende så att de kan ägna det stundande höstlovet åt att cykla.
Visa bilaga 520964
Som nr 2 kommer samlingens färskaste cykel, den lilla lila. En 18,5” Sport
runner som ska bli fru LWB:s bo på landet-cykel. Jag tänker mig nåt hyfsat enkelt med 2,2-tumsdäck, v-bromsar och 1x7. Hennes egna anspråk var som avhandlats ovan att jag kan bygga som jag vill så länge den får skärmar, lås, pakethållare och stöd. Jag lär återkomma med rapporter efterhand som bygget fortskrider.
Visa bilaga 520965
Trean är den kämpahöga 22,5-tums On/Off:en som jag byggde till farsan i julas. På grund av rost i lederna - hos farsan alltså - så har den huvudsakligen stått still det gångna året. Men det blir det förhoppningsvis ändring på till nästa år. Om ni vill ha riktiga fula fuldäck så köp Biltema. De känns tunga som bly och stela som en utsiktslös blind date. Bortsett från det så är cykeln ståtlig, stor som ett hus.
Visa bilaga 520966
Om vi äntligen ska låta det roliga börja så kommer sedan den rosa. Mitt första försök på monstercross och en riktigt rolig cykel. Om ni har en ram för mycket så gå loss i kvasigravelträsket, bygg monstercross och låt antydningarna om trendriktig hipsterängslighet stå för dem som levererar dem.
Visa bilaga 520967
Skapelsens krona, Norrskensflamman. Ytterligare presentation överflödig.
Visa bilaga 520968
Näst sist den ültrabekväma utflyktsglidaren, i dessa trakter även känd som den Edfeldtska Enpetaren. När de fetare däcken kom på plats lättade den från marken och svävar nu i en högre rymd.
Visa bilaga 520969
Slutligen Miyata 1000. Vi har ännu lite team building att göra för att bli så bra tillsammans som vi kan bli, men det kommer. Jag cyklar mest på olika typer av skräpvägar där 35 mm däck inte riktigt förslår, men likt en fåfäng gubbe som utan att riktigt förstå hur det gick till har lyckats hooka upp med snyggaste tjejen i byn så… ja, eller nåt. Jag ser i alla fall fram emot att testa cykeln med lite packning för att se hur den känns när den knäar lite lätt.
Ja det var väl det. De fyra utav cyklarna som jag använder själv, dem använder jag faktiskt regelbundet. Var och en har sina förtjänster och i viss mån sina begränsningar. Om jag hade varit tvungen att välja en enda så hade det fått bli Norrskensflamman. Men eftersom det är jag som bestämmer så behöver jag inte välja. Det ni!