Visa din Miyata!
Haha ja antingen men snarare att vevlagerhuset är felgängat på båda sidor (vevlagerhuset är ju inte symetriskt så borde ju integå att svetsa det fel håll!) Inte en chans annars att man, med våld, lyckas felgänga vevlagerkopparna som är i aluminium utan att skada dom. Dessa såg oskadade ut innan jag tog i som fan för att skruva ut dom åt "rätt håll"! Förmodligen har mekaniker en gång i tiden försökt montera det, stött på patrull, och monterat det utan att skada vare sig ram eller vevlager. Alternativt var detta en känd defekt från leverantören. Här kommer iaf min utläggning efter kvällens eskapader!Vilken jävla fyllemiss att montera vevlagerhuset åt fel håll...![]()
Vevlagret är märkt med 1.370 x 24 tpi, samt vevlagerhus är 68mm brett, solklart BSA! Alltså:
* Vänster sida skruvas i medsols
* Höger sida skruvas i motsols
Vad som slutligen funkade var att klämma fast verktyget med brickor från biltema och skruva åt FEL HÅLL på båda sidor
Vänster sida på cykeln, notera LOCK <-
Höger sida på cykeln, notera LOCK ->
Den vinnande kombinationen, fast man skruvar åt åt fel håll på båda sidor :S
Vänster sida cykeln, det var i denna orienteringen (säger man så på svenska? Orientation) vevlagret var monterat
Jag tycker gängorna ser fina ut, dom borde vara förstörda om vevlagret monterades felgängat, när man skruvade ur det åt fel håll gick det hur lätt som helst efter några slag med hammaren, vilket återigen tyder på att vevlagerhuset är spegelvänt
Bilagor
Senast ändrad: