Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
När vi ändå är inne på temat växlar, finns det några roliga framväxlar med down pull och 1 1/8” klämma att få tag på nu för tiden eller är det att leta begagnat som gäller?

Jag är på jakt efter ett par stycken, något som inte skär sig alltför illa ihop med LX M550, DX M650 och/eller XT M737 bakväxlar.

Alla de Exage 200/300 LX som har suttit på mina cyklar när jag har dragit hem dem har varit ganska trötta saker, rostiga och tråkiga allihop.
Altus FD-M310/FD-M313 har väl rätt retro designspråk om du är ute efter nytt som inte kostar för mycket.

Visa din Miyata!
Stör ej. Indoktrinering pågår.

OBS: Det gick i fem kilometer i hundra meter, så påpekanden om avsaknad av hjälm undanbedes.
4351993A-BEBF-43FC-9A5C-13EB539F22B7.jpeg
B5FD017E-71DA-4CE9-9E00-E3D71F25D992.jpeg
62F17743-61F1-4FB8-839B-312E3BA37ED3.jpeg

Visa din Miyata!
Been there, done that.
Jo de ända praktisk förövrigt är växlar stora framdrev och kombination 3 stora bak drev inte bakåt trampa och det 4 gräns går sakta göra det minsta och mellersta fram drev fungerar alla bak växlar oj vad jag funderade vad nu kjedjan bak nav låste bra analysera saken mitt drev fram räcker gått och använda alla 7 bak tills kläm på växlarna.

Visa din Miyata!
Jag släppte ut lite luft framdäcket till 2 bar ca 30 psi nu känns inte grus knåttrig asfalt bak är ju en egen vik och om man cyklar terräng lägre tryck än 50 psi de är mellan 40 till 65 psi testa lätt rullning på asfalt på bakdäcket.

Det här är avståndet 2 mm
IMG_20220603_122700_8.jpg
IMG_20220603_122129_5.jpg

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
KOM IGEN NU GÄNGET!! ????
Har ni inte redan anmält er till Giro de Bottnaryd, aka. Konventet så gör det nu!
PM till Grandmaster @LWB och i retur så får du klara besked om hur du hittar till festivalområdet ?☀️Cykling, styrkemätning i vem som har fetast styrlinda på sin bock, hjärtligt gruff, grill för den som vill, ljugarbänk, mer styrkemätning och en jädra fin vänskap ingår?

Trevlig helg på er!

Visa din Miyata!
Nu djefvlar har jag hädat så illa att jag kan leva som en korgosse året ut och ändå ligga på minus.

Jag har yrat här ett par gånger om Klunker-styre, riser bar mm. Helst hade jag velat hitta en massa olika sådana som var både snygga, billiga, som inte var restade och som hade 25,4 mm klämma, då jag har ett gäng stammar med entumsklämma.

Tyvärr verkar den patiensen inte gå ut.

Ikväll gjorde jag därför slag i saken och beställde ett par Soma Dream Hi-Rise rajser bars från gamle gode Jelle på justpedal.nl. Nu kommer jag åka på att skaffa 1” stammar med 31,8 mm klämma, men det får det vara värt i vetenskapens namn. För att häda riktigt ordentligt kanske det rentav får bli 1” till 1 1/8” quill/ahead-adapter och lös stam (tapp?). Gud hjälpe mig.

Stay tooned, rapport följer.

Visa din Miyata!
Nu djefvlar har jag hädat så illa att jag kan leva som en korgosse året ut och ändå ligga på minus.

Jag har yrat här ett par gånger om Klunker-styre, riser bar mm. Helst hade jag velat hitta en massa olika sådana som var både snygga, billiga, som inte var restade och som hade 25,4 mm klämma, då jag har ett gäng stammar med entumsklämma.

Tyvärr verkar den patiensen inte gå ut.

Ikväll gjorde jag därför slag i saken och beställde ett par Soma Dream Hi-Rise rajser bars från gamle gode Jelle på justpedal.nl. Nu kommer jag åka på att skaffa 1” stammar med 31,8 mm klämma, men det får det vara värt i vetenskapens namn. För att häda riktigt ordentligt kanske det rentav får bli 1” till 1 1/8” quill/ahead-adapter och lös stam (tapp?). Gud hjälpe mig.

Stay tooned, rapport följer.
Broder, du är i gott sällskap. Eller ont kanske. Jag har nämligen själv funderat på att skaffa en sån där (*ryyys*) adapter.

Visa din Miyata!
Fin kvällsrunda på Blackie, som håller på att bli min favoritcykel. Är riktigt sugen på att prova 584-hjul på honom.

Grusvägar. Röda lador. En trädgård med en bisarr mängd leksaker i plast utspridda överallt. Doften av syrén, daggvått gräs, hästskit och gamla räkskal från någons soptunna. En nordhalländsk idyll.

Och: Det nya fästet för datamaskinen fungerade jättebra.

80706CA1-9D22-4DFD-8504-3A340FA8F5D9.jpeg
F0391569-8873-4EDD-B8DA-6E2122FED654.jpeg
10AACC9E-568D-49D3-8158-1DEDA8746928.jpeg

Visa din Miyata!
Jag tycker nog att Xt är lika fin med sina kontrasterande XT. Men en hel Dx grupp som på Elevation är svårslaget?
Växeln på bilden har american classic trissor med kullager??Visa bilaga 559103
När min vän och LBS hörde av sig med en bild på ett par lila-ano trissor kände jag att planeterna står rätt och kosmos talar till mig, jag behöver bara lyda. Hittade en toppenbra och fin framväxel också.
Smooth räcker inte för att förklara hur det känns att växla nu ??
20220603_160321.jpg

20220603_160406.jpg

Han blev så fin att vi båda ville ta en tur i skogen.

20220603_194205.jpg
20220603_194427.jpg

20220603_200137.jpg

Visa din Miyata!
När min vän och LBS hörde av sig med en bild på ett par lila-ano trissor kände jag att planeterna står rätt och kosmos talar till mig, jag behöver bara lyda. Hittade en toppenbra och fin framväxel också.
Smooth räcker inte för att förklara hur det känns att växla nu ??
Visa bilaga 559401
Visa bilaga 559400

Han blev så fin att vi båda ville ta en tur i skogen.

Visa bilaga 559402Visa bilaga 559403
Visa bilaga 559404
Helt rätt, trissor gör så mycket?till nästa bygge har jag något ännu roligare. En SRP bult i lila som skall pryda växeln. ??

Visa din Miyata!
Cyklade Ringsjön runt. Start i Smygehuk, sen kustvägen via Ystad, Sandhammaren och uppåt, Simrishamn, Stenshuvud, Kivik, Haväng, genom skjutfältet Ravlunda och sedan via Linderödsåsen på småvägar och skogsvägar till Höör och vidare runt Ringsjön, Flyinge och några rundor på Revingehed och Häckeberga på hemvägen. "Genvägen" över Stenshuvud var till fots (cykelförbud i nationalparken) och fin men krävde en hel del bärande av cykeln i blockterräng.

Årets första trettiomilarunda för min del :)

Frukost i Ystad
9H8UmCc.jpg

Jättens port vid Stenshuvud
2tc8Hoc.jpg

Haväng
0xtl4CI.jpg

Ringsjön
aJZ4Oql.jpg

Flyinge Kungsgård
cx19cHN.jpg

Fin!
yum4Y96.jpg
Se hur månen hänger över Haväng i natt
Som en gammal sliten slant
Och stenåldersstenarna, så stilla i natt
Med blå skuggor vid strandens brant
Hör hur ugglorna ropar vid bäckens porl
Hör hur vågorna vaggar lugnt
Ser du ljusen från skeppet på väg upp mot norr?
Så sakta och så tungt

Tillbaka
Topp