fina, vad är det för någon längst ner?Får se om alla dessa följer med in i 2021...
Visa bilaga 454676
Visa bilaga 454677
Visa bilaga 454680
2021 kommer spenderas mycket på elcykel, Ska bli kul att prova det! Den är beställd och kommer troligtvis först i vår!
Visa bilaga 456898
Ser ut som som en Yeti SB130!fina, vad är det för någon längst ner?
Yeti SB130 2021, fantastisk cykel. :)fina, vad är det för någon längst ner?
Gött med singelklinga!Råkade skaffa mig en ny racer. Lätt är roligt så blev en Specialized Aethos Pro Etap på lite diet :D Ser fram emot våren och prova den på riktigt
Visa bilaga 452338
alltid :DGött med singelklinga!
Berätta mer!Snart så!
Såg inte först hur fin den här är. OneBy, Aethos, guldkedja, matt lack? Nu kan jag inte stå upp..Råkade skaffa mig en ny racer. Lätt är roligt så blev en Specialized Aethos Pro Etap på lite diet :D Ser fram emot våren och prova den på riktigt
Visa bilaga 452338
Fint stall dock!Kör vidare med de här skönheterna även nästa år. Ska försöka att inte skaffa nån ny cykel 2021, så svårt ... måste motstå ... frestelsen ....
Visa bilaga 457961Visa bilaga 457962Visa bilaga 457967Visa bilaga 457970Visa bilaga 457971
Ingen guldkedja, vanligt Sram Red AXS kedja. men tack :)Såg inte först hur fin den här är. OneBy, Aethos, guldkedja, matt lack? Nu kan jag inte stå upp..
Den där förtjänar bättre bilder cerro!Ingen guldkedja, vanligt Sram Red AXS kedja. men tack :)
Jo jag tror de kommer bli riktigt fint! Jag bor på Åland, Så mellan Sverige o Finland. Men tanken är att kunna fara till sverige och åka både bikepark och stig lite nu och då bara covid skiten lugnar ner sig lite :)välkommen till e-bike sidan, du kommer ha många roliga timmar :D, vart i landet befinner du dig ?
Får ta de när den blir helt klar :)Den där förtjänar bättre bilder cerro!
Fränt. Polaren har precis sålt sin DH hoj och velar mellan Spindrift och Tyee. Som den god vännen jag är så plågar jag honom med ”Buy it” och ”Do it” Gifs dagligen.Spindrift i alu med ocyklingsbara 27,5" hjul. Får se hur det känns med 190mm slag med enkelkrona, i värsta fall får jag slänga på en dubbelkronare :D
Visa bilaga 458106
Det är en?
Cube Stereo 170 29"Det är en?
Kul att du hittade nåt med vettig leveranstid tillslut :DBeställde just en GT zaskar lt al expert. Med beräknad leverans innan nyår.
Ja, och det känns som att den kan bli bra! Hade dock missat att jag inte längre var platinakund efter ett återköp så blev att panikbeställa ett par pedaler först och vänta på uppgradering till platina igen. Och jag han med att beställa cykeln innan de tog slut i lager. (Verkar finnas nån kvar fortfarande)Kul att du hittade nåt med vettig leveranstid tillslut :D
Samma färgschema som min första riktiga MTB... Blir nog bra!Skulle ha köpt/byggt en Propain Tyee under vintern.. men med dom extra försenade leverans tiderna så avbokade jag det köpet =/
så jag hittade en Demo ram ifrån Tyskland och beställde hem den istället.
Det vart en Evil Wreckoning LB 29” Large ram
Till den så har jag såklart en Röd Lyrik Ultimate gaffel ( var inte ursprungs tanken denna ram så får leva med röd gaffel )
specs so far hemma/beställt:
Evil Wreckoning LB 29” Large Green
Rockshox Lyrik Ultimate 170mm, 42mm offset
Hope Fortus 35W Boost hjul, röda nav
PNW Bachelor 150mm dropper post
Sram Code RS/ 200mm Centerline Skivor
Sram GX Eagle Lunar 10-52 Groupset
sen är resten lite lite frågetecken..
däck kombo vill jag nog köra
Maxxis aggressor 2.5WT bak
Och antingen Assegai eller dissector fram?
trodde färgerna skulle krocka mer än det gjorde, ser bättre ut IRL .
Ja färgen är lite weeird, spec på bildSamma färgschema som min första riktiga MTB... Blir nog bra!
Edit: såg nu att det var grönt och inte gult, blev lurad av nedtonad skärm...
Visa bilaga 458278
Evil gör riktigt schyssta ramar asså, synd att jag är så snål :DSkulle ha köpt/byggt en Propain Tyee under vintern.. men med dom extra försenade leverans tiderna så avbokade jag det köpet =/
Till den så har jag såklart en Röd Lyrik Ultimate gaffel ( var inte ursprungs tanken denna ram så får leva med röd gaffel )
Ja jag har alltid velat ha en evil ramEvil gör riktigt schyssta ramar asså, synd att jag är så snål :D
Angående däck så släng på ett par vita onza porcupine så kommer du garanterat få allas blickar på dig :D
snyggt! läser hela tiden att den är tung men inte sett någon vikt tror jag. Så frågan är, vad väger den? :)Första provturen i dagsljus, Meta Tr 2021. Byggd på lös ram med massa grejer från gamla cykeln så egentligen bara en uppgradering. Känns väldigt bra än så länge, tung som tusan men kände inte av det på första rundan.
Visa bilaga 458653
Med Biltema-bagagevåg så landade vikten på 16,5kg. Kör superdeluxe coil, stamp 2-pedaler, vittoria air liner i bakhjulet, Newmen-hjul. Några lätta detaljer, men andra mindre lätta. Min gamla swoop 170 vägde nog bara 15,5kg men den ramen kändes lite väl flexig. Det gör inte den här. blev ändå förvånad när jag såg vikten på Metan.snyggt! läser hela tiden att den är tung men inte sett någon vikt tror jag. Så frågan är, vad väger den? :)
Älskar 2021 Meta TR/AM ramarna!Första provturen i dagsljus, Meta Tr 2021. Byggd på lös ram med massa grejer från gamla cykeln så egentligen bara en uppgradering. Känns väldigt bra än så länge, tung som tusan men kände inte av det på första rundan.
Visa bilaga 458653
Jag gillar faktiskt de gamla ramarna mer. De nya liknar så många andra hojar medans de gamla hade den klassiska Commencal-looken.Älskar 2021 Meta TR/AM ramarna!
riktigt snyggt bygge!
Ja, man kan ju minst sagt säga att det drog iväg. Måste kanske ta och väga lite delar och se vad som var värst. Men i dagsläget har jag inte kännt av det alls.Snygg Meta! Men 16.5 kg.....![]()
Allt beställt och klart nu ...Skulle ha köpt/byggt en Propain Tyee under vintern.. men med dom extra försenade leverans tiderna så avbokade jag det köpet =/