Sista skälvande timmarna på semestern, en semester som har kännetecknats i lika delar av nästan obefintlig cykling och nästan obefintligt Miyatatråden-häng men som trots det har varit fin.
Nedan några axplock.
Besök av storstadsbor som jag lyckades lura ut på en mycket längre grustur än de hade anat, Herr T på Mörkaste Småland och Herr P på Skäggiga Damen.
Visa bilaga 719882
Visa bilaga 719883
Om det var artighet eller uppriktighet vet jag inte, men båda sa att de gillade cyklarna. Roligt att få se sina egna byggen i rull och att stuket känns rätt även då.
Kortsemester med cyklarna bakpå bilen. Besök i småländskt kulturreservat, bara några km cykling men otroligt fina miljöer. Tuppgöken briljerade.
Visa bilaga 719884
Visa bilaga 719885
Visa bilaga 719886
Högkaratig Miyata-spotting i Människobyn.
Visa bilaga 719887
Avslutningsvis lite av sådant som man kan göra vid sidan av att bygga ännu en On/Off modell r/xbiking.
Visa bilaga 719888Påbörjad målning av drängstugan, faluröd ljus. Många byggnader återstår, men vilken lättnad att ha påbörjat projekt Ät Elefanten I Små Tuggor.
Visa bilaga 719889
Rester av tidigare dörrfärger under nuvarande ganska kladdiga vitmålning. Planen är att plocka upp den föregående ljusare gröna som jag tror kommer att göra sig bra ihop med det röda. Matchar det en Rivendell Atlantis?
Rivning av puts på spiskomplexet.
Visa bilaga 719894
Om föregående generationer bara hade kunnat laga lerbruk med lerbruk istället för med cement så hade vi kunnat fortsätta på samma spår. Framförallt kunde de gott ha gett själve far i att måla skiten med plastfärg. Nu blir det ny lerputs och sen kalkstrykning tills det skiner som en medeltidskyrka.
Amen good people.