Snyggt jobbat med cykeln
@Peth! Som De Som Vet säger i sina ouytube-klipp, ”it’s gonna clean up nicely”.
Om du händelsevis inte är bekant med fenomenet så misströsten icke, den kommer att lyfta som en Fokker om du bara får bort damm och härdad olja, får undan spretiga rostiga vajrar och illasittande stänkor från förr, får på en hel sadel och nya däck och rensar den på alla solblekta udda plastfästen för lås, lysen, reflexer, cykeldatorer och annat nedåttjack som brukar sitta högt och lågt på de här gamla cyklarna. När du sedan polerar upp styrstammen och får ett bekvämt styre på plats så kommer du att cykla i medvind resten av dina dar.
Grattis inte minst till att ha fått av sadelstolpen, det är värt en mazarin och en kaffe för att fira att du slapp ta till kaustiksodan.
De gånger som jag har letat 26,8 mm stolpar så har silvriga varit knivigast att hitta. Enklast är nog att åka hem till
@Carl Edfeldt och säga ”A-u-d-i” med lidelse, och innan han har kvicknat till igen norpa den Deore-brandade som sitter på Mrs cykel. Svarta budget finns på Biltema, men de är ungefär så roliga som man kan vänta sig. Jag roar mig ibland med att kolla efter silvriga Thomson, men de har tack och lov alltid varit slut. Min lbs hade de två CLB aero som sitter på den rosa och den Edfeldtska Enpetaren, men dels är de slut, dels är stuket måhända lite väl corny för vanligt folk. Om någon av er andra har några tips så är även jag intresserad. Jag frågar förstås åt en vän…
Tumme upp för projektet Peth!
Edit: Tror ni inte att Bike Components har silvriga Thomson inne bara för det? Bara 700kr, huga…
Visa bilaga 518904