jonasteacher
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Ah, du upptäckte Valleyrunnern jag smög in. Snyggt!En Lilla Valley/Trail runner måste nästan ingå i ett miyata stall![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ah, du upptäckte Valleyrunnern jag smög in. Snyggt!En Lilla Valley/Trail runner måste nästan ingå i ett miyata stall![]()
Problem? JaÄr det rimligt att man köper en Miyata för 1000:- tänker att man bara ska justera lite växlar och sedan cykla.
För att 2 dagar senare klicka hem prylar för 3500:-
Jag jag tror jag har problem.
Men jag skyller på alla i denna gruppen
Självklart, har stenkoll på inläggenAh, du upptäckte Valleyrunnern jag smög in. Snyggt!
Ändå billigt i sammanhanget men fullt normalt! Njut!Är det rimligt att man köper en Miyata för 1000:- tänker att man bara ska justera lite växlar och sedan cykla.
Nej. Det är förstås helt orimligt. Egentligen.Är det rimligt att man köper en Miyata för 1000:- tänker att man bara ska justera lite växlar och sedan cykla.
Knepet är att man ska köpa saker och sen lägga dom i "bra att ha lådan" ett tag så man kan rättfärdiga att man "ändå har nästan allt jag behöver för bygget sen tidigare" när man väl börjar ett nytt projekt.Är det rimligt att man köper en Miyata för 1000:- tänker att man bara ska justera lite växlar och sedan cykla.
Edit2: Swishade PRECIS för ett XT-reglage från K&S för jag ska bygga en cykel med 1x10-drivlina!![]()
Haha, då han du före mig med två minuter på reglaget!
Det ligger ett par ute här på K/S. Har sneglat lite på dem själv men inte varit i kontakt med säljaren om de kan skickas.Någon som har en uppsättning crossride att sälja? De jag skulle köpa hann någon före.
Eller andra alternativ som funkar med 9 delat till ok pris. Gillar utseendet på crossride
Det är de som hann bli sålda :(Det ligger ett par ute här på K/S. Har sneglat lite på dem själv men inte varit i kontakt med säljaren om de kan skickas.
Aha. Surt.Det är de som hann bli sålda :(
Låter väl hanska normaltÄr det rimligt att man köper en Miyata för 1000:- tänker att man bara ska justera lite växlar och sedan cykla.
En -94, riktigt fin ram faktiskt! Även Alu i baktringeln på denna version.Dag 6 i presentation av mina Miyata. Denna Terrarunner köpte min fru ny, 1997, tror jag. Hon har cyklat året runt på den i 25 år och sista åren har den varit dotterns vintercykel. Det är enda cykeln som lämnats in till cykelverkstad för helrenovering (5 år sedan): nya reglage, vevlager, vevparti, växel förare med mera. Tyvärr satte de på riktigt skräp visade det sig :(
Har någon bakhjul och vevparti/klingor till salu? Jag kan tänka mig att rädda kvar den pga historik och grym ram.
Kör!Jag kan fortsätta på temat med Terra Runner i den härliga färgen.
Frågan är bara om Miyata etablissemanget tål att se en fin Miyata med Yosemite sadel?![]()
Varför har du undanhållit oss den sjukt fina Terran?Visa bilaga 763952
Gillar verkligen färgen på dessa. Denna är lätt den bästa och mest välvårdade av de tre 26:or jag hittat.
Någon som vet hur jag kan få tag i en liknande styrstam som denna? Antingen i silver eller helst svart. Går bra med en ny modern med. Älskar utseendet på denVisa bilaga 763952
Gillar verkligen färgen på dessa. Denna är lätt den bästa och mest välvårdade av de tre 26:or jag hittat.
Tror att jag har den översta kvar i någon gömma. Lite osäker på styrdiameter dock. Hojta om det är intressant så kollar jag när jag är hemma nästa gång!Någon som vet hur jag kan få tag i en liknande styrstam som denna? Antingen i silver eller helst svart. Går bra med en ny modern med. Älskar utseendet på den
Du vet hur det blir när man får hem nåt. Man börjar direkt fundera på vilka delar som ska bytas eller hur man kan ändra designen. Men nöjde mig med att sno original hjulen från Ridgerunnern än så länge. Ska byta däcken då jag aldrig varit nöjd med dessa lite väl smala. De känns lite "döa" så ska sätta på nåt roligare.Varför har du undanhållit oss den sjukt fina Terran?![]()
Jo jag vet precis hur det är, och den ständiga visualiseringen med andra komponenter.Du vet hur det blir när man får hem nåt. Man börjar direkt fundera på vilka delar som ska bytas eller hur man kan ändra designen. Men nöjde mig med att sno original hjulen från Ridgerunnern än så länge. Ska byta däcken då jag aldrig varit nöjd med dessa lite väl smala. De känns lite "döa" så ska sätta på nåt roligare.
Följ the feeling!Fick feeling - inspirerad av @LWB - och snörade styrlindan på den ryska tusingen. Känns tajt och bra, men nu när jag skulle ytbehandla det så har jag bara nån variant på ”kvistlack för inomhusbruk”, ingen riktig shellack. Eller är det same same?
Visa bilaga 763973
Jag testar och återkommer. Lär bli svårt att hitta riktig fin-shellack i butik närmaste dygnen och ledighets-frustrationen är stor.Följ the feeling!
Det är förmodligen inte samma som schellack. Risken är att det inte är lika vattentåligt, men även schellack behöver bättras på med jämna mellanrum. Testa och se!
Haha.Jo jag vet precis hur det är, och den ständiga visualiseringen med andra komponenter.
Just nu ligger Elevation Kolet i gästsängen då garaget är fullt. Lätt att gå förbi och fundera på hur delar skall passa in då
Vad skall du byta till för däck?
Det var ingen nådig uppställning du hadeDag 7, sista Miyatan att visa: en Ridge runner team! Jag köpte den till min fru i morsdagspresent eftersom hennes kära Terrarunner höll på att ge upp. Tyvärr fick jag inte ihop växelreglaget igen när jag skulle serva det, så nu sitter det andra prylar på styret. Ni har nog förstått att hela familjen dragits med i den härliga Miyata-vågen, så det blir säkert ytterligare cyklar med tiden :)
Vad roligt att det uppskattas :)Det var ingen nådig uppställning du hade
Mycket fin RR också
Kul att få se dem och lite historia bakom.
Såklart, det är därför tråden finnsVad roligt att det uppskattas :)
Snyggt!Fick feeling - inspirerad av @LWB - och snörade styrlindan på den ryska tusingen. Känns tajt och bra, men nu när jag skulle ytbehandla det så har jag bara nån variant på ”kvistlack för inomhusbruk”, ingen riktig shellack. Eller är det same same?
Visa bilaga 763973
Det är en lus som suger sav och som sedan utsöndrar det som vi tar omhand som schellack. Fina grejer. Koschenill/karmin däremot tillverkar man av själva (koschenillsköld-)lusen.Snyggt!
Men som @LWB precis sade, modern kvistlack och shellac är helt olika saker. Shellac är väl gjort på löss, visst är det så?
Skit va snyggtMin Terrarunner har fått flång nytt (fast gammalt) vevparti.
Visa bilaga 764106
Saknar dammkåpor, men det går ju att fixa. Sen var medföljande vevlager av italiensk modell och axeln som behövs är självklart både jättelång och asymmetrisk vilket man ju inte har liggandes. Så det blev till att använda den italienska axeln till ett par begagnade Shimano-koppar.
Meeh, privat grupp ju. Skärmdumpa!Snygg dekaltrimmad Miyata Ridge Runner!
Tack, bif bilderna.Meeh, privat grupp ju. Skärmdumpa!
Riktigt riktigt fin. Jag är nyfiken på hur väskan sitter fast på frontracket.Snygg dekaltrimmad Miyata Ridge Runner!
Edit.
Ser ut att vara VO väskstöd med inbyggd decaleure.Riktigt riktigt fin. Jag är nyfiken på hur väskan sitter fast på frontracket.
Edit: såg nu att det fanns ett fäste på baksidan.