Visa din nya cykel 2021!

C-dale

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Lacken är inte många gram, någon special från duPont..
Sadelstolpen är lätt och kort. Dessutom vill jag ha setback.
Bromsarna är det lättaste jag lyckats få till utan att gå på EE bromsar eller liknande.
Beläggen kan bli lättare med kork, får väga och testa vid tillfälle.
Klingorna är Praxis, så där går det att spara några gram men med sämre funktion.
Flaskhållaren är den lättaste jag hittat som inte tappar flaskor, på sadelstolpen sitter fabric hållare för de få gånger jag behöver mer än en flaska.
En styre-stam kombo och sätt borren i kedjedreven så försvinner ett antal gram.

marr

Moderator
Forumvärd
Visa din nya cykel 2021!
Vad har hänt med bromsen? Är det bara animationen som är off eller ska det vara så?
Du tänker inte på gaffeln? Den ser lite udda ut :)

Screenshot_20210307-165203_Chrome.jpg

Pierrephoto

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Då var den klar, blev tyvärr ingen byggtråd men en Cube Reaction Pro, där endast ram,styrlager och däck är original. Just nu även originalhjulen på men nya ska beställas inom kort. Vikt just nu ca 8,8kg utan pedaler, räknar att den blir strax över 8 med lättare hjul. Förhoppningsvis blir det en provtur imorgon :love:

image0 (3).jpeg

jiha

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Då var den klar, blev tyvärr ingen byggtråd men en Cube Reaction Pro, där endast ram,styrlager och däck är original. Just nu även originalhjulen på men nya ska beställas inom kort. Vikt just nu ca 8,8kg utan pedaler, räknar att den blir strax över 8 med lättare hjul. Förhoppningsvis blir det en provtur imorgon :love:

Visa bilaga 475955
Snygg! Du vet att det finns ”regler” för soffbilder😉

Primera

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Hej,

Ny för dagen... Scott Scale 930 2021 i storlek XL. Riktigt nöjd efter dagens premiärtur, kul att cykla på XC-ht igen, och Fox-gaffeln med remote gjorde större skillnad än förväntat.

Något tyngre än angivet - ingen överraskning iofs - med dryga 12 kg som den står men med över 5 kg kompletta hjul (inkl däck, slang, skivor & kassett) så finns det ju en del att kapa. Glömde att checka när jag hade av hjulen men är det vanlig Shimano-hylsa för att få av kassett/skivor även på Microspline? Dessutom, någon som har tips på kolstolpe och -styre? Gillade originalstolpens 10 mm setback så det kör jag nog vidare på och även runt 740 mm flatbar med lite sweep passade cykeln bra.

Bilagor

• 1290C054-5416-44D5-BDE2-B6BFE7D58D00.jpeg
    1290C054-5416-44D5-BDE2-B6BFE7D58D00.jpeg
    95.7 KB · Besök: 87

Brams

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Snygg! Första gången de där mönstriga ramskydden faktiskt lyfter det hela.
Tack, ja, det blev ganska bra. Jag gillar färg =)
Kanske lite för mycket. En dålig vana är ju att man måste fortsätta klistra tills allt på arket är slut. Jag skulle nog nöjt mig med toppröret och baksvingen... Men det är ju lätt åtgärdat.

Sumba

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Impulsköpte mig en Topstone 1:a förra veckan. Provade en första gången förra våren, gjorde mig aldrig råd då men nu blev suget för stort. Fönstershoppar backväskor och cykeltrailers som en galning inför sommarens äventyr.
Men jag kan inte förstå att inte Cannondale satte skinwalls på den från fabrik, personligen tycker jag den skriker efter det så jag klickade hem ett par Gravelking SS som ska monteras på i helgen.

_DSC1095.jpg

skier

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Tack, ja, det blev ganska bra. Jag gillar färg =)
Kanske lite för mycket. En dålig vana är ju att man måste fortsätta klistra tills allt på arket är slut. Jag skulle nog nöjt mig med toppröret och baksvingen... Men det är ju lätt åtgärdat.
Snygg hoj! Hur var dyedbro-skydden att montera, gick det enkelt att få det att sitta utan luftbubblor? Blöter man ner dem med såpvatten före eller monteras de torrt?

Brams

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Snygg hoj! Hur var dyedbro-skydden att montera, gick det enkelt att få det att sitta utan luftbubblor? Blöter man ner dem med såpvatten före eller monteras de torrt?
De är relativt lätta att jobba med.
Som alltid så ska man ju göra rent 12ggr innan man monterar. Men, de går tom att dra av om de kommer snett utan att de stretchas. Är man metodisk och lugn bara, och har en vass kniv och värmepistol eller fön så är det inga problem.
Det är ju alltid mer förlåtligt med skydd som inte är transparenta också, man ser ju inte ev bubblor lika tydligt.

Anders Hobbe Holm

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Här har man ju inte postat. Det blev till slut en färdig cykel, Orbea Occam byggd på OMX ramset med Fox DPX2. Pike Ultimate 150mm gaffel. Hjul, växlar & bromsar kommer från en Vitus Sentier. Å så passade jag på att skaffa en HT till sambon, en Laufey H30, den är en traktor i positiv bemärkelse! Kassa bilder...jodå :)
Occamen får nya bättre bromsar i dagarna, XT.
Occam.jpg
Laufey.JPG

MCM_team

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Fan va kul!😄👍 Nä allt var bytt när jag köpte den! Inte hunnit cykla något på den än så ska bli jäkligt kul! Vad bytte du till när du sålde den?😃
Jag gav upp dh-åkningen till förmån för en ny stighoj. Blev en Yeti SB130. Finns i denna tråd en bit upp.... 😃

Hoppas du får många roliga dagar i backarna med Tuesen! 👍🏼

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer