Visa din nya cykel 2021!

implor

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Ja, man kan ju minst sagt säga att det drog iväg. Måste kanske ta och väga lite delar och se vad som var värst. Men i dagsläget har jag inte kännt av det alls.
Bara köra coil lägger på 400-500gram direkt. Vet inte vad du har för vevarmar men nå billiga kolfiber skrapar nog bort 200gram. Sedan är det väll som alltid hjul och däck.

jonte987

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Vi borde ha en weight weenie happy funktion där vi vägde hojarna utan hjul för att få ordning på jämförelserna.
Blir lite konstigt när bara däck och gucka kan skilja kilot.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Kan tycka det är väldigt mycket hets om vikt, ser man på Meta Tr - knappast en hoj man bör skaffa om man är vikthetsare (äldre och nyare modeller). Hojen är ju mer enduro än vad den är stighoj (i svensk bemärkelse).

andjo024

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Haha, det blev många tankar kring vikten på min cykel :) Kör Vittoria Mazza med Trail-casing, inte tyngsta Mazzan, men ett tungt däck. Eventuellt blir det något som rullar lättare till sommaren. Vevpartiet är ett Sram X1 i kolfiber, nån snikvariant som riktar sig till OEM-kunder om jag fattat det rätt. Föredrar känslan i coil-dämpare så tar viktökningen alla dagar.
Jag är egentligen inte särskilt brydd om vad cykeln väger, känslan jag får på den är viktigare. Blev dock förvånad när vågen visade så mycket då jag inte upplever det när jag cyklar.

implor

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Haha, det blev många tankar kring vikten på min cykel :) Kör Vittoria Mazza med Trail-casing, inte tyngsta Mazzan, men ett tungt däck. Eventuellt blir det något som rullar lättare till sommaren. Vevpartiet är ett Sram X1 i kolfiber, nån snikvariant som riktar sig till OEM-kunder om jag fattat det rätt. Föredrar känslan i coil-dämpare så tar viktökningen alla dagar.
Jag är egentligen inte särskilt brydd om vad cykeln väger, känslan jag får på den är viktigare. Blev dock förvånad när vågen visade så mycket då jag inte upplever det när jag cyklar.
Är ju det viktigaste. Stor skillnad på en tung cykel och en cykel som känns tung!

jonte987

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Det där verkar ju konstigt. Vissa kör fetare hojar, vissa kör fetare däck.
Självklart kan man låta bli att jämföra vikt.

Det jag säger är att om jag nu VILL jämföra vikt mellan tex en reactor och en optic så är det helt irrelevant att jämföra dem med olika däck.

Senast ändrad:

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Det borde inte vara några större problem att förklara det.
Håller på att bygga cykel nr 6 och frugan har inte ens höjt på ögonbrynen 😂Visa bilaga 463430
Låter som att din fru är snällare än min sambo! 😂
Har inte ens berättat om att min Occam uppgraderats med ny gaffel och dämpare.. Bara väntar på att hon ska reagera på den knall gröna DVO gaffeln 😂

Paco

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Låter som att din fru är snällare än min sambo! 😂
Har inte ens berättat om att min Occam uppgraderats med ny gaffel och dämpare.. Bara väntar på att hon ska reagera på den knall gröna DVO gaffeln 😂
Min fru har nog helt enkelt sluta bry sig. Brukar iof uppgradera hennes hoj i smyg så det underlättar nog mina byggen något 😉

jonte987

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Stooge blev jag också sugen på. Mycket man missar i Stockholm. Jag borde kanske hyra ett litet Shurgard i Sundbyberg som inköpen kan deponeras i....

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Min sambo köper vad hon vill och jag köper vad jag vill, förstår inte grejen med där andra.

manu.jpg

Först var den klar, sen fick jag andra ideér, sen skrotade jag dem, fick nya som jag inte gjorde klart och nu vet jag inte riktigt. Men den kommer mest få grus under däcken.

Den kom i slutet av 2020 och 2021 ska jag inte köpa en enda cykel 🙊

Bobbysynth

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Min sambo köper vad hon vill och jag köper vad jag vill, förstår inte grejen med där andra.

Visa bilaga 463436

Först var den klar, sen fick jag andra ideér, sen skrotade jag dem, fick nya som jag inte gjorde klart och nu vet jag inte riktigt. Men den kommer mest få grus under däcken.

Den kom i slutet av 2020 och 2021 ska jag inte köpa en enda cykel 🙊
Snygg! Vad är det för ram?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer