Visa din Miyata!
Nä, alltså det dubbla hade ju fortfarande kännts klart rimligt!Jag sköt från höften prismässigt, kap eller ironi..?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, alltså det dubbla hade ju fortfarande kännts klart rimligt!Jag sköt från höften prismässigt, kap eller ironi..?
Köp den då din göbbe, det är ju ett kap, du sparar nästan pengar! Gör något häftigt med den! :)Nä, alltså det dubbla hade ju fortfarande kännts klart rimligt!
Jag trodde man gjorde av sig med cyklar för att få fler?Jag håller ju på att göra mig av med cyklar, inte tvärtom!
Ja, jag har jobbat i lite bakvänd ordning där på sistone...Jag trodde man gjorde av sig med cyklar för att få fler?
KAP.Jag sköt från höften prismässigt, kap eller ironi..?
Vissa av oss, som gillar att cykla med dyblöta bibs i typ sju timmar, tog tjuren vid hornen och rullade runt såhär:Själv skulle jag cyklat rando med @n3wton men fegade ur när jag vaknade till pissregn. All dressed up and nowhere to go.
Visa bilaga 587512
Eller ja, jag hade somewhere to go. Städdagen på ungarnas skola.
Så är det att cykla på "bästkusten"...Vissa av oss, som gillar att cykla med dyblöta bibs i typ sju timmar, tog tjuren vid hornen och rullade runt såhär:
Visa bilaga 587547
Alla var glada, alla var blöta.
Imponerande! Vad håller ni för tempo på såna distanser?Vissa av oss, som gillar att cykla med dyblöta bibs i typ sju timmar, tog tjuren vid hornen och rullade runt såhär:
Visa bilaga 587547
Ni tog inte tjuren i hornen, ni är tjuren själva! Bra trampat!! ?Vissa av oss, som gillar att cykla med dyblöta bibs i typ sju timmar, tog tjuren vid hornen och rullade runt såhär:
Visa bilaga 587547
I regn och med lugn start såhär:Imponerande! Vad håller ni för tempo på såna distanser?
Rando i regn, rena drömmen ju.I regn och med lugn start såhär:
Visa bilaga 587548
Annars är väl en "bra" tid för mig under 7 timmar totaltid. Då får man vara lite snabb både på stämplingar och i sadeln.
Alltså, folk tror ju att det är en dålig grej med regn, men det är ju BRA! En touch av misär i vardagen är verkligen att rekommendera!Rando i regn, rena drömmen ju.
#avundsjuk
Håller med. Så länge man håller värmen är det underbart att cykla i regn.Alltså, folk tror ju att det är en dålig grej med regn, men det är ju BRA! En touch av misär i vardagen är verkligen att rekommendera!
En femhunka för en sjutolva. Låter som knarkförsäljning typ. Fast det är väl det det är för oss ?Nån som är intresserad av en sjutolva för en femhunka? Strl 59 nånting säger ögonmåttet. Kan åka och plocka upp den och leverera till stockholmstrakten.
Visa bilaga 587562
www.facebook.com
Så är det att cykla på "bästkusten"...
Det är ju de blåsiga/regniga/kyliga rundorna man minns. Även fast det är mysigare att cykla när solen skiner, fåglarna kvittrar och vinden ligger i ryggen så etsar de rundorna sig inte fast i minnet på samma sätt.Alltså, folk tror ju att det är en dålig grej med regn, men det är ju BRA! En touch av misär i vardagen är verkligen att rekommendera!
Det är ju de blåsiga/regniga/kyliga rundorna man minns. Även fast det är mysigare att cykla när solen skiner, fåglarna kvittrar och vinden ligger i ryggen så etsar de rundorna sig inte fast i minnet på samma sätt.
Sedan har man ju en tendens att inte komma ihåg exakt hur hemskt det var på den där 30-milaren när regnet öste ner, det var fyra grader varmt och de stelfrusna fingrarna inte fick fram stämpelkortet ur ryggfickan.
Man vill ju att första gången ska bli minnesvärd. Min första var i Uppsala, det blåste en jäkla massa motvind och mina ögon gav upp med en fem mil kvar. Minnesvärt!Det här skulle vara min första randorunda och jag var osäker på om jag ens skulle orka runt. Kändes som ett rejält handikapp att börja med att bli pisseblöt, jag har cyklat många gånger i regn och jag gillar det också så länge det inte vräker ned, vilket det gjorde i morse. Jag vill nog gärna att det ska bli en hyggligt positiv upplevelse första gången för att bygga upp nåt slags mersmak.
Härligt att jag känner att jag måste försvara mig. Dåligt samvete, någon? ?
Det är som med att föda barn - om man inte glömmer hur jobbigt det var skulle man aldrig skaffa ett till. Och då var det ju ändå min fru som födde barnen.Det är ju de blåsiga/regniga/kyliga rundorna man minns. Även fast det är mysigare att cykla när solen skiner, fåglarna kvittrar och vinden ligger i ryggen så etsar de rundorna sig inte fast i minnet på samma sätt.
Sedan har man ju en tendens att inte komma ihåg exakt hur hemskt det var på den där 30-milaren när regnet öste ner, det var fyra grader varmt och de stelfrusna fingrarna inte fick fram stämpelkortet ur ryggfickan.
Randovisdomsord från @chripers som yttrades under en 30-milare: ”det är roligare att vara pigg de sista fem milen än de första fem”.Det är som med att föda barn - om man inte glömmer hur jobbigt det var skulle man aldrig skaffa ett till. Och då var det ju ändå min fru som födde barnen.
Skämt åsido så tror jag aldrig att jag njutit mig igenom 20-50 mil. På slutet (eller flera gånger om riktigt långt) vill jag bara vara färdig, och ganska många gånger har jag frågat mig vad fan det är jag håller på med. Jag tycker ju inte ens att det är roligt att cykla. Och händerna gör ont. Det skaver lite här och där. Fyfan.
Sen går det ett par dagar. En liten tanke om att det är härligt att cykla börjar väckas. Det är ju ganska roligt att cykla. Snart måste jag cykla igen!
Du behöver inte försvara dig. Även om jag som sagt gillar att cykla i regn så hade jag garanterat gjort som du idag.Det här skulle vara min första randorunda och jag var osäker på om jag ens skulle orka runt. Kändes som ett rejält handikapp att börja med att bli pisseblöt, jag har cyklat många gånger i regn och jag gillar det också så länge det inte vräker ned, vilket det gjorde i morse. Jag vill nog gärna att det ska bli en hyggligt positiv upplevelse första gången för att bygga upp nåt slags mersmak.
+1 på detDu behöver inte försvara dig. Även om jag som sagt gillar att cykla i regn så hade jag garanterat gjort som du idag.
Visst är det så! Jag har aldrig cyklat långt och långsamt (hör ju hur illa det låter..) utan försöker alltid köra nästan allt som går på just den aktuella distansen. Jag hoppas att jag i framtiden ska kunna uppskatta att "bara cykla" utan att samtidigt prestera.Vill bara lägga till här att det är mycket stor skillnad beroende på hur hårt man kör, sänker man till komforttempo (och har en skön sadel) är det något helt annat att cykla långt :)
Jag tycker du gjorde rätt! Man vill ju inte att det blir första och sista utan bara första. Vi har hela livet på oss att cykla skiten ur oss!?Det här skulle vara min första randorunda och jag var osäker på om jag ens skulle orka runt. Kändes som ett rejält handikapp att börja med att bli pisseblöt, jag har cyklat många gånger i regn och jag gillar det också så länge det inte vräker ned, vilket det gjorde i morse. Jag vill nog gärna att det ska bli en hyggligt positiv upplevelse första gången för att bygga upp nåt slags mersmak.
Känner mer än väl igen problemet. Sadeln var det största för min del, men efter att ha fått lite ordning på den fronten, visserligen provisoriskt med en kasserad damsadel och liggunderlag men det funkar har nog min räckvidd närmast fördubblats :)Visst är det så! Jag har aldrig cyklat långt och långsamt (hör ju hur illa det låter..) utan försöker alltid köra nästan allt som går på just den aktuella distansen. Jag hoppas att jag i framtiden ska kunna uppskatta att "bara cykla" utan att samtidigt prestera.
För min del ger kontaktpunkterna med cykeln upp långt tidigare än benen, vilket är lite synd. Samtidigt tror jag till stora delar det är huvudet som ger upp och därpå följer en massa fysiska fenomen, och om man då kör lugnare kanske inte de bekymren infinner sig. Jag ska försöka få till en lugn och stillsam tur snart så jag kan utvärdera resultatet..?
Om jag nu ska försöka att inte vara raljant och dryg: det låter som helt rätt beslut att inte begå randodebut i skitväder. Du får ta nya tag till våren, det kommer massor med tillfällen och minst ett av dem ska väl vara när solen skiner och vinden är rätt.Det här skulle vara min första randorunda och jag var osäker på om jag ens skulle orka runt. Kändes som ett rejält handikapp att börja med att bli pisseblöt, jag har cyklat många gånger i regn och jag gillar det också så länge det inte vräker ned, vilket det gjorde i morse. Jag vill nog gärna att det ska bli en hyggligt positiv upplevelse första gången för att bygga upp nåt slags mersmak.
Det går en tur Varberg till Kalmar, ungefär 40mil, kan du inte testa myscykla den rundan, jag garantera husrum och en härlig pappa som tar emot oss med varm hand och god dryck!Visst är det så! Jag har aldrig cyklat långt och långsamt (hör ju hur illa det låter..) utan försöker alltid köra nästan allt som går på just den aktuella distansen. Jag hoppas att jag i framtiden ska kunna uppskatta att "bara cykla" utan att samtidigt prestera.
För min del ger kontaktpunkterna med cykeln upp långt tidigare än benen, vilket är lite synd. Samtidigt tror jag till stora delar det är huvudet som ger upp och därpå följer en massa fysiska fenomen, och om man då kör lugnare kanske inte de bekymren infinner sig. Jag ska försöka få till en lugn och stillsam tur snart så jag kan utvärdera resultatet..?
Här har vi ett praktexempel på återbruk! Hur blev svetsen fin och gömd bakom vevparti?Olika komponenter i samma ram
Haft ram av nere vid vev
Kunder inte skrot favorit Triple Cross
Pappa hjälp svets ram ?
Den har jag faktiskt tänkt cykla! När kör vi då? Jag tänker tält. Lite tufft under senhösten/vintern va?Det går en tur Varberg till Kalmar, ungefär 40mil, kan du inte testa myscykla den rundan, jag garantera husrum och en härlig pappa som tar emot oss med varm hand och god dryck!
Det är också skillnad vad man vill få ut av cyklingen, nu cyklar jag nästan enbart för att transportera mig och för själva resan. Hade jag även satsat på att köra lopp hade det varit annat.Visst är det så! Jag har aldrig cyklat långt och långsamt (hör ju hur illa det låter..) utan försöker alltid köra nästan allt som går på just den aktuella distansen. Jag hoppas att jag i framtiden ska kunna uppskatta att "bara cykla" utan att samtidigt prestera.
Det är också skillnad vad man vill få ut av cyklingen, nu cyklar jag nästan enbart för att transportera mig och för själva resan. Hade jag även satsat på att köra lopp hade det varit annat.
Men jag har problem med att jag inte gillar att bli omkörd utan ofta försöker hänga på de som är ute för att träna och kör om och även ibland kör på för hårt på egen hand när benen känns extra starka. Och det håller inte för mig när jag vill cykla långa pass. Så jag jobbar på att kunna cykla i ett jämnare tempo och faktiskt (ännu) lite långsammare.
Edit. Kan lägga till att "Rough Stuff" som @LWB länkat till och även @Yonna :s turer hon skrivit om här på forumet tilltalar mig mycket, för "nöjescykling" är det äventyret att ge sig ut på kända och okända vägar och ovägar och de strapatser som ibland följer som jag tycker om, cyklingen är egentligen den lilla biten.