Visa din nya cykel 2021!

Visa din nya cykel 2021!
Nytt år, ny hoj! Giant Trance X 29 Advanced Pro 1 uppgraderad med G2 RSC bromsar med sintrade belägg, 34T drev fram, Nukeproof Horizon 35mm styrstam, Svart XX1 kedja, ZTTO dropper-reglage, DMR Deathgrip, Nukeproof ARD i däcken och en Nukeproof bashguard.
Kommer jag över ett XX1/X01 Axs gruppset till rimligt pris blir det sista uppgraderingen! 😊
6E80ADF7-2270-4C19-BAE3-A60583E97B04.jpeg

Kristoffer

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Inte ny men lite uppdaterad.
Styrlindan är ett experiment, grepplinda för tennis mm väger 4,8 gram per sida. Skönt att hålla i men kort.
Ny stam och nygammal sadelstolpe. Vet inte riktigt hur jag skall hitta 41 gram till..
Felt F1 6040.jpg

Våg 604.jpg

Lite kul att förre lägenhetsägaren ockcå var weightweenie, krokar i taket för att hänga vågen finns i både vardagsrum och kök. :)

Krok.jpg

Mange.

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Hjulen har dekalerna under lacken
Vad ser du för skruv som kan bytas mot lättare?

Skruvarna för bromsskorna kan bytas mot alu. Finns även lättare bromsskor.
Sadelklämman, och för sadelrälsarna. Eventuellt hela stolpen?
Byte till en till fabric flakhållare,
Dom skruvarna går att byta till alu.
Sram original klingor är rätt tunga, finns lättare, dock inte riktigt lika styva.
Det är väl vad jag ser, finns säkert mer saker om man börjar peta lite mer.

Kristoffer

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Lacken är inte många gram, någon special från duPont..
Sadelstolpen är lätt och kort. Dessutom vill jag ha setback.
Bromsarna är det lättaste jag lyckats få till utan att gå på EE bromsar eller liknande.
Beläggen kan bli lättare med kork, får väga och testa vid tillfälle.
Klingorna är Praxis, så där går det att spara några gram men med sämre funktion.
Flaskhållaren är den lättaste jag hittat som inte tappar flaskor, på sadelstolpen sitter fabric hållare för de få gånger jag behöver mer än en flaska.

wukkaN

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Bromsarna är det lättaste jag lyckats få till utan att gå på EE bromsar eller liknande.
Klingorna är Praxis, så där går det att spara några gram men med sämre funktion.
Flaskhållaren är den lättaste jag hittat som inte tappar flaskor, på sadelstolpen sitter fabric hållare för de få gånger jag behöver mer än en flaska.

Det är alltid något som ska kompromissas. Vikt, funktion & pris - välj 2 :)

TTR

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!

Tune Wasserträger 2.0 väger 9-10 gram och kostar inte supermkt, har inte tappat en flaska på 4 säsonger.

Wictor.c

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Nu är den äntligen så gott som klar!
kapa till kedjan och ställa in växeln bara 👍👌

Bilagor

• 59C48CBC-5891-4AED-BB0F-6E85730C4B7C.jpeg
    59C48CBC-5891-4AED-BB0F-6E85730C4B7C.jpeg
    828.9 KB · Besök: 118
  • D07D4BF4-27FD-4899-BB96-16D2511D5963.jpeg
    D07D4BF4-27FD-4899-BB96-16D2511D5963.jpeg
    851.9 KB · Besök: 125
  • F3A81001-1196-4D57-80AF-D7B5D5B2FAFD.jpeg
    F3A81001-1196-4D57-80AF-D7B5D5B2FAFD.jpeg
    882.6 KB · Besök: 89
  • A0F277F6-CE17-4389-B988-521B56673640.jpeg
    A0F277F6-CE17-4389-B988-521B56673640.jpeg
    830 KB · Besök: 98
Visa din nya cykel 2021!
Här är min! Kan tilläggas att det är min första "riktiga" cykel.
Den kom i fredags, enda med leverans omgående i hela Sverige tror jag. Dock är det minsta möjliga ramstorlek (XXS). Tråkigt dock att inget annat på cykeln var anpassad för en kort person. Ny styrstam beställd och sadelstolpen fick kapas innan en provcykling blev aktuell.

Bilagor

• grD1F2+WQE2Pc1Jcnl%iag.jpg
    grD1F2+WQE2Pc1Jcnl%iag.jpg
    875.1 KB · Besök: 82

Pfaff

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Här är min! Kan tilläggas att det är min första "riktiga" cykel.
Den kom i fredags, enda med leverans omgående i hela Sverige tror jag. Dock är det minsta möjliga ramstorlek (XXS). Tråkigt dock att inget annat på cykeln var anpassad för en kort person. Ny styrstam beställd och sadelstolpen fick kapas innan en provcykling blev aktuell.

Aktas att inte pedalerna tar i sadeln bara! 😄

Trevligt att det finns cyklar i även så små storlekar, skriv gärna vad det är för märke etc, det händer att andra frågar här på Happy.

Visa din nya cykel 2021!
Aktas att inte pedalerna tar i sadeln bara! 😄

Trevligt att det finns cyklar i även så små storlekar, skriv gärna vad det är för märke etc, det händer att andra frågar här på Happy.
Det är en Ridley Kano A, tror det är förra årets modell då den har SRAM apex istället för Shimano GRX. Köptes på bikester efter att jag missade beställa en Canyon Grail innan leveranstiden blev oktober..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer