Visa din Orbea
Hur menar du i raw carbonNågon som fått hem en Orbea i raw carbon som kan visa hur det ser ut i antingen gloss eller matt lack? Tycker inte man ser spec bra på deras hemsida i MyO alternativen ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du i raw carbonNågon som fått hem en Orbea i raw carbon som kan visa hur det ser ut i antingen gloss eller matt lack? Tycker inte man ser spec bra på deras hemsida i MyO alternativen ?
Hur menar du i raw carbon
Är det du som har en son med en svart ht med lila detaljer?Mycket trevlig cykel?
Visa bilaga 503515
NejÄr det du som har en son med en svart ht med lila detaljer?
Kul med något annat än svart! Dock har jag lite svårt för det gröna på gaffeln.Undrar om de använde hela färgpaletten för den?
Hur stora är dina flaskor? Eller du har kanske en flaskhållare där man tar ut flaskan åt sidan på den stora flaskan?
Vad är det för flashållare du kör med? Ser ut som en 700 ml flaska och en 500 som du får plats med eller?Här kommer bild på min Orbea Oiz M10 med 120mm dämpning typ TR fast utan dropper.
Inte mig du frågat men jag kör samma flaskhållare. Specialized Zee cage II :) Håller flaskorna riktigt bra.Vad är det för flashållare du kör med? Ser ut som en 700 ml flaska och en 500 som du får plats med eller?
Inte mig du frågat men jag kör samma flaskhållare. Specialized Zee cage II :) Håller flaskorna riktigt bra.
På den bilden så körde jag med en Elite Paron flaskhållare och en Tacx något... tror flaskorna var 500ml och 650ml Strl L i ramVad är det för flashållare du kör med? Ser ut som en 700 ml flaska och en 500 som du får plats med eller?
Ah ok, såg att du fick plats med 2 ställ men en L ram är ju lite större än en M.. beställde iaf Zee Cage II samt så får jag se vad jag ska ha på sadelröret för ställ.På den bilden så körde jag med en Elite Paron flaskhållare och en Tacx något... tror flaskorna var 500ml och 650ml Strl L i ram
Ni som har 2020-2022 modeller av Orbea Oiz eller Occam etc.. tycker ni lacken är känslig? Jag tycker jag får ytliga repor för minsta lilla och trots 4 rundor är det repa här och där och jag har inte direkt vurpat eller slagit in. Det är mest grenar, som slagit i och när jag haft cykeln i cykelhållaren som det blivit märke.
Ah precis.. har som du säger massa hairlines som tvättrepor fast man ej trillat eller slagit.. stör mig lite att en cykel för så mycket pengar har så känslig lack och funderar om man ska skydda ramen på något sätt... men menJag har en matt svart occam och den är väldigt känslig för ytliga repor/"hairlines". Redan efter första turen var den ordentligt insliten. Störde mig i början men har förlika mig med det nu. Har blivit en hel del stenskott också som jag fyller i med svart färg.
Fåt en smäll på staget? Eller sprack den av sig själv?Min baktriangel knäcktes för 5-6 veckor sen. Ingen vurpa eller nått och kan inte fatta när det hänt :/
Ny blev beställd för 5 veckor sen men försenad gång på gång. Erbjöd mig att laga den gamla och köra med den under tiden men får dem inte tillbaka den gamla så räknas det inte som garanti och får stå för kostnaderna för den nya.
Velig hur jag ska göra för känns ju jäkligt surt att bara vänta ?
Baktriangeln är ju flexande, den bör ju tåla lite stryk. Kört hårt eller?Min baktriangel knäcktes för 5-6 veckor sen. Ingen vurpa eller nått och kan inte fatta när det hänt :/
Ny blev beställd för 5 veckor sen men försenad gång på gång. Erbjöd mig att laga den gamla och köra med den under tiden men får dem inte tillbaka den gamla så räknas det inte som garanti och får stå för kostnaderna för den nya.
Velig hur jag ska göra för känns ju jäkligt surt att bara vänta ?
Grön alltså, det syns inte så väl men riktigt fin! Är själv rejält sugen på denna. Tror du att denna hade funkar som 2 i 1 hoj om man har en extra uppsättning hjul för landsväg? Vad har du för andra intryck efter lite tid med cykeln?Visa bilaga 560016
Min första Orbea blev en Terra M30 Team årsmodell 2022 i storlek S. Jag beställde den i februari och enligt Orbea skulle den levereras i oktober… Men så blev jag kontaktad av återförsäljaren i förra veckan att den var på gång. Tjoho! Egentligen stod M20 Team högst på önskelistan men alla var tyvärr slutsålda. Mycket trevlig cykel men hjulen kommer att bytas ut till något lättare så småningom. Färgen är riktigt läcker. Matt grön/svart kolfiber där strukturen är synlig så det är liv i den matta ”lacken”, och så den blanka Orbea-loggan på det. Cykeln väger 10,1 kg som den ser ut på bilden (ej tubeless men ska bli).
Edit: Stavfel.
Är det en terra h40?Tabeller i all ära men skönt när man hittar hoj som sitter som en smäck vid testcykling. Och najs med välstädad cockpit!Visa bilaga 584663
Det ser ut som en Terra H30 1x.Är det en terra h40?
Tabeller i all ära men skönt när man hittar hoj som sitter som en smäck vid testcykling. Och najs med välstädad cockpit!Visa bilaga 584663
H30 1xÄr det en terra h40?
Haha vilken grej! Minst lika snygg! ?Fick en riktig deja vu känsla när jag såg din bild. ?
Här är min vid vit garageport.
Visa bilaga 584714
Visst är den.Haha vilken grej! Minst lika snygg! ?
Sorry! Väldigt sent på bollen men den hade absolut funkat som 2 i 1 hoj, lite beroende på ambition. I jämförelse med min betydligt lättare och ettriga landsvägshoj är denna mycket mer bekväm på landsväg. Jag ligger i bocken mycket mer och längre på Orbean. Som en ännu-mer-endurance-hoj. Jag blir inte lika trött i ryggen på långturer heller (gubbvarning).Grön alltså, det syns inte så väl men riktigt fin! Är själv rejält sugen på denna. Tror du att denna hade funkar som 2 i 1 hoj om man har en extra uppsättning hjul för landsväg? Vad har du för andra intryck efter lite tid med cykeln?