Visa din nya cykel 2021!

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Hade bilden varit på andra hållet så hade man skymtat lite rött från kassetten också :)
Är ju därför det finns regler när man fotograferar cyklar 😉

MTBemil

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Kan det vara en 24" race bmx? Misstänker att borat inte är märket
Efter 10+ år utan att vara på en cykel, så blev inte bara suget för stort, utan även behovet efter 1½ års jobba-hemifrån-gu-vad-foodora-är-nice-vars-tog-ens-min-grundkondition-vägen. Det blev en Raaw Jibb i medium vilket passade som handen i handsken. Bonuspoäng till den som kan identifiera vad den blå street/park/dirt maskinen som man skymtar kan tänkas vara för något.

Visa bilaga 495085

Beard

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Kan det vara en 24" race bmx? Misstänker att borat inte är märket
Det är inte en BMX, men den är 24" specifik, och byggd kring att gaffeln helst ska vara 80mm, som hint kan jag säga att ramarna fick extremt mycket uppmärksamhet kring 2008-2010. Märkte finns fortfarnade, tillverkas i USA, men är väldigt mycket "small batches". Tror nog jag var den första i Europa som lyckades köpa en back-in-the-day, och jag gissar att antalet ramar som numera är inriktad på gravelbikes och liknande, fortfarande går att räkna på två händer i den här delen av världen. Han använder fortfarande samma unika böjda seat stays.

The Knife

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Många fina mtb’s i tråden så slänger in en landsvägare för att väga upp lite.

2021 utplockad S-Works Tarmac 7 - SRAM kittad!

Bilagor

• 2037F2BD-FF06-403B-A01A-439068E6C0C5.jpeg
    2037F2BD-FF06-403B-A01A-439068E6C0C5.jpeg
    442.9 KB · Besök: 280

MTBemil

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Det är inte en BMX, men den är 24" specifik, och byggd kring att gaffeln helst ska vara 80mm, som hint kan jag säga att ramarna fick extremt mycket uppmärksamhet kring 2008-2010. Märkte finns fortfarnade, tillverkas i USA, men är väldigt mycket "small batches". Tror nog jag var den första i Europa som lyckades köpa en back-in-the-day, och jag gissar att antalet ramar som numera är inriktad på gravelbikes och liknande, fortfarande går att räkna på två händer i den här delen av världen. Han använder fortfarande samma unika böjda seat stays.
Ger nog upp, svårgooglat det där

ipv6

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Vad är det för cykel? Tyvärr är även den där för snygg för att lämna ute! Är det inte experttjuvar så är det pundare. Allt går! :( Jag när ju en dröm just nu om att ha en bekväm och smidig cykel att ta mig till platser med som jag sen kan låsa i några timmar utan att behöva vara orolig. Går det ens? :/ Jag hatar den där jävla Biltema-enpetarn jag köpte, haha

Det är en Vitus Dee från Wiggle. Hade förmodligen varit billigare att köpa den före brexit :)

Blir den stulen tar jag en taxi hem och ringer försäkringsbolaget.

JesperA

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Säkert jättebra cykel, men har aldrig fattat det där med helsvart. Fanns det inga klatschiga alternativ?
För att vara petig så är den inte helsvart ;) Den är semigrön ;)

Gillar svart själv, många jag känner som säger att dom hatar svarta cyklar & istället köper gula, oranga, rosa cyklar & alla färger däremellan brukar ofta säga att dom gjorde det för att "sticka ut" snarare än att köpa den färgen dom gillar mest, har personligen aldrig förstått den inställningen så helsvart är faktiskt det enda rätta ;)

The Knife

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Säkert jättebra cykel, men har aldrig fattat det där med helsvart. Fanns det inga klatschiga alternativ?
Stumpy. Du vet mkt väl att den inte är helsvart. Du känner också till vilka andra färger den finns i. Röd/Svart, Grön/Svart med mkt loggor och dekaler. Inte min grej. Vet du. Allra helst hade jag valt den i din favoritfärg! Vilken är det?

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Stumpy. Du vet mkt väl att den inte är helsvart. Du känner också till vilka andra färger den finns i. Röd/Svart, Grön/Svart med mkt loggor och dekaler. Inte min grej. Vet du. Allra helst hade jag valt den i din favoritfärg! Vilken är det?
Nej, visste inte att den var "grön". Den såg svart ut på bilden. Och hade jag haft ett val, så skulle jag valt en annan färg. Har dock kört helsvart själv tidigare eftersom cykeln jag var ute efter bara fanns i svart till "rätt" pris.

The Knife

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Nej, visste inte att den var "grön". Den såg svart ut på bilden. Och hade jag haft ett val, så skulle jag valt en annan färg. Har dock kört helsvart själv tidigare eftersom cykeln jag var ute efter bara fanns i svart till "rätt" pris.
Ok. Vad bra. För en sekund trodde jag du bara trollade. Det är väl ganska uppenbart att det finns lika många färger på cyklar som det finns tycke och smak. Därtill kan ens smak och tycke variera med tiden. Nästa gång kanske det blir en cykel i alla regnbågens färger som skimrar likt en diamond in the sky.

Jonnic666

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Nytt frameset! Ska byta ut framhjulet till ett djupare kolfiber hjul, byta ut drevet, cogen och låsringen, byta till ett par look keo pedaler och byta ut styret, till ett likadant fast 40cm istället för 42cm och sen är den klar! Alla delar som ska bytas ut är beställda 🥳

Bilagor

• 595851C0-C37C-4DB0-89DD-686602DDC3C2.jpeg
    595851C0-C37C-4DB0-89DD-686602DDC3C2.jpeg
    694.7 KB · Besök: 168

The Knife

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Nytt frameset! Ska byta ut framhjulet till ett djupare kolfiber hjul, byta ut drevet, cogen och låsringen, byta till ett par look keo pedaler och byta ut styret, till ett likadant fast 40cm istället för 42cm och sen är den klar! Alla delar som ska bytas ut är beställda 🥳
Snyggt! Alu? Den där zippstammen e mumma! Storlek 49/52 på den hojen eller?

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Får väl lägga in "ny" cykel också då.
Non Drive Side.

😉 Kärt ämne!

Henke211

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
20210727_165103.jpg

2021 Vitus Nucleus 27 VR

Efter en lååång väntan har jag äntligen min första "seriösa" mtb, dock inte den jag ursprungligen tänkt.

Beställde en Canyon Stoic 2 i februari, ursprungligen beräknad att levereras i slutet av april. Därpå följde ungefär ett förseningsmeddelande i månaden då leveransen sköts upp, först till maj, sen till juni, sen till juli. I mitten på juni fick jag tillslut betala för cykeln och tänkte då att den var påväg på riktigt. Några dagar senare togs dock reservationen av pengarna bort och den beräknade leveransen sköts upp till slutet av augusti. Då ruttnade jag av rejält, hittade denna på CRC och klickade hem den, varpå jag avbeställde min Stoic. Stoic:en har många förtjänster på pappret, men min nya Nucleus blir nog finfin att lära mig på. Hade tänkt mig en 29", men jag funderar på att köra den här som en mullet senare, när det är dags att uppgradera gaffeln 😉

Henke211

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Dom där däcken + tubeless = misär, iallafall för mig. Sidewallen fick tusen hål.
coolt med boxdrivlina

Ja, nej, däcken i fråga är väl inte tubeless ready enligt tillverkaren. Har sett vissa som kört tubeless med dem, men det hade jag nog inte tänkt göra. Fälgarna ska däremot vara tubeless ready och tejpade från fabrik. Får väl se när man uppgraderar däcken.

Visa din nya cykel 2021!
Blev en ny trail till mig. Inte den jag egentligen beställt. Men fel lagersaldo ställde till det. Fick ett bra pris. Jag är helsåld! Kommer dock vad det lider slänga på nåt mer lättrullat mönster än High Roller II och Minion DHR II. Blir Schwalbe Nobby Nic tror. Kanske...

Bilagor

• 20210725_093929.jpg
    20210725_093929.jpg
    1.7 MB · Besök: 132

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer