Visa din nya cykel 2021!

Visa din nya cykel 2021!
Specialized Stumpjumper Comp Carbon 2021 i storlek S5
Helt orginal än så länge.
Kört Scott Spark i några år och villa prova något nytt, kändes som ett steg mot stighållet med lite mer slaglängd och flackare gaffelvinkel.
Verkar på pappret vara en grym allroundhoj

140/130 slaglängd, 65grader gaffelvinkel (fabriksinställd i low)

Bilagor

• 20210313_100522.jpg
    20210313_100522.jpg
    749.3 KB · Besök: 63

MathiasJ

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Hade bestämt mig redan förra säsongen att ny cykel skulle de va men alla jag hade valt ut är slut eller leverans för sent. Fick lite panik när jag trodde det skulle bli en sommar till på gamla cuben och så plötsligt släpper RM ny modell av instinct som jag sneglat på i flera år🤩 blev med shimano och fox fast jag alltid kört med sram och rock shox men riktigt nöjd ändå! Nu kan snön smälta och lite stigar torka upp!!
IMG_20210330_165246.jpg

Makten

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Forskar i hur man får väck loggorna. Är inga klistermärken...
De är fastvulkade. Går att gnugga bort, men det är alldeles för mycket jobb. Ska även finnas grejer som funkar att måla över med som verkligen täcker, men inget jag provat.

Edit: Ah, du menar fälgarna. Antagligen tryckt direkt på fälgen då. Om resten inte är lackat utan anodiserat, så kan du få bort dem med färgborttagningsmedel. Men om fälgen är lackad så ryker naturligtvis det också.

Edit 2: Om det inte är karbång förstås. Då ska man nog inte använda nåt starkt medel.

Goranpete

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
20210406_121705.jpg

Efter ca 12 år utan cykel så inhandlades en Orbea occam i år. Senaste referensen var en gammal Kona Stinky. Detta är klart en ny upplevelse.
Har så barnsligt kul i skogen nu så de liknar inget!
Lite sugen på ett biffigare bakdäck samt eventuellt gå upp till 150 från 140mm på gaffeln om det visar sig möjligt.

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din nya cykel 2021!
Visa bilaga 480312
Efter ca 12 år utan cykel så inhandlades en Orbea occam i år. Senaste referensen var en gammal Kona Stinky. Detta är klart en ny upplevelse.
Har så barnsligt kul i skogen nu så de liknar inget!
Lite sugen på ett biffigare bakdäck samt eventuellt gå upp till 150 från 140mm på gaffeln om det visar sig möjligt.
Kör 160mm gaffel på min Occam och kan säga att det är ett riktigt kul lyft att gå från 140mm! 🙂 Tror de som köpt den med 150mm har en betydligt roligare hoj från början än vi som köpt med 140mm.

Goranpete

Medlem
Visa din nya cykel 2021!
Kör 160mm gaffel på min Occam och kan säga att det är ett riktigt kul lyft att gå från 140mm! 🙂 Tror de som köpt den med 150mm har en betydligt roligare hoj från början än vi som köpt med 140mm.
Coolt! 160 lät ju ännu fränare! Det stämmer nog. Får se om någon vill gå åt andra hållet som jag kan byta med.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer