Så där ja.
Det började, det är svårt att veta var något börjar, men kanske kan det ha börjat med däcken. Vilka däck jag ville pendla på i vinter. Inte Kojak, det blir väl halt. Inte schwalbe IceSpiker, de är tunga o har en miljard stora gummidobbar som samlar snö. Jag frågade Guru Happy o fick veta att dyrast heter Xerxes. Min kusin Xerxes har lärt mig att "Om man använder det är det inte för dyrt." Så det tog jag.
På det senaste har jag växlat mellan 2 pendlare, båda gör mig på dåligt humör. Ingen av dem förtjänar nya fina däck, stryk skulle de ha. Så jag 'behövde' en cykel som förtjänade det.
Den heter nog Provisoriet.
Det här till exempel, är ett gammalt pundigt mek som återanvändes. Hur skulle jag annars lösa bockstyre+skivor utan att ha vare sig racerreglage eller avid bb7 hemma? Men det förde med sig att jag fick fula på en 7-delad kassett, ett kasserat drev som distans längst in.
Eftersom jag kanske byter ut ramen vill jag inte kapa gaffeln än, o tänk om någon känner lite uppfriskande vrede över min spacersamling? På Provisoriet kommer jag alltså sannolikt att byta ut ram, styre, bromsar, reglage, samt saker som blir en följd av dessa byten.
Så, här är Frankensteins Provisorium i sin helhet:
Får se hur den är på väg till jobbet i morn.
Jag tänker mig att ett monstercrossstyre o styrändsreglage i framtiden ska lösa det med de hydrauliska skivbromsarna o 9-delad kassett. Har jag fel?