Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vacker! Du lär nog hitta en konnässör som kan ombesörja den där. Hade jag inte haft fullt så skulle jag görna norpat den själv :)Byggde den här för två år sen, men inte riktigt min grej med racer, tror ni det finns något intresse för en neo retro som denna?
Helt nya delar:
Tiagra bromsar
Sora kassett
Kedja
Däck
Alla vajrar
Linda
Sadel
Resten är bättre begagnat
Visa bilaga 678705
Och stem ?Silver drev!
Jo, det kanske hade snyggare, men pga budget och att jag ville ha wattmätare blev det Rival. Tyvärr insåg jag för sent att det inte verkar funka med 1x på samma vevparti. Störigt.Silver drev!
Nja framför allt hade jag velat ha stammen helt parallell med ramen. Har nu -4g men skulle nog behöva runt -8(?) för att få stammen parallell med överröret.Och stem ?
Är överröret parallellt med marken, vilket de brukar vara på gamla cyklar, och gaffelrörsvinkeln är 73° så ska stammen vara -17° för att hänga ihop med överröret.Nja framför allt hade jag velat ha stammen helt parallell med ramen. Har nu -4g men skulle nog behöva runt -8(?) för att få stammen parallell med överröret.
Skrapa!Jo, det kanske hade snyggare, men pga budget och att jag ville ha wattmätare blev det Rival. Tyvärr insåg jag för sent att det inte verkar funka med 1x på samma vevparti. Störigt.
Spännande att se vad det blir av detta! Kul bygge!Visa bilaga 787160
Här är mitt nästa projekt, en Pinarello Montello med klasiska Columbus SL rör. Blir quill på den här och troligen 2*11 (ej etap). Ramen och gaffeln tar utan problem 28mm gp5000 vilket är ett stort plus.
Bodyn på det gamla bakhjulet tar visst bara 8-delatNästan klar.
Bodyn på det gamla bakhjulet tar visst bara 8-delatdärav det omatchade hjulparet. Frågan är om man kan byta body...
Det vill jag inte.Det ser ut att finnas utrymme, men det känns mycket osannolikt att det skulle finnas 9-delade body till navet. Du skulle kunna tar bort en drev från kassetten ...
Bodyn på det gamla bakhjulet tar visst bara 8-delatdärav det omatchade hjulparet. Frågan är om man kan byta body...
hade suttit fint med ett compact styre på den där om styrstammen löser 26mmNästan klar.
Det gör den inte men jag har funderat på att bygga om den med en ogängad kolgaffel också och då kan man sätta dit en vanlig styrstam...hade suttit fint med ett compact styre på den där om styrstammen löser 26mm
Shimano 8-delad. Nånting säger mig att det fanns en kortlivad shimano-standard för just 8-delat, har jag fel eller måste jag kolla på Sheldon Brown?De där Mavic hjulen finns med en 8 delad Campagnolo hub som bara klarar just 8.
Kolla om det är en Campa kassett du hade på.
du kanske tänker på 10-delat med extra höga splinesShimano 8-delad. Nånting säger mig att det fanns en kortlivad shimano-standard för just 8-delat, har jag fel eller måste jag kolla på Sheldon Brown?
Måste kolla igen isåfall...Ser nu att 8, 9 och 10-delat har samma bredde. Menar du kanske 7-delat?
Till och med Sheldon har sina brister. Det kan vara lurigt med en sån källa som är så pass bra i 99% av fallen, när man väl råkar på den där sista procenten tror man inte sina ögon.Alltså, om detta tviste de lärde. Jag vet att jag har haft nav med tidig HG-body, inklusive gängor längst ut för att kunna använda UG-kassetter, där jag har varit tvungen att köra en distans innerst för att köra sjudelad kassett. Men enligt Sheldon Brown och Happy finns det inga sådana bodys. Så det vete fåglarna hur det verkligen ligger till.
Precis. ”Det måste vara fel. Produktionsfel!”Till och med Sheldon har sina brister. Det kan vara lurigt med en sån källa som är så pass bra i 99% av fallen, när man väl råkar på den där sista procenten tror man inte sina ögon.
Kan också lugna alla med att Mavics bodys för tiodelat också sväljer 11-delat.Jag kan lugna alla med att Sheldon hade rätt och jag hade fel. vet inte varför jag inte fick på ultegra -kassetten igår men en sram 1070 gick på.
Hehe. Båda är Mavic Cosmic men de svarta är Cosmic Carbone ;)herregud vad fint
Mina 2 cent är cosmic för det gula matchar upp fint med loggorna på ramen
Jag lutar åt att Cosmic carbone gör sig jäkligt bra mot det silvriga. @AlfaAlfa , smakråd