Visa din Miyata!
Med skärmar? Jag hade inte en chans att få på skärmarna med 35mm under fast när jag kollar katalogen har du rätt att 32mm var original32 mm var nog original, jag har 38 mm (uppmätt) på min men max är ungefär 40 mm..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Med skärmar? Jag hade inte en chans att få på skärmarna med 35mm under fast när jag kollar katalogen har du rätt att 32mm var original32 mm var nog original, jag har 38 mm (uppmätt) på min men max är ungefär 40 mm..
Ja, finns foton några sidor tillbaka.Med skärmar? Jag hade inte en chans att få på skärmarna med 35mm under
Jag har 35 mm Schwalbe på tusingen med 50 mm Berthoud-skärmar. Vad är det för skärmar på din?Med skärmar? Jag hade inte en chans att få på skärmarna med 35mm under fast när jag kollar katalogen har du rätt att 32mm var original
Det är originalskärmarna, så de är rätt smala. Kanske skulle gå med andra skärmar, men de är såpass fina att det vore kul att använda demJag har 35 mm Schwalbe på tusingen med 50 mm Berthoud-skärmar. Vad är det för skärmar på din?
Jag har originalskärmar på min men stagen fick förlängas en aning har jag för mig.Det är originalskärmarna, så de är rätt smala. Kanske skulle gå med andra skärmar, men de är såpass fina att det vore kul att använda dem
Hmm, mysteriet tätnar, kanske bara jag som är en sopa på att massera skärmar helt enkelt, men jo stagen känns väl korta, speciellt där bak.Jag har originalskärmar på min men stången fick förlängas en aning har jag för mig.
Ja något mystiskt är det. Är det samma visa både fram och bak, dvs korta stag och tajt med 35 mm?Hmm, mysteriet tätnar, kanske bara jag som är en sopa på att massera skärmar helt enkelt, men jo stagen känns väl korta, speciellt där bak.
Direkt under gaffelkronan blir det väldigt tight, kanske max 2-3mm, sen bak drar staget ekipaget dikt an, ser knappt ut som det skulle gå att få det att snurra med originaldäcken på 32..Ja något mystiskt är det. Är det samma visa både fram och bak, dvs korta stag och tajt med 35 mm?
Har dreglat över den? Vilken längd bör man ha för att passa till den cykeln?Det här måste väl ändå räknas som ett klipp om man skulle bo i Halmstad!
Din längd!Har dreglat över den? Vilken längd bör man ha för att passa till den cykeln?
Men jag är hela 182cm så då blir den väl lite liten.Din längd!
Jag är 180 med pbh 88 och för mig är 58 cm kattens pyjamas. Den här var väl 56 cm? Då bör dryga 170 till knappa 180 vara lagom.
Åffan, ja då skulle jag säga att den är för liten.Men jag är hela 182cm så då blir den väl lite liten.
Hojta om du behöver en bulvan till nästa konvent!![]()
Stigcyklist Köp & Sälj | Säljer 5st gamla mountainbike-ramar som paket | Facebook
Säljer 5st gamla mountainbike-ramar som paket •Kona Fire Mountain har en sadelstolpe från helvetet så den är mer eller mindre gratis med paketet •Kona Lava Dome •Univega •Marin FRS •Miyata Skyrunner...www.facebook.com
Paket där skyrunner ingår och 4 andra ramar
Om jag bott i Stockholm hade jag huggit direkt..
Jag vände fästblecket på framskärmen så att det pekar framåt, då får man upp skärmen under gaffelkronan.Direkt under gaffelkronan blir det väldigt tight, kanske max 2-3mm, sen bak drar staget ekipaget dikt an, ser knappt ut som det skulle gå att få det att snurra med originaldäcken på 32..
Ingen dum idé, borra ur och nita om är helt klart en tanke..Jag vände fästblecket på framskärmen så att det pekar framåt, då får man upp skärmen under gaffelkronan.
Så är det fler som har gjort. Många skärmar är även onödigt korta, även framåt så även några få cm ger ett ökat skydd och åtminstone jag tycker det är enklare att förlänga egolappen i nederkant än skärmen i framkant (vad kallas en sådan förlängning?)Jag vände fästblecket på framskärmen så att det pekar framåt, då får man upp skärmen under gaffelkronan.
Det funkar även bra med skruv, brickor och (lås-)muttrar, för den som liksom jag inte har ngn nittång.Ingen dum idé, borra ur och nita om är helt klart en tanke..
Extremt lockande! Men inser nu att man måste köpa alla, svårt att motivera 4 andra ramar också som ser ut att vara för små. Iiih. ?Hojta om du behöver en bulvan till nästa konvent!
In Johan we trust. ?Det är en nåd att stilla bedja om.
In Johan we trust. ?
Visa bilaga 608639
Visa bilaga 608641
Visa bilaga 608642
Visa bilaga 608643
Arbetsdag! Fick dit en hel del på min 110.
Problemlösning 1:
Den elvadelade kassetten fick inte plats på bodyn, så tog bort 11t då jag misstänker att den inte kommer att saknas jättemycket med tanke på att stora drev fram. Ska köra med friktionsväxlar (styrändsreglage) så antalet är inte jätteviktigt.
Problemlösning 2:
Bromsen tar i bak. Det funkar om jag monterar den framför istället för bakom bromsbryggan, men det blir inte alls lika snyggt. Kanske att jag får bita i det sura äpplet och gå ner i däckdimension från nuvarande 36 mm till 30-32 eller så. Bara bak, fram finns nog med utrymme.
Tack Eric, det värmer!Det är klart att du ska gå ned i däckdimension. Det ska man alltid göra. Alltid. ?
Jag gillar VERKLIGEN utseendet. Den något märkliga kontrasten mellan det moderna styret (jag tycker att moderna bockar är rätt fula egentligen) och gaffelns rake får cykeln att se riktigt gammal ut i geometrin, alltså gammal som pre-1940. Och Suginopartiet sitter som en smäck.
Hade det varit min hoj hade jag polerat bort loggan på sadelstolpen - tycker att den stör. Du vet var jag finns.
Jättecool. Snyggaste hoj du har byggt, lätt!
Allt är snyggt på denna bilden!Vill man ha bra, snabba och snygga däck så är 32 mm GP5000 med brun däcksida ett säkert tips. Tjuubless! (Med rätt fälgar då så klart).
Visa bilaga 608786
Allt förutom att det inte står Miyata på ramen ?Allt är snyggt på denna bilden!
Riktigt fin @slice me nice ! Som ägare av en mer modern racer är jag grymt avis på det raka överröret och den slimmade gaffeln.
Gällande däcken tycker jag det är nice med slimmad ram och feta däck. Smaldäcksångesten har ju de flesta släppt numer (ni vet var ni hörde att Eric hade fel först!!?), så det är klart man ska klämma in det fetaste som går - 36 är ju närapå optimalt därtill!
Jag är helt öppen då den matchar allt silver omkring, det är liksom snyggt även det!Allt förutom att det inte står Miyata på ramen ?
610 :)Blir osäker på om jag formellt postat i tråden eller bara lurkat och läst stora delar som innocent bystander.
Har en patinerad 1000 köpt fint upprenoverad för några år sedan efter många års letande. Hade också en 510 som var ngt liten men ändå ljuvlig men den avyttrades pga flytt. Köpte sedan en begagnad Tegnér i födelsedagspresent förra året. Har en bullit, en brompton och en gammal Cannondale som pendlare känner ofta att Miyatan givit mest glädje för pengarna.
Fina cyklar! Jag som skrev i en annan tråd för så länge som fem minuter sedan (@IVI) att touringcyklarna är ovanliga i måttliga storlekar och så kommer det en bild på en 54 (?) cm 610. Vackert!Blir osäker på om jag formellt postat i tråden eller bara lurkat och läst stora delar som innocent bystander.
Har en patinerad 1000 köpt fint upprenoverad för några år sedan efter många års letande. Hade också en 510 som var ngt liten men ändå ljuvlig men den avyttrades pga flytt. Köpte sedan en begagnad Tegnér i födelsedagspresent förra året. Har en bullit, en brompton och en gammal Cannondale som pendlare känner ofta att Miyatan givit mest glädje för pengarna.
610 ska det ju vara såklart610 :)
Tegnercykeln ser också fin ut :)
Lite intressant är det att 610 det året (1988) delade ram med Miyata 1000, enbart gaffeln skiljer vad jag förstår, och 610 var utrustad med den fina andra gen. Deore-gruppen MT60.610 ska det ju vara såklart
Den där tegneren är till och med finare i verkligheten än på bild kan jag intyga.Blir osäker på om jag formellt postat i tråden eller bara lurkat och läst stora delar som innocent bystander.
Den där tegneren är till och med finare i verkligheten än på bild kan jag intyga.
Spännande, menar du att båda är från 88?Lite intressant är det att 610 det året (1988) delade ram med Miyata 1000, enbart gaffeln skiljer vad jag förstår, och 610 var utrustad med den fina andra gen. Deore-gruppen MT60.
Kul har du sett den IRL?Den där tegneren är till och med finare i verkligheten än på bild kan jag intyga.
Kolla serienumret första bokstaven anger år. 610:an är precis lika min som är från 1988 men din 1000 tror jag är något år äldre.Spännande, menar du att båda är från 88?